Kingston kyler HyperX

Permalänk
Melding Plague

Kingston kyler HyperX

En ny fläkt för RAM-minnen är på väg ut från Kingstons fabriker.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dåligt att de inte låter en ändra hastighet fast det lär ju funka med
en resistor.

Permalänk

Heh, ja om priset är rätt och den funkar med 2 minnen så funkar den med/matchar Gigabytes brädor väldigt bra.

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Dåligt att de inte låter en ändra hastighet fast det lär ju funka med
en resistor.

Ja, man kan ju koppla på en Fanmate eller koppla ihop den till en frontpanel...

Permalänk

25 dB högre dator bara för att ha fläktar på minnena = njä =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
25 dB högre dator bara för att ha fläktar på minnena = njä =/

Datorn kommer inte låta 25 dB högre.

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
25 dB högre dator bara för att ha fläktar på minnena = njä =/

Säg att din dator låter 20 dB(A), vilket är väldigt ganska lågt. Och så lägger vi till att chassit dämpar nivån 2 dB. Då blir höjningen kring 5 dB, förutsatt att man räknar med att alla fläktar låter likadant.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur ni räknar dBA men om din dator låter 25 dB och du lägger till denna fläkt så blir det inte 25 + 25 = 55dB utan en dubblering av ljudvolymen som är 3dB

Gör om gör rätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vegetal
Vet inte hur ni räknar dBA men om din dator låter 25 dB och du lägger till denna fläkt så blir det inte 25 + 25 = 55dB utan en dubblering av ljudvolymen som är 3dB

Gör om gör rätt

Ljudvolym? Definiera.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Ljudvolym? Definiera.

ljudvolym = amplitud. skulle jag kunna tro han menar
ett väldigt roligt ord dock!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emrik
ljudvolym = amplitud. skulle jag kunna tro han menar
ett väldigt roligt ord dock!

=D

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vegetal
Vet inte hur ni räknar dBA men om din dator låter 25 dB och du lägger till denna fläkt så blir det inte 25 + 25 = 55dB utan en dubblering av ljudvolymen som är 3dB

Gör om gör rätt

Hur får du 25 + 25 till 55?
50 har jag nog för mig att det är.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Undrar om den kommer komma i en version för tre kanaler, den där verkar bara täcka två.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xake
Undrar om den kommer komma i en version för tre kanaler, den där verkar bara täcka två.....

Nej den täcker väl tre på bilden.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

När kommer RAM-minnen med inbyggd tempsensor. Förstår inte att programvara och hårdavara inte utvecklas för templäsningen av NB, SB, RAM.

Permalänk
Hedersmedlem

Nya mattetråden? Kom igen, skärpning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Nya mattetråden? Kom igen, skärpning.

Ingen har skrivit nåt på 6 timmar, och du hoppar in och göder den diskussionen du kritiserar, utan att skriva något on topic. Skärpning.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Ingen har skrivit nåt på 6 timmar, och du hoppar in och göder den diskussionen du kritiserar, utan att skriva något on topic. Skärpning.

Anser inte att jag göder den diskussionen då jag inte skriver något om själva innehållet utan bara att det kanske räcker. Finns en tråd om en egenbyggd processor som nyligen barkade iväg för att någon råkade tabba sig rörande procent, vilket slutade med att moderatorerna fick gå in och rensa tråden.

edit: Hade först tänkt skriva något om ljudnivå men avstod då det antagligen skulle kunna göda diskussionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Hade först tänkt skriva något om ljudnivå men avstod då det antagligen skulle kunna göda diskussionen.

Jag tycker att det är lite märkligt att dom gjort fläktarna såpass högljudda ändå. Man tvingas ju koppla denna till en kontroller eller resistor. Men den är iaf snygg.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Jag tycker att det är lite märkligt att dom gjort fläktarna såpass högljudda ändå. Man tvingas ju koppla denna till en kontroller eller resistor. Men den är iaf snygg.

Håller med. Tycker ändå det ser bättre ut än corsairs motsvarighet som har tre mindre fläktar (ser så ut iaf och jag vet att corsairs lät något så bedrövligt) vilket borde innebära lite lägre ljudnivå. Själv så skulle jag hellre köra en ghettomodd med en tyst 120mm över alla sex slottar, vore skoj om någon kunde göra en sådan lösning istället.

edit: vänta nu kanske börjar bli senil, kollade på corsairs kylare nu och den har två fläktar? tänker på varianten de hade till dual channel paketen. jaja i varje fall en stor tyst fläkt vore trevligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Hur får du 25 + 25 till 55?
50 har jag nog för mig att det är.

Typo
Det fick jag inte Om du läser så står det "blir det INTE 25 +25 = 55"

sen med ljudvolym menar jag självklart ljudintensitet är samma sak.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vegetal
Typo
Det fick jag inte Om du läser så står det "blir det INTE 25 +25 = 55"

sen med ljudvolym menar jag självklart ljudintensitet är samma sak.

Oj
Läste fel, sorry

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO
När kommer RAM-minnen med inbyggd tempsensor. Förstår inte att programvara och hårdavara inte utvecklas för templäsningen av NB, SB, RAM.

Det har jag också funderat länge på, varför finns det inte temp-sensorer i ram modulerna??

Det kan väl inte vara en kostnadsfråga i alla fall, borde finnas löjligt billiga sensorer idag.

Alla som överklockar mycket/högt borde väl rimligtvis vilja ha möjligheten att se ram tempen direkt i windows-miljö. Annars så såg väl denna anordning mycket bättre ut än de andra som finns: Corsair, OCZ, m.m.