Minne till bärbar DDR2, fungerar alla SODIMM?

Permalänk

Minne till bärbar DDR2, fungerar alla SODIMM?

Frågan är som det står i topic:

Minne till bärbar DDR2, fungerar alla SODIMM till alla laptops?
Kollar man runt på tillverkarnas hemsidor efter olika minnesmodeller så står det ofta någon Manufacturer som använder till just de modeller man listar.

Försöker nämligen hitta ett 800mhz minne till min XPS dator men på Kingstons hemsida där man listar minnet jag kollar på så står det bara en väldig massa HP-modeller.

Sedan, hur märkbar är skillnaden i prestanda på 667mhz och 800mhz är den märkbar och i vilka lägen?
För på ett 667mhz minne på Kingstons sida så står det nämligen XPS, men min nuvarande 4GB sticka är 800mhz så det vore tråkigt att köra allt i 667mhz när man skulle kunna kört 800.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

Vad jag vet så är det en standard. DDR2 och SODIMM är två standarder som minnet måste följa.
Det bör gå att använda ett noname minne på 800mhz.
Fast, varför behöver du mer än 4GB på en bärbar?

Tillverkarna av datorerna smäller på sina egna klistermärken på minnena och vill ofta ha ut flera 100% mer i pris när de säljer minnen som är "garanterade att fungera".

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Hedersmedlem

Är du verkligen säker på att ditt din sticka är på "hela" 4GB?
Annars titta på: http://www.netonnet.se/

Där finns dessa 800MHz minnena från Kingston, och de brukar funka på de flesta bärbara

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)