Razer lanserar självhäftande musmatta

Permalänk
Melding Plague

Razer lanserar självhäftande musmatta

Amerikanska Razer lägger till ytterligare en musmatta i sortimentet – denna gång självhäftande.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nog en bra produkt. Jag använder själv med stor framgång den till formatet mindre budgetvarianten.
(Samma egenskaper: Tunn, reflekterande, klistrig mot underlaget. Musen glider väldigt bra också.)

Förresten, från "nyheten": "Musmattan ska fungera med både laser och optiska läsare."
Lasermöss är ju optiska.

/Olle

Permalänk
Medlem

Bäst att inte klistra fel då ^^

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

"Självhäftande" likställer jag med "bestruken med klister", men det kanske bara är jag det. Det handlar väl bara om en högfriktionsyta så att mattan inte ska glida omkring?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
"Självhäftande" likställer jag med "bestruken med klister", men det kanske bara är jag det. Det handlar väl bara om en högfriktionsyta så att mattan inte ska glida omkring?

Tror det rör sig om små klibbiga "prickar" typ på undersidan. En kompis har en sådan musmatta, dock inte från Razer, ser ut typ som jättesmå sugkoppar. Det känns inte klistrigt om man tar på ytan dock, så jag blev litet förbryllad när jag såg den första gången.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Jävlar va dyrt 150kr för en musmatta.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Jävlar va dyrt 150kr för en musmatta.

Knappast. Du får alltid vänta dig betala minst 79kr för en bra musmatta, och för dem pengarna snackar vi en väldigt liten mattyta. Men även om det skulle vara 200kr så är det inga pengar då en musmatta håller (oftast) längre än musen du använder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Jävlar va dyrt 150kr för en musmatta.

Inte så farligt skulle jag säga.

Denna är värre:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=76677

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

kanske e dax o lägga undan gammla mantis control o skaffa denna

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Avstängd

Tänk på att den här inte kan följa med på lan elr vid skrivbordsbyte.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Tänk på att den här inte kan följa med på lan elr vid skrivbordsbyte.

För strunt?
Det står det ju inget om. Något kan ju vara självhäftande men ändå kunna flyttas!

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
För strunt?
Det står det ju inget om. Något kan ju vara självhäftande men ändå kunna flyttas!

Jag tänkte mig att det var som ett stort klistermärke

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Knappast. Du får alltid vänta dig betala minst 79kr för en bra musmatta, och för dem pengarna snackar vi en väldigt liten mattyta. Men även om det skulle vara 200kr så är det inga pengar då en musmatta håller (oftast) längre än musen du använder.

Jag har en för 5kr köpt runt år 2000. Den är självhäftande den har fungerat bra till alla möss jag testat. den kanske inte är den största som finns men den räcker för mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Clas Ohlson varianten klistrar inte värre än att man kan lossa den och flytta den till annan plats. Men jag skulle tänka mig för två gånger att sätta den på en ömtålig yta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
Inte så farligt skulle jag säga.

Denna är värre:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=76677

Värstingmattan reas just nu för halva priset! Bara €112,50 (+ frakt).
För den som använder optisk mus rekommenderas i stället den normalt sett billigare varianten för ynka €150.

/Olle

Permalänk

Trevligt med fler sådana!
Jag har en från Clas Ohlsson som är 1-2 millimeter tunn, den hålls plats med hjälp av små hål på undersidan så att det blir ett undertryck när man trycker dit den, men då måste man ha ett relativt platt underlag, har ett skrivbord av trä, funkar prima.
Inget klister eller fula märken om man använder den!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Jag tänkte mig att det var som ett stort klistermärke

Jasså^^ Näe det tror jag absolut inte att det är, vore ju super kasst.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk

varför ska man ha en häftande yta? mina mattor med gumi under fluttar ju sig inte en MM :S

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Inaktiv

Fördelen är väl att konstruktionen kan göras tunnare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
varför ska man ha en häftande yta? mina mattor med gumi under fluttar ju sig inte en MM :S

Det är väl ett försäljningsknep. Ingen annan matta har det = bra i vissas skallar

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se