Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Tjänsterna du nämner kan ju inte ens i närheten för att konkurrera med t.ex. MediaPortal + Moving Pictures + MP-TV series plugins i flexibilitet.

Visst, det är jättetjusigt! Poängen var att det finns dugliga allternativ. Inte nödvändigtvis bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Fast då är väl problemet med olaglig nedladdning av filmer obefintlig där också ? Alltså kan de fortsätta sälja filmerna som förrut där.
Faktum är den att det finns en nog stor marknad för en "spotify tjänst för filmer".
Förresten så räcker ju 3MPbs ganska långt. Att streama 700MB divx filmer räcker kring 1Mbit, och de flesta är faktiskt helt skrämmande obrydda om bildkvalitén och nöjer sig med det. Men med kanske 30-45 minuters prebuffring så skulle ju 3Mbit räcka att t.o.m. se på en DVD, dvs. fortfarande sjukt smidigt.
[/B]

Om nu marknaden är så stor, varför saknar vi då fortfarande tjänsten?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Jag har aldrig haft lagen som något absolut att se upp till. Det finns en sak som jag är ansvarig inför, och det är mitt samvete. Eftersom jag vet att jag ändå inte skulle köpa filmer om jag inte laddade ner dom så har jag inte dåligt samvete. Skulle det dyka upp en bra flatrate filmtjänst så skulle jag inte kunna fortsätta ladda ner olagligt, just p.g.a. mitt samvete. [/B]

Ok, ska se om jag fattat detta rätt nu. Det ditt samvete säger dig är alltså att du inte kan tänka dig att betala en viss summa pengar per film du ser? Att ett flatratekonto online är enda allternativet för dig? Eller liiger det ett egenvärde i att just få ladda hem materialet istället för att gå ut och köpa det eller få deti brevlådan? Ja, det är ju svårt att argumentera mot ditt samvete som du inte styr över. Intressant förhållningssätt är väl det enda jag kan säga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Kanske lite off topic men ändå, är det någon som har provat ett har Net at once? Nyfiken på om de är bra eller inte. Tänkt byta brebandsleverantör från Comhem till nåt annat.

Och Net at once har bra och bättre priser.

http://www.netatonce.se/

"Personlig integritet

Många kunder har hört av sig till oss och varit oroliga för den personliga integriteten angående Ipred-lagen.
Vi tar våra kunders oro på stort allvar och har därför beslutat att inte spara abonnentloggar."

Jag kanske ger en partisk syn men jag har aldrig haft så mycket problem som med netatonce.

  • Lång kö till kundtjänst

  • De skickade aldrig modemet till mig utan jag fick ringa och säga till dem, när de sedan skickade modemet fick jag inte med kontakten till telefonuttaget, som de sedan skickade efter påminnelse.

  • Nertid var kanske inte så farligt, men kune gå ner 2 dagar varannan månad

  • Uruselt bemötande från kundtjänst

När jag sa upp abbonemanget svor jag att tipsa alla om att inte skaffa abbonnemang hos dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puffes
Visst, det är jättetjusigt! Poängen var att det finns dugliga allternativ. Inte nödvändigtvis bättre.

Om nu marknaden är så stor, varför saknar vi då fortfarande tjänsten?

Det kan man ju faktiskt fråga sig. Men jag tror det handlar dels om en principfråga och att man har investerat en hel del prestige i detta, men också om att branschen är väldigt stel (är ju inte direkt riktiga entreprenörer som klättrar högst upp i deras hierarkier) vilket man inte minst kan se om vi tittar bakåt i historien. Du kan läsa lite här också för att få en liten förklaring om varför utvecklingen går så segt. : http://www.slate.com/id/2216328/
Så länge man ser att man har möjligheten att muta till sig nya lagar så ger man ju inte upp denna gamla affärsmodell.

Citat:

Ok, ska se om jag fattat detta rätt nu. Det ditt samvete säger dig är alltså att du inte kan tänka dig att betala en viss summa pengar per film du ser? Att ett flatratekonto online är enda allternativet för dig? Eller liiger det ett egenvärde i att just få ladda hem materialet istället för att gå ut och köpa det eller få deti brevlådan? Ja, det är ju svårt att argumentera mot ditt samvete som du inte styr över. Intressant förhållningssätt är väl det enda jag kan säga.

Jepp, jag var lika anti telia för att de vägrade införa flatrate på modemtiden. Jag tycker det är självklart att en flatrate tjänst ska erbjudas för en vara/tjänst som inte har någon styck kostnad i framställning. Det skulle alla konkurrensutsatta företag göra vare sig det gällde mjölk, bilar eller what ever, om det nu gick att framställa en oändlig mängd till en fast kostnad.
Men skulle det finnas bra tjänster med hyrfilmer i okomprimerad HD så skulle jag väl kunna tänka mig hyra nån gång då o då, men fortfarande så skulle de tjäna mycket mer pengar på mig genom att erbjuda en flatrate tjänst.

Sen tycker jag personligen att det är ganska självklart att jag endast är ansvarig inför mitt samvete. För det mesta så överlappar denna med lagen, men inte alltid.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Avstängd

Pratade i telefon med Telia idag.
Dom kommer inte ändra sig och följa Tele2 tex.

Synd ,mycket synd.

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem

Attityd

Jag kommer ihåg för rätt många år sen när Pentium 4 introducerades på marknaden, så ville Intel göra det olagligt att överklocka processorer. (Detta för att kunderna inte skulle endast köpa de billigaste processorerna och sedan överklocka dessa). Det påminner om skivbolagens attityd mot sina kunder idag. Intel och AMD ändrade attityd efterhand och idag så är de dyraste varianterna speciellt anpassade till överklockare genom att multiplier är olåst. Tycker jag är en intressant parallell... Lite off topic iof... Sorry...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zakris
Jag kommer ihåg för rätt många år sen när Pentium 4 introducerades på marknaden, så ville Intel göra det olagligt att överklocka processorer. (Detta för att kunderna inte skulle endast köpa de billigaste processorerna och sedan överklocka dessa). Det påminner om skivbolagens attityd mot sina kunder idag. Intel och AMD ändrade attityd efterhand och idag så är de dyraste varianterna speciellt anpassade till överklockare genom att multiplier är olåst. Tycker jag är en intressant parallell... Lite off topic iof... Sorry...

Haha, jag tog upp detta som ett "tänk om" ironisk skräckexempel i nån tråd här på sweclockers.. Dvs. så sa jag att tänk om Intel och AMD skulle göra så, vad puckat det skulle vara, osså visar det sig att det faktiskt hänt

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Det är rätt lustigt att FÖRETAG skulle stå för Civilkurage i Sverige, när folkvalda politiker inte gör det.

Så knäpp världen är ibland.

Mitt förslag: Kan inte Bahnhof erbjuda en VPN med fetinghastighet. Jag betalar gärna både till mitt BBB OCH Bahnhof - om jag kan få bra hastighet OCH ett privatliv.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk

Som ni ser så finns det ju en jävla massa folk som är beredda att betala för VPN och säkerhet, så det finns ju helt klart pengar att tjäna i en flatrate tjänst

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aza_gnaget
Själv tror jag att det handlar om förlust av inkomst samt att de som sitter på de högre administrativa posterna inom bolagen vet om att de själva är ganska överflödiga. Det finns inget underlägg för att flertalet högre chefer kan kapa åt sig en stor del av vinsten när teknologin har gjort deras distributionskedja överflödig. Just dessa styrande stretar emot nya förändringar och tyvärr har de makten inom bolagen..iaf tills vidare.

Själva fildelningen anser jag är bra för hela branschen. Den tvingas omstruktureras och utvecklas i samband med teknologin. Visst finns det några få farthinder på vägen (Pontén bl.a) men de är en mindre petitess om man ser till det stora hela. Känns lite som att det är dödsryckningar från en utdöende reptil, dessa utspel. Det hemska är att lagarna de försöker få genom kan missbrukas av våra styrande i helt andra syften än vad de är tänkta till i dagsläget. Jag tar för givet att du läst vad Frankrikes president försöker genomföra.

Min uppfattning är att fildelning är en knuff i rätt riktning. Billigare och mer lättillgängligt mediamaterial åt folket. Det enda dessa bolag förstår sig på är när man stryper deras pengaflöde och det enda sättet folk kan göra detta på är att fildela och visa att vi inte är villiga att betala skyhöga summor för material som skulle kunna prissänkas tiofalt.

Fildelningen driver som du säger utvecklingen i rätt riktining. Principiellt är jag dock emot den, som du kanske redan märkt, då jag anser att de som varit med och framställt en produkt bör få ersättning då de brukas. Sedan tror jag att långt ifrån alla skulle överge den illegala fildelningen även om ett rimligt prissatt altternativ fanns att tillgå. Det kommer alltid att finnas en skara som är av åsikten att "gratis är gott". Det är framförallt dessa personers åsikt jag saknar förståelse för. Sedan finns det då kanske personer som ser fildelning som ett vapen för att tvinga fra nya allternativ och dessa kan kanske ses som något ädlare då de rikserar något för den goda saken skull. Hade varit intrssant att se lite siffror på nedladdning av musik innan och efter spotify växte till sig.

Permalänk
Medlem

Innan Spotify lyssnade jag oftast på musik på youtube istället för att ladda ner den. Visst, kvaliteten suger, men jag är oftast inte ute efter kvalitet, bara att lyssna på den låt jag känner för för tillfället. Och vill man ha musiken från Spotify på t.ex. MP3-spelaren utan att behöva betala för sig går det ju alldeles utmärkt att spela in den direkt från ljudkortet. Men det du ville veta var kanske hur många som faktiskt köper musik från Spotify? Nu kör de ju reklam där så jag antar att i alla fall någon får pengar för att jag lyssnar gratis.

Citat:

Det är rätt lustigt att FÖRETAG skulle stå för Civilkurage i Sverige, när folkvalda politiker inte gör det.

Tror du verkligen att de gör det här för att slåss för någons rättigheter? Att de skulle ha gjort såhär om det inte var för att de trodde att de kunde tjäna pengar på det? Anledningen till att så många andra följt efter är ju att de är rädda för att tappa massor av kunder annars. Att politikerna är fega kan man ju hålla med om, men att företagen skulle vara modiga, nä...

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

sl2wm-rocks

Från mitt inlägg som du citera tidigare.

Om du läser inläggen som postats ordentligt såg du att jag fick mothugg att det var lögn att jag inte ägde programmen jag använder. Detta har vi sedan pratat om här öppet med "ipred" och jag anser det vara löst redan.

Så jag tycker du behöva läsa inläggen ordentligt före du svarade som du gjorde.

Tydligen så verkar du vara en rejäl downloader av hd-material och dylika då du verkar ha jämfört olika filmer med original på blu-ray skivor i diverse kvalite. Jag verkar inte ha samma erfarenhet som dig här förutom det jag läser på forum som dvdforum/prisjakt.nu/Avsforum och andra sajter.

Men jag antar att eftersom du inte kan se någon skillnad så är det likadant för alla eller? Samt vet jag inte ens vilken utrustning du har ens som du använder för dina nedladdade filmer.

Finns många som inte ens ser någon skillnad på vanlig dvd eller blu-ray filmer, och det finns dessutom folk som sitter på 28" crt apparater fortfarande. Då dessa inte anser att dom behöver skaffa nytt då dom inte tycker det är värt det.

Det är skillnad på både bild och ljud även på dvd samt blu-ray utsläpp och beroende på vilket företag som släpper utgåvorna.

Tyvär har inte alla åtkomst till 100Mbit uppkoppling heller, men om det räcker för att streama kanske du har rätt. Jag har tyvär inte testat alls.

Du får gärna posta lite info om din utrustning du använder och vilka filmer du kollar på och jämfört med så man ser att du har en grund bakom dina påståenden.

Jag finns på prisjakt.nu med samma namn som här.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
sl2wm-rocks

Från mitt inlägg som du citera tidigare.

Om du läser inläggen som postats ordentligt såg du att jag fick mothugg att det var lögn att jag inte ägde programmen jag använder. Detta har vi sedan pratat om här öppet med "ipred" och jag anser det vara löst redan.

Så jag tycker du behöva läsa inläggen ordentligt före du svarade som du gjorde.

Tydligen så verkar du vara en rejäl downloader av hd-material och dylika då du verkar ha jämfört olika filmer med original på blu-ray skivor i diverse kvalite. Jag verkar inte ha samma erfarenhet som dig här förutom det jag läser på forum som dvdforum/prisjakt.nu/Avsforum och andra sajter.

Men jag antar att eftersom du inte kan se någon skillnad så är det likadant för alla eller? Samt vet jag inte ens vilken utrustning du har ens som du använder för dina nedladdade filmer.

Finns många som inte ens ser någon skillnad på vanlig dvd eller blu-ray filmer, och det finns dessutom folk som sitter på 28" crt apparater fortfarande. Då dessa inte anser att dom behöver skaffa nytt då dom inte tycker det är värt det.

Det är skillnad på både bild och ljud även på dvd samt blu-ray utsläpp och beroende på vilket företag som släpper utgåvorna.

Tyvär har inte alla åtkomst till 100Mbit uppkoppling heller, men om det räcker för att streama kanske du har rätt. Jag har tyvär inte testat alls.

Du får gärna posta lite info om din utrustning du använder och vilka filmer du kollar på och jämfört med så man ser att du har en grund bakom dina påståenden.

Jag finns på prisjakt.nu med samma namn som här.

Ok, missade att halva av ditt inlägg var riktat mot nån annan än mig.

Att jämföra kvalité hör ju egentligen inte alls till tråden och ämnet överhuvudtaget. Jag har inte jämfört många filmer, och inte ens noga. Jag tror garanterat att man ser skillnaden mellan dem, och jag laddar alltid ner okomprimerade bluray om jag har ett val.
De filmer jag har jämfört är Australia och 300 , 10GB+ h264 rippar vs. bluray rakt av. Jämförelsen gjordes på en Samsung PS50A656, dvs. en plasma som är inte långt ifrån Pioneer i svärta och färger när det gäller HD-material.

Men, de allra flesta är inte som vi och bryr sig faktiskt inte om kvalité på samma sätt. De flesta skulle faktiskt nöja sig med typ comhem-digitaltv kvalité. Och jag förstår inte riktigt vad det är du försöker diskutera ? Att det inte är värt att ladda ner för bildkvalitén är sämre ? Isf. så kan jag säga att du kan ladda ner precis i lika bra kvalité som original.
Eller är det att det inte är värt för filmbolagen att skapa en tjänst för film p.g.a. av att det inte finns nog med bandbredd? Den frågan har jag ju redan behandlat tidigare... De flesta nöjer sig med väldigt låg kvalité, men de som inte gör det ska självklart erbjudas bättre kvalitétsnivåer, har man inte bredband att streama det är det ju bara att prebuffra längre eller fortsätta köpa som förrut ?

När det gäller kvalitén är det ju inte mediumet som är begränsningen, det är utbudet. Du kan alltså ladda ner/streama precis samma sak såsom du kan köpa på digital fysisk media.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Någon som sett statistik på att i de länder där man kör med iPRED och liknande har försäljningen utav media ökat?

I annat fall är jag fast besluten att det inte är potentiella kunder som tankar...

Det man verkligen vill ha och som man värdesätter, vare sig det handlar om film, musik eller spel, det betalar man för. iPRED eller inte.

Kanske dags för bolagen att vakna?

Jag kommer definitivt rösta för piratpartiet nu till EU-valet. Inget snack om saken. Och då INTE för att alla ska kunna ladda ner fritt. Utan för att rättsskipandet bör ALDRIG ligga i privata händer.

Jag har ofta inbrott in min bostad. Flera gånger om året. Skulle inte jag få lite polisbefogenheter så jag kan gripa ev. skjuta alla pack som tar sig in i min bostad, och på så sätt bevaka mina intressen?

Borde ju inte vara något större problem med den sittande regeringen. Och kan man då ge fler privatpersoner den här möjligheten så kan polisen därigenom staten tjäna multum på att slippa utreda sådana brott.

Polisen slipper lägga lika mycket resurer. Försäkringsbolaget slipper punga ut med tusentals kronor för att ersätta det stulna godset. Vi slipper dessutom rättegångskostnader, och för att inte tala om kostnaderna för häkte, anstalt eller annan frihetsberövande åtgärd.

Låt oss kalla lagen... hmmm..
IHRTETL
International Human Rights To Enforce The Law

inte lika klatschigt som ipred men ändå.

Permalänk
Medlem

Det visa sig ju bara var prat av Tele 2, ja dom förstör IP m.m EFTER två veckor
http://www.metro.se/2009/04/28/32571/tele-2-vi-sparar-visst-k...

Alltså bara falsk marknadsföring.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Divil
Sist kvar blir givetvis Telia...ensam och envis.

