Intel Core i7 överklockad till 5,7 gigahertz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
P2= Phenom 2
PII=Pentium II. Det var ingen som skrev P2 då.

Nja, tvärt om va?

Har alltid sett att folk kallar Pentium II (Pentium 2) för P2
Phenom II skrivs ju med II och inte 2 i vad jag har sett i stort sett alla datorbutiker (detta ser du tillochmed på Phenom II logotypen http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/9f/Amd-phenon-ii.logo.png).

I övrigt vill jag tacka för en ball nyhet.

Permalänk
Medlem

Nope, på den tiden så var det ett jäkla gnäll om nån skrev P2. PII skulle det vara.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fral
Och vad använder du superPI till eftersom det är så viktigt?

Hahaha vet du inte vad man använder superPI till? huh?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Hahaha, måste älska intel fanboys :S

Intel klockade högre än AMD förut pga. dyrare tillverknings teknik som dessutom gjorde att de kostade dubbelt så mkt. Men vfan.. de klockade ju lite bättre så det får vara värt pengarna sas det.

Nu är AMD kung både på CPU och grafikkortsfronten och vad kommer intelfans med nu?

Nää spelar ingen roll att intel är hästlängder efter AMD, de får mkt mer gjort fast med sämre klock :D:D:D

AMD fans körde med samma sak, enda skillnaden mellan de två var att AMD killarna faktiskt hade rätt.

Vad vill du ha sagt? Att Intel har en bättre arkitektur eftersom den har en högre IPC?

Sen när det gäller grafikkort så köpte väl AMD sig in på grafikkortsmarknaden vilket knappast Intel har gjort, rätta mig om jag har fel?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

slagen nog

Xeon w3540 2,93Ghz Wr tagen av OPB och flytande kväve och Evga classified kort. hela 5804mhz

http://forum.coolaler.com/showthread.php?p=2352198

högsta jag har sett på intel iaf dom är mer prisvärda än core i7 940 kan jag säga o resten av extreme varianten får stryk...

update : 5827mhz lite längre ner på sidan

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Phenom II har inte bräckt 7ghz ännu - det är fel. Rekordet ligger på 6930mhz. "7ghz bräcktes" med hjälp av en bugg i CPU-Z.

Coolaler är en känd fuskare inom överklockningsvärlden.

Men det är ju inte bara Coolaler som har kommit över 7 GHz. Menar du att Limitteam också har fuskat?

Nº 1 : LimitTeam(Sigh qooitry Ultra40) reached 7127.85 MHz with an AMD Phenom II X4 955 Black Edition (45 nm) [Details]
MB : Asus M4A79T Deluxe (AMD 790FX rev 00) - RAM : Apacer Technology 4096 MB

http://valid.canardpc.com/records.php

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Inaktiv

Det var ett j-a gnäll i forumet när det faktiskt kommer en nyhet gällande överklockning? Vad är ni på för sida? Vad heter den?

Nice OC men bättre kan de, Phenom II ligger fortfarande lååångt före.

Permalänk

Slogan för i7:

i7
Eight cores - one broke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Det var ett j-a gnäll i forumet när det faktiskt kommer en nyhet gällande överklockning? Vad är ni på för sida? Vad heter den?

Nice OC men bättre kan de, Phenom II ligger fortfarande lååångt före.

De tror nog att de är inne på SweStockers

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Inget nyhetsvärde i det där -.-
Säg till när de når 6, då kan det vara värt att publicera.

Ser inte varför det inte är värt att publicera. Speciellt om man tycker om AMD.

Alla core i7 och phenomII rekord är intressanta oavsett om det är ökning med 100 eller 500 MHz.
Man får ju se hur snabbt fienden närmar sig osv . I det här fallet ser det ut som AMD kan ta det lugnt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Hahaha, måste älska intel fanboys :S

Måste älska att varje gång någon gör en sån här kommentar så är det nästan inga fanboys som yttrat sig ännu. ... Ok kanske 2-3 st den här gången men ändå

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Världsrekord på en i7 kanske, inte speciellt intressant när det finns andra prollar som klockats högre.

