Windows 7 får högre pris

Permalänk

detta är vad spel utveckalre borde ta sig en funderare hur jädra svårt kan det vara att göra spelen för Linux ge $MS skit skallarna lite att tänka på det saknas konkurrens för WIndows därför kan gates lakejer ta hutlösa priser för skit man får uppdatera i årratal utan att det egentligen blir nån skillnad.

nä mer spel till linux så MS får det lite darrigt samt så skulle spelen kanske inte behöva kosta så mycket om de var för linux.

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
detta är vad spel utveckalre borde ta sig en funderare hur jädra svårt kan det vara att göra spelen för Linux ge $MS skit skallarna lite att tänka på det saknas konkurrens för WIndows därför kan gates lakejer ta hutlösa priser för skit man får uppdatera i årratal utan att det egentligen blir nån skillnad.

nä mer spel till linux så MS får det lite darrigt samt så skulle spelen kanske inte behöva kosta så mycket om de var för linux.

Enklare sagt än gjort. Hade jag haft ett spelföretag så hade jag väl satsat på den stora marknaden. Ekomomiskt självmord att enbart satsa på Linux.

Hur får du ihop "[...] så skulle spelen kanske inte behöva kosta så mycket om de var för linux."?

Skulle vara underbart om du lyckades stava och dela upp meningar lika bra som du är på att spy galla över "$MS".

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

jag menar givetvis inte att, utvecklare skulle bara göra spel för Linux utan att ha det som en plattform till deta skulle skapa lite konourrens för MS.
Det är vad jag menar sedan så kan jag ej spy tillräckligt mycket över MS nu är det ju så.
Att på grund av det skrala utbudet av spel till Linux är jag tvungen att använda Windows annars vore valet väldigt enkelt

Men att betala över 5000kr för ett OS är hyckleri och ren girighet hoppas de säljer färre Win 7 pga av det höga priset än vad vista och Xp sålt tillsammans.
MS=giriga grisar

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Med tanke på vad jag gav för XP Pro för åtta år sedan så är Win 7 ett givet köp, även om det "bara" skulle hålla halva tiden.

Det enda jag har kvar i hårdvara och fortfarande använder sedan 2001 är mitt Chieftec chassie.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
... Det ställe jag jobbade på förut hade massor av specialprogram, i princip på varenda dator.[/B]

Det där verkar oerhört rörigt och ineffektivt. Vad är det för typ av arbetsplatser du avser?

Inom redovisning börjar valet av plattform bli ganska irrelevant. Fler och fler köper tjänster att via rdp eller webbläsare sköta den ekonomiska redovisningen. Det besparar dem utbildning, resurser och ökar säkerheten.

Nödvändigheten av MS Office är för många mer än fråga om vana än verkligt behov. Flera av dessa användare, små och medelstora företag, skulle enkelt kunna gå över till Linux. Problemet är kanske att kanalen är nerlusad av MS partners som tjänar bra på att sälja mer MS produkter; knappast att en säljare rekommenderar Linux ifall han inte har någon egen förtjänst av det. MS har varit strategiskt duktiga på att bearbeta kanalen.

Tidigare har det kanske varit server tjänster som lagts över på Linux. Nu tycker jag det ser ut som att flera skulle tjäna in både pengar och resurser på att välja Linux på skrivbordet. Några få Windows servrar kan stå till tjänst med de få endast-Windows tjänster som vissa kan behöva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Det där verkar oerhört rörigt och ineffektivt. Vad är det för typ av arbetsplatser du avser?

Inom redovisning börjar valet av plattform bli ganska irrelevant. Fler och fler köper tjänster att via rdp eller webbläsare sköta den ekonomiska redovisningen. Det besparar dem utbildning, resurser och ökar säkerheten.

Beror som sagt på företag. Det är inte alla som bara sitter med Office och Ekonomisystem.

Permalänk
Hedersmedlem

Min fråga var egentligen inte kopplad till till vad jag i övrigt skrev. Hur som är jag intresserad av vad det är för typ av företag.

Om program specialanpassas per arbetsstation blir utvecklingskostnaden enorm. Men du menade kanske inte att programmen var unikt utvecklade för just någon enstaka arbetsstation utan att företaget hade antagit en bred park av programvara all kopplad till Windows plattform?

Permalänk
Medlem

Ah nej, jag menade inte så, utan jag menade få datorer med bara standardprogram. T.ex. säljare hade ett speciellt säljstödssystem, men förstås inte anpassat till varje arbetsstation.

Permalänk
Medlem

om de ska ha högre pris än vista vid release så får man väll leta upp gamla xp skivan för de är ett bra operativsystem men win7 knäcker både win xp o vista på alla håll o kanter förutom kompitabilitest problem eftersom att de är beta/RC statdiet

kanske blir den simplaste varisonen endast om den är billig nog! annars får man köpa vista som går o få tag på med rimligt pris runt 1500 kr!

Permalänk
Medlem

De nästan konspiratoriska argumenten om att Microsoft gör det där, gör så här eller är så här får mig att bli så trött för de förändras aldrig. Alla älskar att hata Microsoft.

Microsoft är ett företag vars enda mål är att tjäna pengar, deras ansvar är inte jämtemot oss konsumenter utan mot sina aktieägare alltså om de anser att deras senaste produkt ska kosta X mängd pengar så kommer de ta X mängd pengar för sin produkt. Oavsett vad ni tycker och säger för det kan de strunta fullständigt i för deras ansvar återligen är inte jämtemot konsumenten.

Jag garanterar er att samtliga industrier och företag som existerar som har målet att tjäna pengar kan och kommer sätta vilka priser de vill på sina produkter eller tjänster för deras syfte är att tjäna pengar och göra sina aktieägare nöjda.

Ber så mycket om ursäkt om jag rubbar någons världsåskådning eller rentav spränger bubblorna som ett antal av er verkar sväva omkring i.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.