Smygtitt på nya påkostade moderkort från ASRock

Permalänk
Melding Plague

Smygtitt på nya påkostade moderkort från ASRock

På mässan Computex nästa vecka planerar Asrock att visa upp två nya moderkort: ett med Intel P55 och ett annat med AMD 785G.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Ser precis ut som Asus och Gigabyte-kort, ingen egen indentitet här inte.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Vad i helvete. Ska jag be min Golden Retriever komma på ett bättre färgschema åt dom? Vilka nötter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nvidia_fanb0y<3
Vad i helvete. Ska jag be min Golden Retriever komma på ett bättre färgschema åt dom? Vilka nötter.

Det där var faktiskt lite roligt ^^ "Apor på designavdelningen" har man ju hört förut, men Golden Retrivern var ny för mig

Permalänk
Medlem

jaha, och vad kommer priset ligga på då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ser precis ut som Asus och Gigabyte-kort, ingen egen indentitet här inte.

Skulle snarare säga att det var en misslyckad blandning av Asus och Gigabytes respektive färgschema.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Bra för n00bsen som inte kan bygga dator ju, enkelt å koppla med olika färger på varenda grej.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ser precis ut som Asus och Gigabyte-kort, ingen egen indentitet här inte.

Började inte ASRock som ett dotterbolag till Asus?
Kolla bara på designen på AS i både Asus och ASRock.
Så nej, en egen identitet verkar de inte ha!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treffin
Började inte ASRock som ett dotterbolag till Asus?

det är det väl fortfarande? de satsar på den lite billigare prissegmentet jämfört med Asus.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

ASRock håller sig till under segementet medans ASUS har mellan och topp segmentet så att de inte trampar på sina egna tår då ASRock är dotterbollat till ASUSTek (ASUS).

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

ASRock har ju aldrig släppt nått bra... -.-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Det där var faktiskt lite roligt ^^ "Apor på designavdelningen" har man ju hört förut, men Golden Retrivern var ny för mig

Problemet är ju att min hund skulle kirra det, inget fel på guld, rött och typ... blått+svart? Skulle bli grymt. Min hund kan färgkombos.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackLightStar
ASRock har ju aldrig släppt nått bra... -.-

-----------------------------------------
Skitsnack, gjort måååånga datorer genom åren med både asrock billigare kort och även lite dyrare och sällan några problem där inte, de flesta bord jag varit med om som varit defekta har antingen varit doa eller krånglat direkt, inget som återkommit efter en tid och gått sönder...förutom då klåfingriga kunder varit framme och tallat då förstås:D
Har flera datorer som jag får återinstallera ibland och som gått mer än fem år med gamla socket A och 478 och s754 utan strul

Asrock har samma kvalle på sina bord som asus hade på sina billiga bord från början, men då de startade upp hade de skitkvalite på sina bord, sen tog asus över rodret och sen blev det fart på bygget

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Tja med tanke på att det är ASUS light så borde det inte vara så tokigt med Rövsten...bara överaskande att de inte släpper en ASUS planka först i 55an men det hänger nog i hop med att i5 blir mer ekonomi planerade plattformer än i7....och därför tillverkar man också kanske Rövsten i Kina och ASUS hemma i Taiwan.....

Jag hadde en Rövsten bräda några år sedan och va faktiskt nöjd med den...men så var det ju int några kritiska kvalitetskrav för P4 prollar och vga med vanliga ddr....

Roligt att se ändå för allt billigt blir ju bättre med nu för tiden.... och jag tror ju i5 blir stort och populärt hos ickeklockare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nvidia_fanb0y<3
Problemet är ju att min hund skulle kirra det, inget fel på guld, rött och typ... blått+svart? Skulle bli grymt. Min hund kan färgkombos.

GRYMMT !! Ska jag ge dig 30 papp för hundjäveln ?... det är planetens ända hund som inte är nästan helt färgblind i så fall ! Och jag dubbelkollade det nyss
här... de ser i stort sett blått/grönt/mörkt/ljust

http://www.djur.cob.lu.se/Svar/Sinne.html#Hund

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackLightStar
ASRock har ju aldrig släppt nått bra... -.-

?
Har du någonsin använt deras produkter, jag trivs bättre med dem jag har nu än de ECS, MSI, ASUS mfl som jag haft innan. Tycker att jag får mer funktioner för mindre pengar jämfört med andra tillverkare.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Påkostat och ASrock i samma mening känns som en oxymoron.

Har några moderkort från dom och hitills har ett gett upp pga taskiga kondingar och dom andra kommer rasa oxå om man kollar på dom.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NUW4
Bra för n00bsen som inte kan bygga dator ju, enkelt å koppla med olika färger på varenda grej.

Väldigt bra för ALLA skulle ju jag säga.

Fast egentligen så är det ju bara minnesplatserna som behöver olika färg för att man enkelt ska kunna se vilka som ska användas för o köra dual channel.