Radeon HD 4650 AGP från Gigabyte

Permalänk
Melding Plague

Radeon HD 4650 AGP från Gigabyte

AGP-gränssnittet fortsätter att få konstgjord andning. Sist ut är en AMD-baserad modell från Gigabyte.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Schysst att dom ger en möjlighet att uppgradera sin gamla burk på det här viset...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Schysst att dom ger en möjlighet att uppgradera sin gamla burk på det här viset...

Jasså botkyrka bo, själv bpr man i salem :).

Jo på det sättet är det ju helt ok men AGP.. det har ju varit dött ett tag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Jasså botkyrka bo, själv bpr man i salem :).

Jo på det sättet är det ju helt ok men AGP.. det har ju varit dött ett tag.

Jag köpte mitt första PCIe kort förra månaden. Fram till dess så använde jag AGP.

Permalänk
Medlem

Men nu finns ju redan HD3850 till AGP. Är inte HD3850 lite bättre än HD4650? Däremot kanske HD4650 är strömsnålare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo
Jag köpte mitt första PCIe kort förra månaden. Fram till dess så använde jag AGP.

Och när köpte du ett AGP-kort senast?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Men nu finns ju redan HD3850 till AGP. Är inte HD3850 lite bättre än HD4650? Däremot kanske HD4650 är strömsnålare?

Och så är det. Man slipper plugga i extra ström till HD4650 till AGP.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

hmm, trevligt eller nåt

Permalänk
Medlem

om dom halverar priset så kanske det blir intressant... men 1000 spänn är ett skämt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
om dom halverar priset så kanske det blir intressant... men 1000 spänn är ett skämt.

Ett sådant kort ger väldigt små marginal pga låga volymer. Gigabyte är vinstdrivande företag som inte sysslar med välgörenhet. De som vill ha ett snabbt och strömsnålt grafikkort för AGP får snällt betala vad det kostar!
I denna bemärkelse tycker jag att priset är helt motiverat.

Permalänk
Medlem

jaa med det priset får dom nog räkna med att sälja låga volymer. Har man inte råd med ny dator med pci-e så är man nog inte villig att betala 1000 kronor för ett kort som kostar hälften så mycket med pci-e gränssnitt.
Och att tillverka låga volymer? det är inte direkt någon drastisk tillverkningsskillnad... samma kort i grund och botten. 500 kr mer för agp slot?
Skulle förstå om kortet kostade typ 10-15% än pci-e gränssnittet men dubbla priset är bara löjligt. Tror snarare det handlar om att nisha sig och inte ha någon som helst konkurrens så dom kan ta ut sjukt stora marginaler.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...