XFX utökar med nätdelar

Permalänk
Melding Plague

XFX utökar med nätdelar

Amerikanska XFX är mest känt för grafikkort, men nu utökar företaget sortimentet med nätaggregat.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snyggt! Dock inget som syns utåt i första hand.

Permalänk
Medlem

Grymmt stilig! Tyvärr så måste man ju öppna för att se den om man nu inte har ett enormt fönster ;D

Permalänk
Hedersmedlem

Undrar ifall det blir tyst. Någon som vet tillverkare (antar att XFX inte gör sina egna agg)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Undrar ifall det blir tyst. Någon som vet tillverkare (antar att XFX inte gör sina egna agg)?

Vet du vilka nätaggregatstillverkare som tillverkar tysta aggregat? *nyfiken*

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk

Inte speciellt snyggt.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

2 ord, vill ha
Men lite overkill för min rigg xD

Permalänk
Medlem

Inte speciellt tilltalande för den stora massan men går säkert hem hos någon som ska ha ett fett i7 system med plexifönstersida.

Undra vilka som tillverkat åbäket, japan kondisar är alltid trevligt men det krävs bra komponenter i hela agget för att det ska lukta riktig kvalité.

Permalänk
Medlem

Tror inte att XFX skulle riskera att få dåligt ryckte PGA Halv kassa nät agg...

skulle inte bli förvånad om de är samma som gör Corsair eller Cooler Master agg

Skulle passa as bra i feta DEMO datorer på DH osv...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Inte speciellt snyggt.

+1

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ezakimak
2 ord, vill ha
Men lite overkill för min rigg xD

LOL, sitter på exakt samma grejer! Förutom 1,5GB ram då.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Är det samma fläckt tillverkare som Coolermaster Realpower 1000W rekomenderar jag att byta ut fläckten... Lagerna i min gav upp ganska fort

Visa signatur

Rampage II Gene. i7 920 @ 3.6GHz, Noctua, Dominator @ 1606, Asus GTX580

Permalänk

NICE Vill ha det där!

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0dy
Vet du vilka nätaggregatstillverkare som tillverkar tysta aggregat? *nyfiken*

Zalman ZM850 HP Silent 850W 140mm Fan som jag har överröstar inte mina nexusfläktar på lägsta varv... det kallar jag ett tyst nätagg, men vad vet jag ?

Permalänk
Medlem

Något av de fulaste nätagg jag någonsin skådat

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mingemansson
Är det samma fläckt tillverkare som Coolermaster Realpower 1000W rekomenderar jag att byta ut fläckten... Lagerna i min gav upp ganska fort

Måste varit ett måndags ex för min är helt ljudlös efter 6 månader.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

Snyggt. Nu är de bara att vänta och se när de släpps och testas. Vill ju se lite resultat såklart.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Specen stämmer ganska väl med Corsairs 850w agg dock är det här 80+ Silver vilket inte Corsair 850wTX är men nu har dom släppt en HX dvs en modulär och säkert uppgraderad version så min gissning är att den är byggd på den som grund.

Permalänk
Avstängd

Skön färg på fläkten, fläktar i sån färg borde säljas löst

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Lite för mycket sci-fi för mig kanske..
Mene, tror det kommer bli ganska schyssta aggregat iallafall, jag skulle kunna tänka mig ett, om dom gjorde något lite diskretare..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0dy
Vet du vilka nätaggregatstillverkare som tillverkar tysta aggregat? *nyfiken*

Nu läser du iofs ut något som inte explicit står i texten men frågan var ju ifall det är bra tillverkare som seasonic eller cwt vilket borde medföra att det blir ett bra och förhoppningsvis ganska tyst agg.

Permalänk
Medlem

undrar om den ingår i Black edition

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Påminner mig om en reaktor.

kommer det en chernobyl edition som är lite rostig och sliten också?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaa_kola
undrar om den ingår i Black edition

"Amerikanska XFX är mest känt för grafikkort, men nu utökar företaget sortimentet med nätaggregat.

XFX 850 Black Edition......."

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Påminner mig om en reaktor.

kommer det en chernobyl edition som är lite rostig och sliten också?

Självklart levereras den i radioaktikt material så att hela rummet lyser upp nr man har den på hehe

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Avstängd

Ett intressant alternativ till Corsair då. Att behöva balansera skit mellan massa linor tycker jag inte om, så dessa bjässar med en enda fet lina är helt i min smak...

Fast jag är rädd att de tar lite mer betalt än Corsair.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Ett intressant alternativ till Corsair då. Att behöva balansera skit mellan massa linor tycker jag inte om, så dessa bjässar med en enda fet lina är helt i min smak...

Fast jag är rädd att de tar lite mer betalt än Corsair.

Det felet gjorde jag med min bequiet. Tog en bra stund innan jag fattade vad som var fel. Nåja det agget är sopor nu.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.