Jag tycker det är intressant att se framsteg, tycker inte du?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Nu handlar det inte om vilket system som är bäst utan vilken som klockar högst. Kom tillbaka när det handlar om världsrekord i 3dmark, superpi, whatever. När det gäller högst frekvens har i7 en bra bit kvar.

Eftersom i7 har en bra bit kvar till samma frekvenser som Ph2 så ska man inte rapportera utvecklingen? Sen handlar det ju också om att nå högst frekvens på en viss arkitektur.

Sorgligt att folk ska bli så upprörda över en sån här nyhet, riktigt sorgligt (inte riktat till P1nGviN utan allmänt).

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Core i7 5,7GHZ VS Phenom 7,0GHZ? vem vinner i superPI!

Vem vinner? Vet du?

EDIT:
Nu har jag läst alla kommentarer och tydligen missförstod jag nyheten, trode den handlade om en överclockning av i7 och inte vilken akitektur som clockar mest/best. Men efter först till 1ghz trodde jag att på sidor som denna var ghz kriget över, mhz och prestanda är ju inte samma sak, eller har jag fel? superpi är mycket intresant, men min erfarenhet visar att lägre minnes timings och höga busshastigheter påverkar men än mhz.
Och den det där om att AMD är om intel/nvidia på cpu och gpu kan jag inte hålla med om, intel är före amd. Grafikkort är det lite svårt att svara på tycker jag, men ett 285 skulle jag hälst välja. Men om vi pratar prestanda per krona så rekomenderar jag phenom II x4 och ett 4870/4890 (4850 oftast ínte, pga av att de inte kommer uppgradera i näste generation)
SLI/Crosfire har jag börjat tröttna på, de behöver fixa så att shadercpuerna kan samarbeta.

PS Slot A K7 är nog fortfarande min favo cpu arkitektur sen barton kärnan minns inte det a namnet. På gpu voodoo1, TNT2, R300 (9700)

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd

jag säger bara en sak jag hade fått citera ihjäl mig när jag nu skulle skriva i denna tråd, Men va vill alla ha sagt igentligen ni som skriver här. Amd vs Intel tråd IGEN eller. Ni som nu sitter på amd kul att ni är nöjd , jag sitter på intel o jag är nöjd , det är det viktigaste. Sen spelar det föga roll om vilken som är bäst och slår varann och klockar bäst.Det är inget vi behöver sitta o rent sagt u spruta glåpord i ansiktet på varann för.

Säger bara det för mycket småfolk , när ska sweclockers lägga in åldersgräns på minst 25 år eller nått för att man ska kunna registrera sig. Ett personnummer som måste kollas innan man ens får sitt medlemskap här på sweclockers o vips alla småbarn är borta härifrån.

Nakdelen med detta är att folk som är 16-25 år som nu vill vara seriösa får lida pin på det. Men ändå ända sättet för att få bort allt skitsnack på detta forum

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
slagen nog

Xeon w3540 2,93Ghz Wr tagen av OPB och flytande kväve och Evga classified kort. hela 5804mhz

http://forum.coolaler.com/showthread.php?p=2352198

högsta jag har sett på intel iaf dom är mer prisvärda än core i7 940 kan jag säga o resten av extreme varianten får stryk...

update : 5827mhz lite längre ner på sidan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Men det är ju inte bara Coolaler som har kommit över 7 GHz. Menar du att Limitteam också har fuskat?

Nº 1 : LimitTeam(Sigh qooitry Ultra40) reached 7127.85 MHz with an AMD Phenom II X4 955 Black Edition (45 nm) [Details]
MB : Asus M4A79T Deluxe (AMD 790FX rev 00) - RAM : Apacer Technology 4096 MB

http://valid.canardpc.com/records.php

Coolaler är knappast trovärdig, han är bannad från XtremeSystems till och med.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Coolaler är knappast trovärdig, han är bannad från XtremeSystems till och med.

Så du menar alltså att LimitTeam är typ samma som Coolaler bara att de använt olika namn?

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB