AMD hoppas på lönsamhet i slutet av året

Permalänk
Melding Plague

AMD hoppas på lönsamhet i slutet av året

Den förlusttyngda processortillverkaren AMD ser ljusglimtar vid horisonten, men det finns hinder kvar att övervinna innan bolaget går med vinst igen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag kommer köpa både Grafikkort och Processor från AMD i sommar.

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludde0100
Jag kommer köpa både Grafikkort och Processor från AMD i sommar.

Puh! Då var AMD:s ekonomi räddad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Puh! Då var AMD:s ekonomi räddad.

Hehe. Många bäckar små...

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

massor med nya grejer kommer ut som amd släpper i år, och nästa år kommer de bli ännu större

AMD Forever

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem

Kom igen AMD! Vi håller tummarna!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog stötta dom i sommar, dags att uppgradera

Permalänk
Medlem

Heja AMD!

Permalänk
Medlem

beställde en dator för 17k igår, pII 955 och 4890..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställde ett HD 4770 igår och kommer att uppgradera hela systemet med moderkort, CPU och ytterligare ett grafikkort från AMD i höst/vinter. Bang-smack!

Permalänk
Medlem

Tjaa.. Vem kan inte tänka sig att stödja AMD igen, om de skulle få till det och släppa prollar med prestanda..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Tjaa.. Vem kan inte tänka sig att stödja AMD igen, om de skulle få till det och släppa prollar med prestanda..

Min PII 940 kommer upp i 4,2GHz på luft, den blir dock väldigt varm på 69C, och fläkten snurrar på i högsta varv, men med vatten kan jag nog hålla en temp under 60C skulle jag gissa.
Med detta sagt, jag ångrar att jag gjorde min PII som HTPC och köpte en i7 som speldator
Så visst sjutton har AMD prollar som presterar.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Tja jag fick min 955 i fredags. Kom igen AMD! Svarta siffror 2009 skulle sitta fantastiskt bra!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludde0100
Jag kommer köpa både Grafikkort och Processor från AMD i sommar.

najs du och jag kommer att vända allt för AMD, till hösten är dom nog större än både nvidia och intel

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Jag har kört med AMD-processorer i nästan 10 år nu och är så nöjd man kan bli! Nu har jag övergått till deras grafikkort också och bättre pris/prestanda har nog aldrig skådats!

Permalänk
Avstängd

Jepp! PII 955 hära kommer jag! och 2st 4890!

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk

Köpte ett AMD system för några månader sedan, skulle jag köpa ännu en ny dator om några månader skulle det återigen bli amd, dock deras am3 plattform med 58xx :]
lär iof bli 58xx hursomhelst hehe

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Slår nog till på en Orochi när de kommer. Phenom 2 är bra men inte tillräckligt bra.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Min PII 940 kommer upp i 4,2GHz på luft, den blir dock väldigt varm på 69C, och fläkten snurrar på i högsta varv, men med vatten kan jag nog hålla en temp under 60C skulle jag gissa.
Med detta sagt, jag ångrar att jag gjorde min PII som HTPC och köpte en i7 som speldator
Så visst sjutton har AMD prollar som presterar.

Låt moderkorten byta plats då, det ska väl inte vara så svårt? så får du i7 som HTPC

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Hmmm....har alltid undrat hur de lyckats hålla liv i verksamheten trots hundratals miljoner i förlust varje år i tre års tid. Bilföretagen har ett till två taskiga kvartal med ett antal hundra miljoner i förlust och de skall rekonstrueras eller gå i kk. Kan man skicka bilföretagens ekonomiavdelningar på kurs hos AMD tro?

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tellatus
Kanske är en dum fråga, men vad har egentligen dessa "tusentals anställda" haft för arbete inom AMD om företaget fungerar finfint utan dom?

Som vanligt gör man sig väl av med forskare och folk som arbetar med framtida produkter först?

Permalänk
Medlem

Har väll mest AMD i mina burkar men har en del gamla PII, PIII och P4, Det är väl ca 10-30 av varje märke, om man tar bort Cyrix och VIA

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Hmmm....har alltid undrat hur de lyckats hålla liv i verksamheten trots hundratals miljoner i förlust varje år i tre års tid. Bilföretagen har ett till två taskiga kvartal med ett antal hundra miljoner i förlust och de skall rekonstrueras eller gå i kk. Kan man skicka bilföretagens ekonomiavdelningar på kurs hos AMD tro?

Investeringar från oljeschejker (seriöst)

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Hmmm....har alltid undrat hur de lyckats hålla liv i verksamheten trots hundratals miljoner i förlust varje år i tre års tid. Bilföretagen har ett till två taskiga kvartal med ett antal hundra miljoner i förlust och de skall rekonstrueras eller gå i kk. Kan man skicka bilföretagens ekonomiavdelningar på kurs hos AMD tro?

Nja, AMD har inte gjort samma förluster som bilindustrin. Tre år med förluster för AMD, tio år för SAAB. Ford gjorde t.ex. 10 miljarder i förlust 2006, dollar alltså. Visserligen mycket större företag men att säga att den amerikanska bilindustrin mår bättre än AMD är definitivt fel.

Får hoppas att AMD kan vända siffrorna men det ser ju bättre och bättre ut. Trots värdelöst första kvartal ökade förlusterna knappt och med rapporter om att AMD säljer bra inom desktop känns det som det finns ljusning i tunneln. Att GF kommer göra vinst hänger nog mer på om man kan "vinna" över ATIs tillverkning på 32nm eller inte.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Som vanligt gör man sig väl av med forskare och folk som arbetar med framtida produkter först?

Det är nog en rätt ovanlig strategi. I första hand gör man sig av med relativt nyanställda och folk med relativt låg kompetens som lätt kan nyanställas när behov uppstår igen. Sen sållar man säkert i verksamheten och kollar på om det är någon nischprodukt som inte behövs eller kan läggas på tredje part osv.

Permalänk

Inte för att det spelar någon större roll, men det ser ut att bli Phenom2 för min del om jag ska köpa nytt system i höst.

Permalänk
Medlem

Ibland kommer det nyheter som antyder att någon konstant som styr universum plötsligt ändrats. Det vore trevligt med ett finansiellt starkare AMD men lika troligt som att Hin Håle måste borsta av snön från sina fötter när han kliver in på jobbet.

Ge mig en bräda med SATA3, USB3 och ett DX11-kort så köper jag nytt

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Medlem

Hur länge klarar sig egentligen ett företag med förluster år efter år? Någon gång måste det väl ta stopp.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB