Datorn stängs av auto när jag spelar spel

Permalänk
Medlem

Datorn stängs av auto när jag spelar spel

Som topic lyder, datorn stängs av auto när jag spelar något spel som t ex counter-strike.

Jag tror att det är att grafikkortet blir överhettat lr något annat helt enkelt, men jag är inte riktigt säker på vad som kan vara felet :/

Finns det några tips hur man kan kolla osv?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Kortfattat: (läs igenom random trådar om detta för att skaffa dig lite mer kunskap)

Många moderkort och grafikkort har överhettningsskydd som rebootar (startar om) datorn vid en viss temperaturgräns. Du kan lätt kolla temperaturer med program som följer med ditt moderkort och grafikkort, som sagt får du läsa på lite och se vad som gäller för just din dator.

Det vanligaste problemet är dock att datorn startas om eftersom att nätaggregatet inte orkar ge tillräckligt med ström när datorn behöver mycket (som under spelande). Har du ett nätaggregat som är för klent eller av för dålig kvalitet händer det så.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.