Vad hade du förväntat dig av ett f.d. statdligt incest bolag?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Angående comhem så står detta på comhem.se (och som ni vet är allt som står på internet sant --> "- Vi är mycket restriktiva med informationsutlämning
Vår principiella hållning är att inte lämna ut användaruppgifter. Vi kommer att bestrida varje ansökan om informationsföreläggande enligt IPRED. Om domstol trots det förelägger oss att lämna ut information om en användare kommer vi att överklaga till högsta instans."

länk: http://comhem.se/portal/comhem/rekobredband

Permalänk
Medlem

vad innebär detta i praktiken för de som har tele 2? kan alla ladda ner fritt nu utan att riskera att åka dit eller vadå?

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtazz
vad innebär detta i praktiken för de som har tele 2? kan alla ladda ner fritt nu utan att riskera att åka dit eller vadå?

Nej eftersom dom som förut spar uppgifterna, fast numera bara i 2 veckor.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Nej eftersom dom som förut spar uppgifterna, fast numera bara i 2 veckor.

Men en domstolsprocess för att få ut uppgifterna tar ju betydligt längre tid än så.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Jag har ruvat på en idé väldigt länge...

Som vi alla vet så finns det väldigt många "för" och "mot" argument när det gäller nerladdning, elr hur? Och som vi alla vet så är det en otroligt stor konflikt mellan enormt många bolag, firmor, företag, grupper, organisationer, nationer och länder över hela värden! Och som vi alla vet så har skivbolagen och filmbolagen så mycket pengar/makt att dom kan ändra på lagstiftning som t.ex i sverige (Om man ser det på det sättet)...

Och min poäng är: Att om man frågar en person som tycker nerladdning är fel denna fråga: "Tycker du att nerladdning/fildelning är en bra idé om det inte skulle vara olagligt, och att skivbolagen inte skulle bry sig för dom får pengar så dom klarar sig som dom gjort nu i så många år som nerladdning funnits, Tycker du då att nerladdning är bra?"
Då skulle nog den personen svarat "Ja, i dom förhållanderna skulle det vara bra." Eller något liknande.
Och om man skulle fråga en annan person som tycker att nerladdning är rätt samma fråga skulle han/hon nog också tycka att det skulle vara bra, som han/hon förmodligen redan tycker utan dom förhållanderna...
Och sen om man skulle fråga skivbolagen "Tycker du att det är bättre om ditt skivbolag skulle få mer pengar genom att du säljer dinna skivor till fildelnings websidor precis som du gör till vanliga musikbutiker om nerladdning inte skulle vara olagligt?, eller fortsätt sälja skivor till minoriteten och få en liten inkomst" Då skulle dom nog svarat "Ja, då skulle vi häldre vilja sälja till webbsidorna, för då är det fler personer som lyssnar så våra artister mer kända!"

SÅ DÄRFÖR tycker jag att för att få ett stop på denna konflikt en gång för alla så fortsätter nerladdningen och blir framtiden när det gäller film och musik! Nerladdning ska inte vara olagligt, webbsidor ska kunna köpa skivor av filmbolagen genom att det ska bli konkurrens mellan webbsidorna, precis som vanliga butiker. Webbsidorna får pengar av reklam och statligtbidrag m.m, och om det inte räcker så kan man sätta up en engångs betalning för att bli medlem, men inte förmycket såklart! Och det ska vara samma på alla webbsidor.

Om detta på något sätt går, om man utväcklar min idé, så kan faktist alla bli nöjda i slutet, skiv och filmbolagen får in mycket mer pengar av att sälja till webbsidorna än vad dom får nu, Artisterna får mer pengar av skivbolagen genom att alla kan lyssna "grattis" på deras musik och därför sprids de mycket mer och snabbare över internet än om det skulle stå på någon hylla i ett hörn i någon musikaffär som 3 person är inne i per dag, och befolkningen skulle kunna få hur mycket musik och film som hälst. Alla skulle vara nöjda och glada! :D:D:D

Jag tror att min idé kan vara något som man borde tänka på om man utväcklar den... Eller så kan den bara vara en liten kass skit idé som är näst intill "Omöjlig"... Men som ett gammalt talspråk säger ( Ingenting är omöjligt.)

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Sverige kommer bli ett näste för pedofiler om det här ska fortgå. Det positiva är väl att vi frigör massa polisresurser nu. Men det är ju klart. Det är ju mycket bättre att ni ska få kunna ladda hem saker gratis, mycket bättre än att vi ska kunna ta fast riktiga brottslingar.

