Dell lanserar antibakteriell netbook för skolbarn

Permalänk
Melding Plague

Dell lanserar antibakteriell netbook för skolbarn

Lortiga barn är inga bekymmer för antibakteriella Latitude 2100.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Var ju faktiskt riktigt snygga.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en skolbuss-gul direkt med Ubuntu ^^

Permalänk
Medlem

Sitter och tar fram en edubuntu-plattformslösning för skolor i kommunen för denna maskinen, måste säga att den är kanske inte den vackraste maskinen på marknaden, men gummi-skalet på skärmen känns ganska tåligt.

Permalänk
Medlem

Fortfarande samma hårdvara som alla de andra. Suck...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Jag vill ha en skolbuss-gul direkt med Ubuntu ^^

Jag tar en skullhus rött

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Jag tar en skullhus rött

Ja, det var väl nästan roligast.. Skulhus liksom..

Permalänk
Medlem
Citat:

LED-belystning

Det låter minst sagt high-tech!

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk

Antibakteriell, ja vad säger man? Som om MRSA inte redan var ett problem?

Permalänk

Verkar bara gå att köpa som företag än så länge, iaf vad jag såg.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Fortfarande samma hårdvara som alla de andra. Suck...

En av poängerna med Netbooks är att de ska vara billiga. Ett sätt att göra komponenter billiga är att tillverka dem i en stor skala, varför många har ungefär likadan hårdvara. Vill man ha någon annat får man leta efter ultra portabla laptops, men de är ju också mycket dyrare.

Den ser riktigt fin ut. Synd att den inte har 6cell när den är så stor som den är...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Antibakteriell, ja vad säger man? Som om MRSA inte redan var ett problem?

Precis, kunde de inte sluta med sådant skit och lära barnen att tvätta händerna istället?

Visa signatur

If it works, tweak it!

Permalänk
Inaktiv

Antibakterie-skiten är förmodligen i form av silver-nanopartiklar som inte ger upphov till multiresistens (eller iallafall inte mot penicillin osv).

Dock är nanopartikel-silver inte alls särskilt nyttigt ens för människor, så varför det är tillåtet att sprida sånt hejvilt i konsumentprodukter begriper jag inte. Jag kan ge mig faen på att om en 15-20 år har det rullat upp världens cancerskandal där nanopartiklar av diverse slag jämförs med dagens asbest...

Man ska akta sig för produkter med nanopartiklar av silver, normal handhygien är ett mycket smartare alternativ.

Permalänk
Inaktiv

Det var en riktig liten tjockis! Tyckte det var roligt på Dell's hemsida, ramminne ingår inte som standard

Permalänk

Lortiga barn får mindre allergier än rena barn.

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | MSI P45 NEO-F | 2 x 2GB A-Data Vitesta | Sapphire Radeon HD4850 512MB | Intel X25-M G2 80GB SSD | 320 Samsung SpinPoint F1 | Antec Sonata III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Det var en riktig liten tjockis!

Dom vill väl inte att de amerikanska skolbarnen ska känna sig ensamma som tjockisar:P

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
En av poängerna med Netbooks är att de ska vara billiga. Ett sätt att göra komponenter billiga är att tillverka dem i en stor skala, varför många har ungefär likadan hårdvara. Vill man ha någon annat får man leta efter ultra portabla laptops, men de är ju också mycket dyrare.

Den ser riktigt fin ut. Synd att den inte har 6cell när den är så stor som den är...

Du tycker inte det är lite besynnerligt att alla dessa netbooks som kör så gott som samma hårdvara inte går ner i pris, utan snarare uppåt trots att de säljer bra? Kom inte med finanskris, man kunde se detta fenomen redan innan. =P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Du tycker inte det är lite besynnerligt att alla dessa netbooks som kör så gott som samma hårdvara inte går ner i pris, utan snarare uppåt trots att de säljer bra? Kom inte med finanskris, man kunde se detta fenomen redan innan. =P

Kronan gör att priserna går upp för oss svenskar. Detta har gjort att alla hårdvara har gått upp för oss. Dyrare komponenter används nu än i tillexempel 701an. I många netbooks är hårddisken 1/4 av priset. Skärmarna är större. Osv..
En annan anledning är att den stora efterfrågan håller priserna uppe.