Gröna skärmar från Dell

Permalänk
Melding Plague

Gröna skärmar från Dell

Datorjätten Dell lanserar tre nya bildskärmar med miljön i fokus.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alltid bra med sånthär.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Sedan när blev upplösningen 1280x1024 formatet 4:3?

Men som ovanstående talare är det alltid bra med miljötänk.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Sedan man uppfann avlånga pixlar?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Trevligt att P2210 har DisplayPort.

Vore intressant att veta hur mycket elenergi de kräver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuufukuji
Sedan när blev upplösningen 1280x1024 formatet 4:3?

Men som ovanstående talare är det alltid bra med miljötänk.

Det står ju iof i artikeln att det är 5:4-format, eller vad syftar du på?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Dom e ju svarta

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Jag som trodde att det skulle vara grön...ja, alltså grön till färgen.

"I got greenscreen!"

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Sugig kontrast. :/
Är sugen på att köra samsungs 46" 9-serie som skärm, 2.000.000:1 i kontrast är inte å leka med. Helt sjukt bra bild, morsan har sån och det var fan en fröjd att sitta och surfa och spela på den i 1920x1080. Man måste sitta rätt nära, typ 1½ meter ifrån, annars blir det så jävla smått. Man ser inte pixlarna på det avståndet heller. Det enda som suger är prislappen... och att den inte är lika miljövänlig som dom här skärmarna.

Permalänk

Dells skärmar brukar vara helt okey faktist. sen så att de säljer nååågra miljoner av de så kan det påverka om de är gröna

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Sugig kontrast. :/
Är sugen på att köra samsungs 46" 9-serie som skärm, 2.000.000:1 i kontrast är inte å leka med. Helt sjukt bra bild, morsan har sån och det var fan en fröjd att sitta och surfa och spela på den i 1920x1080. Man måste sitta rätt nära, typ 1½ meter ifrån, annars blir det så jävla smått. Man ser inte pixlarna på det avståndet heller. Det enda som suger är prislappen... och att den inte är lika miljövänlig som dom här skärmarna.

Dynamisk kontrast, inte statisk kontrast. dom flesta skärmarna klarar inte att visa mer än 1000:1 i statisk kontrast. och den statiska kontrasten är den man vill ha, dynamisk kontrast är hockus pockus, och inte ens värt att ha enligt mig.

Googla gärna om du vill veta skillnaden, den dynamiska bryr jag mig absolut inte om då den egentligen bara är försäljnings trick.

ontopic:

kul att dell kommer med nya skärmar, synd att det var TN paneler. Dell brukar faktiskt ha väldigt fina skärmar även om kvaliteten brukar variera pga olika märken på panelerna, Samsung/Lg/????.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Dom e ju svarta

haha hoppas du skämtar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Det står ju iof i artikeln att det är 5:4-format, eller vad syftar du på?

Det stod 4:3 när jag läste

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
Dynamisk kontrast, inte statisk kontrast. dom flesta skärmarna klarar inte att visa mer än 1000:1 i statisk kontrast. och den statiska kontrasten är den man vill ha, dynamisk kontrast är hockus pockus, och inte ens värt att ha enligt mig.

Googla gärna om du vill veta skillnaden, den dynamiska bryr jag mig absolut inte om då den egentligen bara är försäljnings trick.

ontopic:

kul att dell kommer med nya skärmar, synd att det var TN paneler. Dell brukar faktiskt ha väldigt fina skärmar även om kvaliteten brukar variera pga olika märken på panelerna, Samsung/Lg/????.

Satsa på Dells 2209WA som det länkas till i nyheten om du är intresserad av en billig, extremt prisvärd skärm.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuufukuji
Sedan när blev upplösningen 1280x1024 formatet 4:3?

Jag förstår inte vad du tycker är fel?:P

Långa sidan (4) har mer pixlar än den korta (3) som sig bör?

Jag har en 4:3 17" platt samsung 730BF på 1280x1024.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Jag förstår inte vad du tycker är fel?:P

Långa sidan (4) har mer pixlar än den korta (3) som sig bör?

Jag har en 4:3 17" platt samsung 730BF på 1280x1024.

Jo fast är det 4:3-format så är det 1280*960 som ger rätt proportioner.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk

En fråga bara för er som vet: Har man två stycken DVI-portar på sitt grafikkort, då går det väll att koppla ihop två skärmar? Eller måste man ha Dual-Head-2-Go grejjen eller vad det nu heter?