Thermaltake kyler bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake kyler bärbara datorer

I skuggan av netbooken huserar de riktigt kraftfulla bärbara datorerna med mer energikrävande komponenter än någonsin tidigare. Thermaltake lanserar två kylare för gamers på språng.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

CS var ju brutalt ful. Flerfärgsfläktar är ju så jäkla fula. Och varför skulle den drivas via nätadapter? Ska den snurra i 10k rpm eller?

ST var däremot ganska sexig, även om jag inte har användning för den...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Haha Bara ett bevis på att gaming laptops inte fungerar.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Kan hända att de blir en ST till mina bärbara...

Bara för att va snäll mot den.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Är inte den här bättre?
Funderat att köpa den till min fars högljudda Fujitsu Siemens Pa1510 även om det inte är en gaminglaptop precis är den extremt susig (fläkten har väldigt lätt för att varva upp).

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Är inte den här bättre?
Funderat att köpa den till min fars högljudda Fujitsu Siemens Pa1510 även om det inte är en gaminglaptop precis är den extremt susig (fläkten har väldigt lätt för att varva upp).

Varför skulle den vara bättre?

Spelar egentligen ingen roll, se upp för Antecs laptopkylare bara.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Vad bra det blir med bärbara som man måste ha sånt där till. Helt plötsligt har man en väldigt dyr och väldigt ljudlig stationär med liten skärm och usel ergonomi.

Jag säger bara Grattis!

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Vad bra det blir med bärbara som man måste ha sånt där till. Helt plötsligt har man en väldigt dyr och väldigt ljudlig stationär med liten skärm och usel ergonomi.

Jag säger bara Grattis!

Det är antagligen tänkt att du skall ha denna ståendeshemma på skrivbordet där du ändå inte flyttaromkring skiten.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
Varför skulle den vara bättre?

Spelar egentligen ingen roll, se upp för Antecs laptopkylare bara.

Inga neonfläktar men har USB hubb
Vad är fel på Antecs laptopkylare?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Det är antagligen tänkt att du skall ha denna ståendeshemma på skrivbordet där du ändå inte flyttaromkring skiten.

Ja? Då är det väl bättre med en stationär från början?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Är inte den här bättre?
Funderat att köpa den till min fars högljudda Fujitsu Siemens Pa1510 även om det inte är en gaminglaptop precis är den extremt susig (fläkten har väldigt lätt för att varva upp).

SKulle köpa den hellre snyggare inga fula ljus och lite extra godis i den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Vad är fel på Antecs laptopkylare?

Undermålig byggkvalitet. Den är nästan helt i plast, endast ovansidan är i metall (för att klara av värmen troligen). Själva laptopen står på gummifötter som har en tendens att lossna om man skjuter på eller stöter till datorn.

Dessutom har iaf den vi har hemma dålig kontakt som glappar. Ska löda fast kontakten någon dag, men det ska man väl inte behöva på en bra kylare?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Ja? Då är det väl bättre med en stationär från början?

Jag valde en laptop av den enkla anledningen, att kunna ta med mig den när jag åker bort någonstans. Antagligen tänker de flesta som köper en det också. En annan bra anledning är att en stationär dator är så pass stor, ful och klumpig att man köper en liten och smidig laptop istället. (Nu vet jag inte om min 17" är speciellt smidig då...)

Själv kör jag på fattigmanskylning, har tejpat fast två dv-band på skrivbordet och kör med en gammal chassifläkt ståendes bakom datorn som blåser in luft under datorn, funkar bra det också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Ja? Då är det väl bättre med en stationär från början?

Jag valde en bärbar av anledningen att när jag behöver kunna få med mig datorn på tåg osv och alltid ha tillgång till mitt material då jag reser hem en gång i månaden. Annars bor jag i en relativt liten etta så att ställa datorn på vardagsrumsbordet och inte behöva en extra möbel för detta underlättar mycket.

Själv använder jag just nu Lian-Lis notebook kylare som har fantastiskt kvalite på bygget, men kylning är sisådär, tyvärr.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Ni kan ju inte vara ute efter prestanda dåp ni valt en bärbar, även om det är en bra presterande bärbar så är det ju en bra bit till en stationär och då funkar det bra med en netbook och en stationär. Då har ni en burk som är verkligt bärbar istället för dessa stora as som kräver extern kylning och mer prestanda i den stationära.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Ni kan ju inte vara ute efter prestanda dåp ni valt en bärbar, även om det är en bra presterande bärbar så är det ju en bra bit till en stationär och då funkar det bra med en netbook och en stationär. Då har ni en burk som är verkligt bärbar istället för dessa stora as som kräver extern kylning och mer prestanda i den stationära.

