var kan man köpa sådant halsband (kors)

Permalänk
Medlem

var kan man köpa sådant halsband (kors)

(Halsbandet till vänster)

yo folks.

jag har undrat ett tag var man kan köpa ett sådant här halsband (kanske inte ett exakt lika dant, men den formen med ett kors längst nere.)

obs, får även punktera att jag inte är troende utan bara är ute efter ett sådant halsband

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Varför vill du bära en symbol som är direkt knuten till tidernas mest storslagna travesti när du själv inte ens är troende?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Gå till vilken Juvelerare som helst?
Skulle jag ha gjort i alla fall.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Varför? Det är ju inte direkt snyggt och budskapet bakom är ju inte vidare trevligt heller.

Förresten, den där urringningen är allt för central i bilden för att vara en tillfällighet.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

inte till mig, ska köpa det som present var det tängt

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Ska det vara ett prydnandssmycke eller ska du ha som på bilden, ett radband?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Ska det vara ett prydnandssmycke eller ska du ha som på bilden, ett radband?

ska typ vara som på bilden

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

http://www.asos.com/Men/Jewellery/Cat/pgecategory.aspx?cid=50...

Där finns några modeller som är rätt billiga. Har beställt därifrån två gånger och det har inte varit några problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
ska typ vara som på bilden

typ? Ska det vara prydnad eller ska personen ifråga ha det vid bön?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
typ? Ska det vara prydnad eller ska personen ifråga ha det vid bön?

Vad fan spelar det för roll när han ska ha det? Han ska ha ett som ser ut sådär!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför man skulle vilja ha ett kors men, men. Jag bryr mig egentligen inte.

Jag tippar på en juvelerare go there!

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Ducky One 3 SF | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Jag förstår inte varför man skulle vilja ha ett kors men, men. Jag bryr mig egentligen inte.

Jag tippar på en juvelerare go there!

Förstår du inte att man kan vara kristen och vilja ha ett halsband som symboliserar detta? Du låter som en smart kille

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Vad fan spelar det för roll när han ska ha det? Han ska ha ett som ser ut sådär!

Ett radband används vid bön i den romersk-katolska/ortodoxa kyrkan, så det är inte "bara" ett halsband..

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Musikälskare

Tycker det ser ganska white trash ut faktiskt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
Ett radband används vid bön i den romersk-katolska/ortodoxa kyrkan, så det är inte "bara" ett halsband..

ah det heter radband, jag googlade runder massor innan för att komma på vad det hete, men nu vet jag ju, har hittat någon sida där man kan köpa sådana, står priser i Euro, vet inte riktigt vart butiken är, men de kostar runt 100lappen.

tack för diverse svar, trots att de flästa svaren var oseriösa å en aning oftopic.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

När gäller kors runt halsen så undrar jag hur många som har det 'för att det är coolt' och hur många som har det för att de är stolta över sin tro.
Kanske är storleken på korset direkt relaterat till detta. Äldre damer och 'gangster'killar har ofta stora guld/halvstora ädelstensbeprydda saker.
Mest bara räddhågsna yngre tjejer som har små enkla och, ur min synvinkel, logiska kors, ty det känns nästan som lite hyckleri att ha ett 'bling'kors. Ödmjukhet liksom. Hade vi inte det där med den juvelbeströdda vägen och den sumpiga lilla stigen..

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
text

Kanske s att de tjejer som vi ser med mindre kors är protestanter men de 'gangsterkillar' du ser är typ katoliker?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
När gäller kors runt halsen så undrar jag hur många som har det 'för att det är coolt' och hur många som har det för att de är stolta över sin tro.
Kanske är storleken på korset direkt relaterat till detta. Äldre damer och 'gangster'killar har ofta stora guld/halvstora ädelstensbeprydda saker.
Mest bara räddhågsna yngre tjejer som har små enkla och, ur min synvinkel, logiska kors, ty det känns nästan som lite hyckleri att ha ett 'bling'kors. Ödmjukhet liksom. Hade vi inte det där med den juvelbeströdda vägen och den sumpiga lilla stigen..

Som jag sagt tidigare, icke troende har smycken med kors, troende har radband.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Som jag sagt tidigare, icke troende har smycken med kors, troende har radband.

Sagts har att ortodoxa och katoliker använder radband vid bön. Resten då? Tror du verkligen att varenda bärare av icke-radbandskors likväl skulle kunna ha en sälunge eller en dödskalle?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)