Massiv minnesbandbredd i nästa Geforce

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Det är spekulationer förstås, men samma gällde för t.ex. 8800GTX. Den blev en långkörare.

De specifikationer som läckt om GT300 är markant bättre än GTX 295 (t.ex. 30% mer bandbredd, 25-35% högre klockad) och med tanke på att dual-GPU lösningar inte medför full effektivitet i alla lägen så kan man nog lugnt säga att den kommer bli mycket vassare.

Dessutom finns många förbättringar internt för att göra den bättre för GPGPU lösningar. Stämmer det som ryktena säger kommer t.ex. folding@home att bli otroligt grymt på en GT300 (nån sajt sa 6-15ggr högre prestanda över GT200).

Allt är rykten. Det ryktades rätt fantastiska saker om GT200 också. Ni skriver som om varenda skvallerblaska talade sanning. Lite källkritik skadar inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
...

Om du läser tråden så ser du att jag har länkat till flera sidor med mer info.

Definiera denna "info". Lösa rykten, jo då.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Allt är rykten. Det ryktades rätt fantastiska saker om GT200 också. Ni skriver som om varenda skvallerblaska talade sanning. Lite källkritik skadar inte.

Definiera denna "info". Lösa rykten, jo då.

Jag tror till och med att jag någonstans i denna tråd kommenterade att allting förstås är rykten och att det är spekulation om detta. Om du inte redan förstått det så hoppas jag att du har det klart för dig från och med nu.

Till och med Nordichardware hade en nyhet om de ryktade klockfrekvenserna på kretsen som hade blivit "taped out".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Allt är rykten. Det ryktades rätt fantastiska saker om GT200 också. Ni skriver som om varenda skvallerblaska talade sanning. Lite källkritik skadar inte.

Definiera denna "info". Lösa rykten, jo då.

Det är fortfarande information men hur vida pålitlig den är vet man ju inte

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Jag tror till och med att jag någonstans i denna tråd kommenterade att allting förstås är rykten och att det är spekulation om detta. Om du inte redan förstått det så hoppas jag att du har det klart för dig från och med nu.

Till och med Nordichardware hade en nyhet om de ryktade klockfrekvenserna på kretsen som hade blivit "taped out".

Tycker du kan ta och tona ner dig ett par kilo. Det spelar ingen roll hur verbal du försöker vara vi pratar fortfarande om rykten och spekulationer.

Sen är du varmt välkommen att diskutera kring dessa rykten men när diskussionen börjar övergå från rykten till ett mer konfirmerat tillstånd så får du leva med att folk reagerar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Det är fortfarande information men hur vida pålitlig den är vet man ju inte

Helt rätt, det är information. Sen så är det väldigt lätt för den inte så beräknande människan att blanda ihop information med sanningar.

"upplysning, underrättelse, besked, meddelande, förklaring, orientering, undervisning, info; vägledning, bruksanvisning, handledning, direktiv, info; informationsdisk; data, fakta, faktamängd, uppgifter"

Jag skulle nog vilja belysa att information kanske inte är rätt ord att använda sig av, rykten är rykten så det bästa är nog att använda just det ordet, för att vara klar i sin kommunikation.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Tycker du kan ta och tona ner dig ett par kilo. Det spelar ingen roll hur verbal du försöker vara vi pratar fortfarande om rykten och spekulationer.

Sen är du varmt välkommen att diskutera kring dessa rykten men när diskussionen börjar övergå från rykten till ett mer konfirmerat tillstånd så får du leva med att folk reagerar.

Varför är det jag som ska tona ner mig? Du kommer ju in och gnäller trots att det redan är påpekat tidigare att det är just spekulationer.

Om det är något som behöver ändras så är det att du verkligen inte behöver skriva ett mothugg så fort någon råkar skriva positivt om NVidia kort. Håll dig ifrån svar-knappen helt enkelt.