Thermaltake visar upp nytt gamerchassi

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake visar upp nytt gamerchassi

Välkända Thermaltake lanserar inom kort en ny datorlåda. Modellen är främst avsedd för datorspelare och bjuder på ordentlig kylning för komponenterna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Najs

Liknade Antec Three Hundred en del tycker jag, fast med röd belysning.

Permalänk
Medlem

Mycket fin, synd bara att vi inte har en prislapp på den än.
Gillar att flera chassitillverkare väljer att placera nätagget längst ner i chassit.

Permalänk

Väldigt onödigt med det feta hålet mitt i sidoplåten, kommer ju läcka mer oljud och damm än vad det ger kylning så länge man inte sätter dit en riktig mastodontfläkt tillsammans med nån form av riktigt dammfilter.
Tyckte annars att det var ett riktigt intressant chassi förutom hålet i chassit.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
Najs

Liknade Antec Three Hundred en del tycker jag, fast med röd belysning.

Håller med xF

Permalänk
Medlem

lite väl likt Antecs 300 men annars intressant. utan fläktfilter till fläkten på sidan lär man ha en del damm i lådan ^^

Permalänk
Medlem

Synd att alla envisas med hål i sidoplåten. Skapa ordentligt luftflöde istället ftw!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Antec 300 och coolermaster cm690.
Det bästa från två världar?
Vi får väl hoppas ^^

Visa signatur

Här är internet.

Permalänk
Medlem

Fuggly...

Permalänk
Medlem

Vad är definitionen av ett gamerchassi?
Plexiglas så man ser in?

Och hur skall den stora fläkten på sidan blåsa? Utåt eller inåt?
Utåtblås= få bort varma luften innuti eller:
Innåt= frisk sval luft som kommer in.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecodot
Mycket fin, synd bara att vi inte har en prislapp på den än.
Gillar att flera chassitillverkare väljer att placera nätagget längst ner i chassit.

hmm... jag tycker dock de e lite dåligt, nätagget ger ju ifrån sig lite värme, o värme går uppåt, o då går ju den värmen upp på grafikkortet, om inte nätaggets fläkt lyckas dra ut de bakåt innan förståss :P...

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad som är så "najs" eller "mycket fin" med denna låda. Förklara gärna. Eller är det det enda man kommer på när man bara vill vara först med en post? Utan bilder på innamätet kan man ju undra vad som egentligen menas med "förberedd för vattenkylning"?

Jag ser bara en intetsägande och ful låda lika upphetsande som ett par gamla strumpor...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjuppi
hmm... jag tycker dock de e lite dåligt, nätagget ger ju ifrån sig lite värme, o värme går uppåt, o då går ju den värmen upp på grafikkortet, om inte nätaggets fläkt lyckas dra ut de bakåt innan förståss :P...

Ofta, men oklart i detta fallet, så drar ju nätagget kall luft underifrån burken och blåser ut bak så det blir en sluten slinga som inte avger värme till chassiets insida. Skulle vara kul att se en bild på...

Hur som, stora jävla fläkthålet i chassieplåten går ju bort alltså... det måste bli rejält billigt om jag ska välja det före ett Antec Three Hundred.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Antec 300 rip-off?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner