Nytt moderkort för Core i7 från EVGA

Permalänk
Melding Plague

Nytt moderkort för Core i7 från EVGA

Entusiastinriktade EVGA visar upp ett nytt moderkort baserat på styrkretsen X58 med stöd för Crossfire och SLI.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Såg ju inte helt fel ut, men väldigt lik deras X58 classified moderkort.

Permalänk

snyggaste mobot jag sett hittills, bättre än gigabytes fulingar =P

Permalänk

Riktigt snyggt! Word på att gigabytes udkort är fula...
Men jag väntar nog hellre på i5 idag.

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt snyggt men jäklar va dyrt. Kan ju omöjligtvis kosta så mycker mer att tillverka än något annat MoBo? Nä, jag nöjer mig med min Q6600 ett tag till

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Fruktansvärt snyggt men jäklar va dyrt. Kan ju omöjligtvis kosta så mycker mer att tillverka än något annat MoBo? Nä, jag nöjer mig med min Q6600 ett tag till

X58 kostar 150 dollares om jag minns rätt, så visst kostar det pengar att tillverka.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
X58 kostar 150 dollares om jag minns rätt, så visst kostar det pengar att tillverka.

Det var ju iofs ganska dyrt för en krets...Men sen är de la SLI och XFire licenser o shize som kommer på det. Blir dyrt...Dyrt blire ; )
Jag hoppas på att i5 blir lättklockat, då är man glad man investerat i vattenkylning.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
X58 kostar 150 dollares om jag minns rätt, så visst kostar det pengar att tillverka.

Tror den kostade det i början, men den måste sänkts nu, eftersom MSI:s m-atx bräda går på 1750kr och jag tror inte de säljer den med förlust.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
snyggaste mobot jag sett hittills, bättre än gigabytes fulingar =P

MÅste hålla med om att detta ligger på topp 3!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

moderkortsporr verkligen, snyggast någonsin vågar jag nog säga

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Mycket fint. Ska man satsa på detta eller ett Asus P6T Deluxe v2 om man är i köparsvängarna?

Permalänk
Medlem

Har haft evga's classified mitt rampage extreme 2 var så mycket bättre...

Allt krångla med kortet minnena ville inte gå i sin rätta hastighet då starta inte burken om man försökte ställa in d osv..

Köp ett asus istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
moderkortsporr verkligen, snyggast någonsin vågar jag nog säga

Instämmer.. Skulle sitta så perfekt i mitt kommande chassie som ska svartlackeras innuti Synd att man redan bestämt sig för en DFI-bräda..
EVGA-brädan heter ju LE, men jag tyckte inte den kändes som någon "Light" edition direkt, någon som vet om det är Light eller Limited det står för?

Permalänk
Medlem

Blir nog ett sånt här om jag uppgraderar :).

Permalänk
Medlem

Detta + Corsairs chassi skulle passa perfekt

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"