Du verkar ju fortfarande inte fatta. Man väljer en laptop för att man ska kunna ta med den, och ändå ha hyffsad prestanda. Jag hade förut en stationär och en bärbar, men insåg att jag aldrig använde den stationära så jag gav bort den till lillebrorsan istället.

Ang. kylningen så är det bara ett problem när man gör någonting krävande på laptopen, som spelar eller encodar film eller nåt. Annars, om man har ett vettigt operativsystem (win vista/seven) så kan man ställa ner prestandan till power saver och på så sätt sänka temperaturen.

Permalänk
Medlem

Jag fattar men förstår inte folk som köper släpbara maskiner, du skriver ju själv att du har en 17" maskin. Vad väger skiten? Speciellt bärbart är det inte längre. Ultraportabel eller netbook kan jag förstå. Men desktopreplacment-burkar suger. Dyrt, dålig prestanda samt otympligt och tungt. Hur ofta tar du med dig den?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Min väger runt 3.5kg. Jag brukar ta med mig datorn ca. 1gång i veckan hemifrån. Skulle inte klara mig med en netbook, och ultraportabla brukar oftast vara svindyra, med ännu sämre prestanda än min 17". Eftersom jag främst använder programmen från Adobes Creative Suite 4 så vill jag även ha en så pass stor skärm.

Permalänk
Medlem

3,5kg plus nätadapter etc, kanske en väska specifikt för maskinen, helt plötsligt är vi upp i 5kg.... Antar att dit du åker är ett helt datorlöst ställe och att du bara måste sitta med dom där grejerna då?

17" är inte stort även om det är stort på en laptop och nån vidare ergonomi får man inte. Jaja, det är ditt val även om det är fel.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Jag köpte en släpbar 17" för att kunna sitta i soffan, sängen osv.
Funkar utmärkt! Men jag var ju också inställd på att det inte skulle vara en lätt och smidig dator från början.

Permalänk
Medlem

Fem kilo i en ryggsäck=tungt tycker ni? Kom igen.
17" är allround, funkar till det mesta, rätt allround...
1 gig graffminne, 4 gig ram och 1440-skärm är inte dålig prestanda, vill man koppla en till 1920 funkar ju det med.

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yesper
Fem kilo i en ryggsäck=tungt tycker ni? Kom igen.
17" är allround, funkar till det mesta, rätt allround...
1 gig graffminne, 4 gig ram och 1440-skärm är inte dålig prestanda, vill man koppla en till 1920 funkar ju det med.

Håller med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
3,5kg plus nätadapter etc, kanske en väska specifikt för maskinen, helt plötsligt är vi upp i 5kg.... Antar att dit du åker är ett helt datorlöst ställe och att du bara måste sitta med dom där grejerna då?

17" är inte stort även om det är stort på en laptop och nån vidare ergonomi får man inte. Jaja, det är ditt val även om det är fel.

Jag har min laptop i ryggsäcken, tillsammans med andra saker. Det fungerar utmärkt. Får plats med en del annat också. 5kg på ryggen känns knappt, även om du skulle gå runt en dag. Du har sååå mycket bättre ergonomi med en 17" gentemot en 15.4". Fullstort tangentbord, du får plats att ha en datormus på musmattan bredvid på det numeriska tangenbordet om du anser dig klara dig utan det. Det är INTE!! fel att välja en laptop före en stationär.

Permalänk
Medlem

Så ni har bara med er den bärbara och inget annat. Det är 5kg extra i ryggan. Inte bara 5kg.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Exakt hur mycket väger en mus, ett tangentbord, lite portabla hårddiskar och datorns nätagg? Inte mer än 1.5 kilo iaf. Och min dator väger in på 4. Blir 5,5 tror jag bestämt, och då har jag fullpackat.

Det ÄR sant att man får bättre prestanda i en stationär då kylningen är mycket bättre (eftersom det finns mer plats) och man gärna utvecklar PCI-e kort innan man sätter kort i bärbara. Men jag kan leva utan crysis warhead i 2560-upplösning...

Visa signatur

Yeah yeah