Hoppas ni som laddar hem saker åker på någon skön bedrägerismäll där ingenting kan göras för att IPet inte loggades.

Om inte alla jävla politiker skulle falla för USA och jaga fildelare och straffa de hårdare än de gör med pedofiler och mördare, så skulle inte problemet finnas?

Skyll inte på fildelarna, skyll på dem som startade den här sörjan.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem

Tele2 sparar sina IP, aftonbladet.se har postat den "nyheten"...

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

Fick svar från com hem alla fall:

SVAR 2009-04-29 09:55
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Enda gången vi lämnar ut data är när vi blir uppmanade av polis, åklagare & domstol.
Gäller det fildelningsmål så kommer vi att överklaga de ärenden som kommer in.

Just nu händer det välidigt mycket så den information som gäller idag beöver inte vara rätt imorgon.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Michael Ödmark

Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
kundservice@comhem.com
www.comhem.se

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk

Ska lätt byta när de går ut vilket är nu i juni

BBB.. jobbiga e ni

bruna bajs bönor..

Permalänk
Medlem

OK, jag försöker sätta mig in i vad som händer, hoppas ni har tålamod

Om jag har fattat rätt så gör Bahnhof och Tele2 möjligt att ladda ner tack vara att det inte sparar kundinformationen?

rätta mig gärna isf

Permalänk
Medlem

Iaf för Bahnhof (och några operatörer fler listade några sidor tillbaka), men tele2 sparar sina kunders ip-data i två veckor innan de tags bort. Så uppgiften om att de inte alls sparar någonting har de tagit tillbaka... tväyrr!

//R

Permalänk
Medlem

själv sitter man me telia.... de e ju så gott som kört ! MEN KOM IGEN TELIA!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM<3

Permalänk

Bahnhof sparar visst kunduppgifter, detta står på deras hemsida
___________________________________________________

1. Kommer Bahnhof att följa IPRED?
Ja, vi måste förstås följa den nya lagen. Det innebär att vi kommer att tvingas lämna ut kunduppgifter kopplade till IP-adresser efter domstolsbeslut - om uppgifterna finns lagrade hos oss. Bahnhof följer i sammanhanget Datainspektionens föreskrifter om lagrade kunduppgifter. Det innebär bland annat att Bahnhof bara har rätt att spara uppgifter som behövs för faktureringen. Det är en policy vi har haft under lång tid, bland annat just på grund av de regler Datainspektionen ställer upp, men också av integritetsskäl.

2. Vad händer om ni får en förfrågan?
Vi kommer noggrant att granska kraven med egen juridisk fackkunskap innan vi vidtar några åtgärder.

3. Vilken information kommer ni att lämna ut?
Om vi alls har uppgiften som efterfrågas kommer vi att lämna ut vilken fysisk person som abonnerat på den aktuella IP-adressen under den tiden som framställan avser. Inget annat.

4. Vad har Bahnhof för inställning till IPRED?
Bahnhof följer IPRED-lagen men det betyder inte att vi har förespråkat den. Tvärtom. Vi anser att lagen är djupt olycklig och sätter viktiga rättsliga principer ur spel. IPRED ger särintressen och branschorganisationer en egen ingång till rättsväsendet där konsekvenerna för en rad områden ännu inte kan överblickas fullt ut. Bahnhof står för integritet på nätet - där vi även är motståndare till massavlyssning, övervakning, datalagring och sådant som hotar ett fritt och öppet Internet. Bahnhof driver därför ett aktivt opionsbildande arbete på området, och har sedan flera år drivit kampanjen ”Integrity, integritetsmärkt bredband”.

Permalänk
Medlem

Det finns väl ingen ISP som inte spar uppgifter någon vecka i alla fall. Det hela var ju bara ren marknadsföring för att binda till sig nya kunder. I realiteten är det knappt någon skillnad mellan de olika ISPerna.

Att det finns lagar som motsäger eller motarbetar varandra är ju också bara bra och gör egentligen IPRED verkningslös. Jaja, vi får väl se hur det blir när den första tillämpningen kommer.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Så BBB vägrar ändra sej? har inte hängt med i karusellen då jag inte varit hemma på 3 veckor...

Visa signatur

Acer Aspire 5930G, Intel C2D P7350 2.0Ghz 1066 MHz FSB 3mb cache, Nvidia Geforce 9600M GT 512 mb, 3 GB DDR2 ram 667 MHz