Asus satsar på överklockning utanför BIOS

Permalänk
Medlem

Den här förlänger ens E-PENIS exponentiellt!

Permalänk
Medlem

kunde ju vara coolt om man kan typ underklocka också när man bara gör lättare grejer som att surfa o dyl. mindre värme mindre fläktljud och kanske en sparad slant på elräkningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Hehe, löjligt.
Alla korta fjortisar md för mycket pengar kommer att köpa den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Som att deras längd skulle ha med saken att göra?

Det beror väl på vad som mäts?
Jag menar, där det inte räcker till i ena "änden" kompenseras det med pengar i andra.

Visa signatur

"If you survive, please come again." - Apu
De eller dem?

Permalänk
Medlem

Helt klart en bekvämlighetspryl. Att kunna klocka utan att behöva boota om vid varenda ändring är ju utan tvivel otroligt bekvämt.

Se'n att vissa klagar det förstår man ju, det är inte tillräckligt hardcore i deras ögon. Det får ju inte bli för enkelt att klocka eftersom då kommer ju alla att göra det och de kommer inte känna sig så speciella längre.

Därmed inte sagt att jag kommer att skaffa mig en då jag för det första inte använder ett asus kort och för det andra inte oroar mig så mycket för hur högt det går att klocka utan nöjer mig vid vad jag tycker är rimlg överklockning ca 30-40%

Permalänk
Medlem

DO WANT!!

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Vet inte om nån sagt det men istället för att blåsa användare så satsar man på mjukvara som AMD gjort = FREE! Kontrollera fläktar med mjukvara = FREE (om de vill).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Det var en stor låda. Undrar om det ekar bra i den?

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Entusiast

Jag föredrar AMD's lilla gratisprogram: AMD Overdrive.
Kostar inget, har allt som behövs för att ändra de mesta som rör överklockning och voltning.

http://www.amd.com/us-en/0,,3715_15337_15354_15359,00.html

Intel borde väl ha någon motsvarighet?

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

någon som hört något om lanserings datum?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra