Permalänk
Medlem

Entropia Universe

Undrar om det är någon som spelar EU ?

Tänkte starta en ny society om intresse finns. Eller bara ha någon
att grpa med.

Jag spelar inte själv så mycket, 5-10 timmar i veckan så jag tänkte
att man kunde gå ihop och jaga en dag i veckan t.ex Söndagar.
ta lite svårare mobs och hoppas på bättre loot.

Som det är nu kan jag ta medelsvåra mobs själv.
Har jag tur tar jag en Atrox själv. men det är väl 1 av 10 ggr man lyckats =P

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Jag spelar EU lite, började igen i förgår efter några månaders uppehåll har väl spelat någon månad totalt.

Men skall spela mer nu.

Visa signatur
Permalänk
Sötast

Försöker spela det om å om igen, men tröttnar lika snabbt igen

Permalänk
Medlem

jag har funderat på att göra det länge ska ta och ladda ner clienten och sätta mig går det att spela på 0,5mbit? (stackars lilla mig)

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
jag har funderat på att göra det länge ska ta och ladda ner clienten och sätta mig går det att spela på 0,5mbit? (stackars lilla mig)

Jodå, finns inget spel idag som inte fungerar på 0.5
Lär inte komma heller

Permalänk
Medlem

Hur är spelet idag? Kom ihåg när jag körde det för många år sen, lite innan WoW kom. Är det nått som är uppdaterat?

Permalänk
Medlem

ja hela spelet har fått sig en ansiktslyftnig...lite snyggare nu faktiskt än innan enligt mig iallafall....spelar det ett par timmar i veckan.........

Permalänk
Medlem

Hur är detta spel i dagens läge??? Nåt att satsa på? jag har tröttnat på wow

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Medlem

"Ansiktslyftningen" är väl i själva verket Crysis motorn som de ska få till sommaren eller något?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
"Ansiktslyftningen" är väl i själva verket Crysis motorn som de ska få till sommaren eller något?

dom har blandannat gjort om alla gubbar i spelet så att de ser riktigt snygga ut, men världen i sig är inte så himla snygg, men hoppas på att den också blir snyggare när crysis motorn kommer

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Sötast

Frågan är hur bra dom gör det. Motorn dom använder idag används till många andra spel, som ALLA(?) är flera gånger om mycket snyggare och fungerar mycket bättre än vad PE(EU) gör. MA's utvecklare är väl inte dom bästa i världen och jag kan inte förstå varför i hela friden som slänger ut pengar på en ny motor när dom bara skrapat på ytan på den gamla.

Permalänk
Medlem

Måste hålla med Allexz, motorn dom använder nu är inte alls bra optimerad. Den har ju 5 (+-) år på nacken och laggar än idag.

Men det kanske löser sig med Cryengine. Iaf om dom optimerar den till MMO bruk.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Jag tror inte resultatet kommer bli så jätte bra.
Entropia Universe använder Gamebryo, samma motor som Oblivion och ni vet hur stor skillnad det är på grafiken.

Jag spelade Entropia Universe innan, men jag la inte in riktiga pengar så det var väl därför jag tröttnade på det.

Permalänk
Avstängd

Slutade spela när dom ändrade så man inte kunde loota peds längre, orka stå i en stad och sälja djur saker i timmar efter varje jakt men gubben är kvar, är för lat för att sälja den oxå Det var ju rätt kul när man fick hofs och uberloots, tröttnar aldrig på dom fyrverkerierna så man får kanske ta och testa igen när cryengin kommer är det fortfarande samma crazy inflation där? *hoppas hoppas*

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Slutade spela när dom ändrade så man inte kunde loota peds längre, orka stå i en stad och sälja djur saker i timmar efter varje jakt men gubben är kvar, är för lat för att sälja den oxå Det var ju rätt kul när man fick hofs och uberloots, tröttnar aldrig på dom fyrverkerierna så man får kanske ta och testa igen när cryengin kommer är det fortfarande samma crazy inflation där? *hoppas hoppas*

Samma här, slutade då också.
Kommer nog också testa det när de släpper det med CryEngine 2.

Permalänk
Medlem

Ni behöver ju inte sälja lootet till andra spelare om nu inte orkar, bara att slänga i TT teminalen lr spara det och lägga upp på auktionen när ni får tillräckligt mycket :). Jag tycket det är bättra att få Ammo i loot än PEDs å PEC, då kan man jaga längre innan man måse gå tillbax.

Jag har oxå lirat från och till sedan -03, just nu spelar jag det ganska mycket. Det är förresten min EU avatar "Wille" som jag har som Swec avatar just nu.

/Snail

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Avstängd

Jaga längre kunde jag inte göra, Jag brännde 50-100k ammo när jag jagade och om man då lootar en massa ammo som man inte behöver och en massa onödiga djursaker som bara är till för att ersätta pedsen så blir man för tung. tidigare så flyttade man pedsen till kortet och köpte ny ammo från shopkeepers som finns i dom flesta landområden. Och auctionen är väldigt dyr och TTa innebär att du förlorar dyrbara% det går inte om målet med spelet är att gå med vinst.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Målet med spelet är inte att spelarna ska gå med vinst, målet med spelet är att MA ska gå med vinst ;). Om ditt mål är att gå med vinst så är det helt riktigt att du inte ska sälja ditt loot till trade terminalen. Allt fler av dom "onödiga djursakerna" har den senaste tiden fått ändamål och börjar gå att sälja, %:en är inte hög men det är mer än man får av TT iaf

/Snail

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Medlem

Då är det dags igen, vi är 3-4st som har börjat köra igen sen några veckor tillbaka och tänkte än en gång skapa en Soc om intresse finns.
Hemsida och forum finns redan och att vi groupar när vi huntar är självklart.
Tänkte försöka köra en planerad hunting i veckan på ca. 2-3 timmar. Men vi spelar i stort sett varje dag.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

finns det någon link? där man kan prova? som ett demo när jag googlade hittade jag enbart något ställe om planter o.O

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk

Här har du sidan där du gör ett Account och laddar ner spelet:

http://www.planetcalypso.com/home/

Och eftersom det är gratis att tanka ner och gratis att spela så behövs ju inget demo:)

Vill du ha ingame-valuta(ped=Project Entropia Dollars) så finns det 2 alternativ:

1. Sweata djur runt om på calypso, Man går fram till valfri Mob och "drar sweat från det" som sen poppar upp i flaskor i ett lootfönster, sen kan du sälja dessa för en mycket liten summa.

2. Du sätter helt enkelt in en valfri summa pengar. Detta spelet har ju RCE=Real Cash Economy, så allt du äger och allt du köper har ju faktiskt ett riktigt värde.

Så vill du sluta spela så säljer du allt från skills till armor och vapen, fastigheter som du äger osv osv och plockar helt änkelt ut pengarna igen.

Permalänk
Medlem

oj fan är det helt gratis att spela! såg någon speldokumentär för några årsedan och hade för mig att dom hade en månads summa precis som wow och att man just som du sa kan sätta in och ta ut riktiga pengar
men tackar så mö dags att bli miljoner

eller är det något annat jag tänker på? att man kunde döda monster och köpa planeter och bygga hotel och diskon osv...samt att det var någon som hade tjänat 500.000kr på spelet

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Sötast

Finns en del som har slutat jobba IRL tack vare PE men det är ju inget man satsar på direkt, men coolt vore det

Permalänk
Medlem

uhm...fattar nada...hur faen lvlar man? försökt sno svett men får fail hela tiden provat 25-30gånger...sen fick det bli en alt-f4

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av virtoz
uhm...fattar nada...hur faen lvlar man? försökt sno svett men får fail hela tiden provat 25-30gånger...sen fick det bli en alt-f4

Hehe, man "Levlar" inte

Man bygger skills.

Man kanske bör varna att Man kan spela i 10 år utan att maxa någon kategori också, så det är knappast så att man spelar en timme och märker skillnad som i andra mmos, du kan spela 3 månader utan att märka skillnad

Det andra man bör tänka på i spelet är att det är baserad på en ingame<->irl ekonomi, så det är knappast så att man kan stå å sweata 30 min å sen springa ut å köpa vapen/armor.

