MSI visar upp Radeon HD 4890 och 4770 med ny kylning

Permalänk
Melding Plague

MSI visar upp Radeon HD 4890 och 4770 med ny kylning

Taiwanesiska MSI avslöjar två nya grafikkort på Computex. Det handlar om nya varianter av storsäljarna Radeon HD 4890 och 4770.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Varför ingen CF kontakt på 4770?

Permalänk
Medlem

Gräsligt fula och jag vågar gissa på att kylningen inte är särskilt effektiv. Har sett tester på andra kylare av liknande design och det har varit uppenbart att "ringfenorna" inte räcker till.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Principen för en grafikkortskylare måste vara att värmen ska ut ur lådan. Nu vispar den bara runt värmeluften i lådan.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

CF på 4890'n lär väll inte gå då kylaren blockar bryggan?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korgan
Principen för en grafikkortskylare måste vara att värmen ska ut ur lådan. Nu vispar den bara runt värmeluften i lådan.

Det är därför man har chassifläktar. En grafikkortskylare arbetar efter principen: håll kortet svalt.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaWzeR
CF på 4890'n lär väll inte gå då kylaren blockar bryggan?

Crossfire är ganska mjuka har jag för mig, tror inte de skulle göra en sån miss på ett såpass dyrt kort.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?