EVGA jobbar på billigare X58-moderkort

Permalänk

Kan det vara så att det är där strömmen behövs och inte någon annanstans?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Gillar designen Lite dystert kanske på fullstorlekskortet, men hellre det än leksaksbutikerna man brukar få dras med...

MEN varför, varför, varför har de placerat 8 pins kontakten under VRM kylflänsen? Det kommer bli ett h-vete att få kablarna att räcka dit för alla lådor som har nätagget under moderkortet, om man nu vill dra dem bakom moderkortet (och få till en diskret kabeldragning blir ett problem i alla lådor såvitt jag kan se)

Alltid är det nått man ska haka upp sig på helt enkelt :/

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Det där är väl EVGA X58 Classified med Corsair Dominator GT?

Har ingen aning vilket det är men du kan ha rätt. De båda moderkorten är sjukt lika allafall om inte snygga

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem

Skönt att man sitter med classified 759 Lim Edition då med nf200 chippet som ska sluta göras =).... känner mej speciell =)...

Och jag kan lova att kortet är snyggt brutalt snyggt.

Permalänk
Medlem

Ser lättmekat ut, jag gillar inte då man får fila ner minneskortshållare eller slåss med ATX-kabeln vid cpu-kylaren.

Permalänk
Medlem

bra att dom inte har värmerör mellan kylarna. jag har aldrig fattat vitsen med att förlytta upp värmen från chipset till VRM kretsarna som mer eller mindre är standard numera. att utsätta VRMen för mer värme än vad den redan producerar helt löjligt. själv tror jag på att hålla vrmen sval så att man får så stabila spänningar som möjligt.

bättre att kyla till luften direkt och sen ut ur chassiet istället för att hela moderkortet skall kylas runt CPU sockeln.

själv köpte jag min bräda mkt pga av att det var separata kylare för varje komponent på moderkortet som jag kyler separat med riktat luftflöde över vardera kylare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Kan det vara så att det är där strömmen behövs och inte någon annanstans?

... på just denna bräda men inte på de flesta andra x58 brädor??

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

http://anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3568

Citat:

We were speaking with MSI a few weeks ago about their upcoming product plans and one item stood out in the conversation. No, it was not the excellent 790FX-GD70 motherboard that has earned our admiration and soon our praise, nor was it the new N260GTX-Lightning Black Edition GTX 260 video card or their updates to the Wind Netbook line. Now, all of these and some we cannot discuss are actually very interesting products for their market segments. However, when we heard X58 and $150 in the same sentence, our ear lobes tweaked and sly smiles developed on our faces. We were told that MSI was hard at work on delivering an X58 motherboard as close to the $150 mark as possible.

We thought this idea was really interesting and certainly made sense when looking at the current Intel product lineup - a lineup that currently means either going Socket 775 and buying into the P45 chipset in the $85~$130 range or smartly bypassing the now defunct X38/X48 lineup for the X58 product along with its processor and RAM upgrade requirement...

Tror jag hellre tar en titt på MSI då......

Permalänk
Medlem

Vem köper ett msi kort nuförtiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
... på just denna bräda men inte på de flesta andra x58 brädor??

Precis min tanke. Tokig placering minst sagt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Nån som vet när iaf ena kortet blir tillgängligt att köpa hos t.ex komplett etc.. ?

Permalänk
Medlem

hmm... såg ingenstans om den har 3x PCI-E x16
eller har den bara 2x PCI-E x16 och 1 st x8

Visa signatur

:D