Vill man sweata så vill man spela gratis, och det betyder oftast att man sweatar 8timmar om dagen i veckor för att tjäna...... 25kr

Spelet kräver enormt tålamod, och för att bli framgångsrik så krävs det ekonomiskt sinne.

Nu låter det kanske hemskt, men jag försöker faktiskt inte skrämma bort dig.
Men man ska inte tro att det är WoW eller något

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Hehe, man "Levlar" inte

Man bygger skills.

Man kanske bör varna att Man kan spela i 10 år utan att maxa någon kategori också, så det är knappast så att man spelar en timme och märker skillnad som i andra mmos, du kan spela 3 månader utan att märka skillnad

Det andra man bör tänka på i spelet är att det är baserad på en ingame<->irl ekonomi, så det är knappast så att man kan stå å sweata 30 min å sen springa ut å köpa vapen/armor.

Vill man sweata så vill man spela gratis, och det betyder oftast att man sweatar 8timmar om dagen i veckor för att tjäna...... 25kr

Spelet kräver enormt tålamod, och för att bli framgångsrik så krävs det ekonomiskt sinne.

Nu låter det kanske hemskt, men jag försöker faktiskt inte skrämma bort dig.
Men man ska inte tro att det är WoW eller något

Känner igen det där, körde PE för ett par år sedan och tänkte att nu jävlar ska jag sweata som en tok och tjäna grova cash men ack så fel jag hade.

Har dock aldrig riktigt förstått varför det blir "failed" så jädra ofta, höll väl på sammanlagt 20 timmar över 4 dagar eller nåt sånt innan jag tröttnade.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keitaro_swe
Känner igen det där, körde PE för ett par år sedan och tänkte att nu jävlar ska jag sweata som en tok och tjäna grova cash men ack så fel jag hade.

Har dock aldrig riktigt förstått varför det blir "failed" så jädra ofta, höll väl på sammanlagt 20 timmar över 4 dagar eller nåt sånt innan jag tröttnade.

"Failed" ingår i alla skills.

Missade skott ,missade blocks.. missade mindforce, missade allt möjligt.

Så det är inte bara sweating det märks på men eftersom det är en dryg process så lägger man väl märke till det mer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
"Failed" ingår i alla skills.

Missade skott ,missade blocks.. missade mindforce, missade allt möjligt.

Så det är inte bara sweating det märks på men eftersom det är en dryg process så lägger man väl märke till det mer

Jo det var ju inte "kul" direkt då djuren man sweatade allt för ofta tröttnade och gick till attack vilket ledde till att man dog och fick springa tillbaka igen

Permalänk
Sötast

Det enda jag kan säga är: pay!

Det finns _nästan_ inget gratisspel som är bra.

Jag brukade slänga in motsvarande vad ett eller två MMO's kostade.

100-200kr/månad så kunde man ha skoj för det

Det är ju inte riktigt samma sak att sweata som att spela på riktigt.

Skulle nästan tro att MA förlorar mer kunder på att folk endast provar sweating än om det inte funnits.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Det enda jag kan säga är: pay!

Det finns _nästan_ inget gratisspel som är bra.

Jag brukade slänga in motsvarande vad ett eller två MMO's kostade.

100-200kr/månad så kunde man ha skoj för det

Det är ju inte riktigt samma sak att sweata som att spela på riktigt.

Skulle nästan tro att MA förlorar mer kunder på att folk endast provar sweating än om det inte funnits.

Jo men jag skulle vilja ha det som en extra inkomstkälla om jag ska ge mig på att spela det, är det någon som har något tips på hur man kan göra ? jag betalar gärna in pengar för att "starta upp" så att säga så att man kan börja tjäna pengar men hur gör man för att lyckas ?

Menar definitivt inte att jag ska leva på att spela det men hade varit kul att gå lite plus om än bara 100-200 spänn i månaden