Gigabyte visar passivt kylt Radeon HD 4770

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte visar passivt kylt Radeon HD 4770

Kraftfulla grafikkort är inte lätta att kyla utan fläkt. Gigabyte har dock lyckats tysta ned Radeon HD 4770.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Mer passiv kylning åt folket.

Permalänk

Ser ju bra ut. Slänger man på en 120mm fläkt så har man allt man behöver!

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

Äntligen ett HD4770 med 1GB som har varit den största anledningen till att jag inte beställt ett hittils. Att jag sen själv hade tänk slänga på en exakt likadan fläns på mitt framtida grafikkortet sparar mig lite arbete också. Perfekta kortet för mig som jag ser det.. Kanske borde köpa 2st och köra CF..

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Ser finfint ut, har ett passivt kylt Gigabytekort redan, och det funkar utmärkt

Permalänk
Medlem

Ser likadant ut som mitt passivt kylda HD4850.

Permalänk
Avstängd

Undrar ifall kylaren skulle prestera bra med en fläkt över sig.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marteN_larsson
Ser ju bra ut. Slänger man på en 120mm fläkt så har man allt man behöver!

Just det man inte ska behöva xD

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Såg fint ut.

Lite risk att man skär sig på flänsarna som sticker ut genom PCI-plåten ifall man ska leta efter DVI-utgångarna med handen utan att flytta på datorn.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Äntligen ett HD4770 med 1GB som har varit den största anledningen till att jag inte beställt ett hittils. Att jag sen själv hade tänk slänga på en exakt likadan fläns på mitt framtida grafikkortet sparar mig lite arbete också. Perfekta kortet för mig som jag ser det.. Kanske borde köpa 2st och köra CF..

Precis. Med 1GB kan även vi med 24" skärmar eller större dra nytta av CrossFire utan att minnet blir flaskhals. Bara det inte kostar för mycket.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Den gillar jag! Kombinerat med HighDef TV och 1080p material. Ser även stilren ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Såg fint ut.

Lite risk att man skär sig på flänsarna som sticker ut genom PCI-plåten ifall man ska leta efter DVI-utgångarna med handen utan att flytta på datorn.

Tänkte precis påpeka det med. Personligen har jag datorn stående under mitt skrivbord och det är utan man ska stick in en kabel eller liknande utan att vända hela datorn.

Annars är det fint med det här
Älskar när utvecklare kör passivt eller åtminstone sänker ljudnivån på sina produkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO
Den gillar jag! Kombinerat med HighDef TV och 1080p material. Ser även stilren ut.

Instämmer, tänk om man bara haft möjlighet att motivera inköp av en sådan maskin..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
Just det man inte ska behöva xD

Jo, det vet jag. Men vill man överklocka så kan man bara slänga dit en fläkt så har man en ypperlig fläktkylning istället

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
Just det man inte ska behöva xD

Eller så strappar man på en Scythe Slip Stream @ 5V som absolut inte kommer att höras, och så får man underbara temperaturer och kan klocka sig less.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Kan ju vara kul att jämföra med tex. Arctic Cooling Accelero S1. Även om jag själv kör den på ett 4830, 700/1000 så blir det för varmt utan något fläkt.. men en ljudlös 120mm.. är GULD värt....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Undrar ifall kylaren skulle prestera bra med en fläkt över sig.

Mitt 4850 med typ samma kylare från Gigabyte håller kanon fina temps med en 92 mm fläkt på.

Permalänk

Mycket trevligt! Gigabyte med deras Ultra Durable teknik kommer att ge detta kortet mycket bra prestanda (klock). Förhoppningsvis så trycker de på felfria minnen med. Med lite höjd spänning så lär man nästan kunna slå ett 4870 på fingrarna.

Permalänk

Tänk om man skulle köra 3 st såna i CrossfireX med en tyst 120mm fläkt @ 5V i änden på korten skulle bli ett tyst gaming monster det

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av para[Z]ite
Tänk om man skulle köra 3 st såna i CrossfireX med en tyst 120mm fläkt @ 5V i änden på korten skulle bli ett tyst gaming monster det

Hehe, fast jag skulle misstänka att fläkten inte skulle räcka till på 5V med en sådan konfiguration dock. Vore annars väldigt trevligt, helt klart!

Visa signatur

5950X, 3090