EVGA lanserar överklockat Geforce GTX 285 2 GB

Permalänk
Melding Plague

EVGA lanserar överklockat Geforce GTX 285 2 GB

I väntan på 40 nanometer lanserar EVGA ett nytt Geforce GTX 285 med 2 GB GDDR3-minne.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ftw S-video

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
ftw S-video

Haha! 1+

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Hade de inte vart för att Mina GTX 260 i SLI kommer klara alla spel som finns och kommer hinna komma innan den nya 58xx serien från ATI eller 300 serien från Nvidia så hade såna här i SLI varit nice.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Trevligt men dyrt kort, men varför i jisse namn har den s-video...
En HDMI port hade varit 100x bättre

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Trevligt men dyrt kort, men varför i jisse namn har den s-video...
En HDMI port hade varit 100x bättre

Ahh-men.

Permalänk

2gb= wtf
men snygg var den

Permalänk
Medlem

wtf, FREE physX av nvidia?!, nähä? :O... det har ju jag på mitt gammla 8600

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk

ett pluspoäng för namnet

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

3x SLI = 6gb grafikkminne = Nice

<3 Evga

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
3x SLI = 6gb grafikkminne = Nice

<3 Evga

6gb fysiskt minne, 2gb praktiskt minne.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Känns inte alls prisvärt :/

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

kanske onödigt att släppa det nu? dx11, nya serier och ny teknik på ingång, dessutom har kortet funnits en bra tid redan.

härligt med s-video dock :Da

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
2gb= wtf
men snygg var den

Precis i vilka fall är detta kort med 2gig Vram bättre än det vanliga med 1gig Vram

Nån som kan berätta det.
Jag menar klarar man sig inte bra som det är med 1 gig Vram på 285:an?

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
3x SLI = 6gb grafikkminne = Nice

<3 Evga

Det är p g a såna som dig som såna här skitkort släpps. 2 GB minne är fullt och totalt meningslöst. Bortkastade minneskretsar, och framför allt bortkastade pengar hos de idioter som får för sig att köpa det här.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Medlem

Finns det något spel som KAN använda över 1 gig än? Och hur fan kollar man hur mycket grafikkortsminne som används medans man spelar förresten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Finns det något spel som KAN använda över 1 gig än? Och hur fan kollar man hur mycket grafikkortsminne som används medans man spelar förresten?

GTA IV?

Kör du 1920x1200, högsta på allt så kommer du nog över 1GB

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Säkert bra med SLI/Tri-SLI i 2560 x 1920 med AA/AF men till det priset?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Den som väntar på något gott......

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
2gb= wtf

Nej.
=ftw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
Precis i vilka fall är detta kort med 2gig Vram bättre än det vanliga med 1gig Vram

Nån som kan berätta det.
Jag menar klarar man sig inte bra som det är med 1 gig Vram på 285:an?

jovisst så klarar du dig bra med 1gig vram men detta kort är gjort för skärmar med höga upplösningar 1920x1200 och uppåt. och med massor av AA/AF

och varför inte fysik? 2gb kan komma till användning i fysik intensiva tillfällen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Det är p g a såna som dig som såna här skitkort släpps. 2 GB minne är fullt och totalt meningslöst. Bortkastade minneskretsar, och framför allt bortkastade pengar hos de idioter som får för sig att köpa det här.

det p g a såna som dig som man skäms för att vara svensk... se längre än dina 8bitars spel med 320x240 upplösning....

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt med folk som tror man får otroligt mycket mer prestanda i Gta 4 med mer minne. En bättre gpu kommer alltid ge mer, prestanda ökningen är max ett par procent i högre upplösningar med mer minne.

Men jag vill inte klandra Rockstar dom var riktigt smarta att hypa sitt spels grafik. Samma sak som när Crysis låste inställningar för directx 9 eller xp användare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Riktigt roligt med folk som tror man får otroligt mycket mer prestanda i Gta 4 med mer minne. En bättre gpu kommer alltid ge mer, prestanda ökningen är max ett par procent i högre upplösningar med mer minne.

Men jag vill inte klandra Rockstar dom var riktigt smarta att hypa sitt spels grafik. Samma sak som när Crysis låste inställningar för directx 9 eller xp användare.

prestanda har väll inte riktigt varit målet men mer visuella effekter.

sen i crysis så hade det inte skadat med mer minne på gtx 295an...

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
prestanda har väll inte riktigt varit målet men mer visuella effekter.

sen i crysis så hade det inte skadat med mer minne på gtx 295an...

Det går ta bort restriktionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Det går ta bort restriktionen.

jag antar att du menar i gta 4 då...

men i crysis då? som väldigt tydligt flaskar ett gtx 295 pga av Vramet

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-295-quad-sli-gaming...

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
jag antar att du menar i gta 4 då...

men i crysis då? som väldigt tydligt flaskar ett gtx 295 pga av Vramet

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-295-quad-sli-gaming...

Ser inget problem? Eller så missuppfattar jag vad du försöker bevisa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Riktigt roligt med folk som tror man får otroligt mycket mer prestanda i Gta 4 med mer minne. En bättre gpu kommer alltid ge mer, prestanda ökningen är max ett par procent i högre upplösningar med mer minne.

Men jag vill inte klandra Rockstar dom var riktigt smarta att hypa sitt spels grafik. Samma sak som när Crysis låste inställningar för directx 9 eller xp användare.

Inte prestandan nej, utan möjligheterna att dra upp reglagen till högsta.

Och jag vet att restriktionerna går att ta bort, men dom finns väl där av en anledning? Vore ju så lagom kul om spelet kraschade p.g.a. att grafikminnet tog slut eller vad som nu händer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
Inte prestandan nej, utan möjligheterna att dra upp reglagen till högsta.

Och jag vet att restriktionerna går att ta bort, men dom finns väl där av en anledning? Vore ju så lagom kul om spelet kraschade p.g.a. att grafikminnet tog slut eller vad som nu händer...

Så gta 4 är det första spelet i världen som kan göra det? Häftigt

Permalänk
Medlem

Göra vadå?

PC-versionen är ju delvis dåligt optimerad, men sen har ju spelet enormt stor och detaljrik värld så det är ju ändå relativt förståeligt att det kräver mycket grafikminne till allt.

Permalänk
Medlem

Så alla andra sandbox spel får också sämre visuella effekter med mindre minne? Knappast.