Ny version av Hardware Monitor

Permalänk
Melding Plague

Ny version av Hardware Monitor

Utvecklarna bakom välkända CPU-Z släpper ny version av övervakningsprogrammet Hardware Monitor.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Aldrig kört detta prgrm förut men det fungerar galant:-)

Äntligen vettig info samlad på ett ställe istället för på olika program - i mitt fall HD Tune, GPU-Z och PC Probe II. Visst är de senare mer detaljrika men ibland är jag bara ute efter en enkel, snabb översikt och då verkar HW Monitor vara perfekt!

Ck

Permalänk
Medlem

Nice, nu kom massor med "fan speed" upp i rutan.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain kid
Aldrig kört detta program men det fungerar galant:-)

Äntligen vettig info samlad på ett ställe istället för på olika program - i mitt fall HD Tune, GPU-Z och PC Probe II. Visst är de senare mer detaljrika men ibland är jag bara ute efter en enkel, snabb översikt och då verkar HW Monitor vara perfekt!

Ck

Det är helt perfekt. Mäter max och min temp också. Så om man tabbar ner ser man det direkt. Najs

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Verkligen ett riktigt bra program, men tyvärr med en ganska allvarlig brist och en feature jag skulle vilja ha
Bristen är att den inte klarar av att visa hur många tempsensorer som helst och den meddelar inte heller när det finns fler sensorer än den kan visa (exempelvis så ser jag båda mina grafikkort, men ingen av hårddiskarna när jag bootar Win7 x64, men när jag bootar XP så ser jag alla 3 HDDs, men bara ett grafikkort).
Sen vore det HIMLA nice om man kunde logga de uppmätta värdena också
Tyvärr visar det inte heller temperaturen korrekt alltid, iaf diffar grafikkortens värden jämfört med dem jag får upp i RivaTuner, oklart vem som har fel dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Verkligen ett riktigt bra program, men tyvärr med en ganska allvarlig brist och en feature jag skulle vilja ha
Bristen är att den inte klarar av att visa hur många tempsensorer som helst och den meddelar inte heller när det finns fler sensorer än den kan visa (exempelvis så ser jag båda mina grafikkort, men ingen av hårddiskarna när jag bootar Win7 x64, men när jag bootar XP så ser jag alla 3 HDDs, men bara ett grafikkort).
Sen vore det HIMLA nice om man kunde logga de uppmätta värdena också
Tyvärr visar det inte heller temperaturen korrekt alltid, iaf diffar grafikkortens värden jämfört med dem jag får upp i RivaTuner, oklart vem som har fel dock

Jag ser ALLA mina DISKAR och ALLA mina GRAIKKORT och jag kör Win7 Ultimate x64 RC7100

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Jag ser ALLA mina DISKAR och ALLA mina GRAIKKORT och jag kör Win7 Ultimate x64 RC7100

Intressant, vad har du för haxxor-alternativ ikryssat egentligen?

Permalänk

För mig skiljer det 5 grader mellan HW Monitor och Core Temp på båda processorkärnorna. 35-36 grader på HW Monitor och 30-31 grader Core Temp, vilken visar mest rätt?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

Det enda man saknar är en loggfunktion
Annars är det här en 10-poängare.

På min dator funkar inte CoreTEmp för skiten får Windows att frysa vid uppstarten...så detta är perfekt!:)

Permalänk
Medlem
Citat:

AtreX:
Sen vore det HIMLA nice om man kunde logga de uppmätta värdena också

Citat:

Rymdvanilj:
Det enda man saknar är en loggfunktion

Men ni har min. och max. volt/temp/rpm som ju loggas i HW-fönstret!
Sen kan ni "Save Monitoring data" under "File"
Vad är det mera ni saknar?

Visa signatur

CPU: Hexacore i7-980x ¤ KYLNING: moddad Corsair H70 ¤ MB: Asus Rampage 3 Extreme ¤ RAM: 12GB Corsair Dominator 1600MHz ¤ GPU: MSI GTX 760 ¤ PSU: EVGA SuperNOVA G2 1300W ¤ SSDer: Kingston HyperX Predator HHHL 240GB, Intel SSD 520 240GB, Intel SSD 330 120GB, Corsair Force GT SSD 120GB ¤ CHASSI: HAF 932 ¤ TANGB: Ducky Shine 2 MX Clear ¤ SKÄRMAR: Philips BDM4065 VA-LED 40" 3840x2160, QNIX 2710 LED E2 27" 2560x1440 PLS, Benq 24"