Nytt moderkort med plats för sex grafikkort

Permalänk

Kul med så många pci-e platser, annars såg deras värsting x58 bättre ut http://xtreview.com/images/Asus%20X58%20motherboards%200001.j...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KjM
Kan inte tänka mig att man får plats med 6 st Radeon 4870 på den?
Mitt grafikkort är ju jättestort

Självfallet får man inte plats med 6 st HD4870 eller något annat dual-slot-kort heller för den delen. Du får plats med 3 st.
Däremot får du plats med 6st single-slot-kort tex HD4850, men som redan påpekats ett antal gånger, det går att använda PCI-Express till annat än grafikkort.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
vad ska man med 6st grafikkort till i dagens läge? X)

Tolv skärmar är väl det första man kommer att tänka på.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Varför 2st Fusion-IO?

Varför inte?

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Hehe colt!!....det ända jag tänker på när jag läser detta.....Vart ska det sluta!!

Permalänk

Rätt cool men hur värt är det egentligen

Visa signatur

[Asus p5q-e][ intel e8500@4,2ghz][Kingston hyper-x 2 Gb ram][[XFX 8800gt][Corsair hx520][580 Gb]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HOch[ninja]
Rätt cool men hur värt är det egentligen

SSD spås inte få så lång framtid trots den goda prestandan och det är med tanke på Fusion-IO så fler PCI-e platser är bara bra för dem.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

Kan man få ner ett HD4870 X2 till 1 slot om man använder vattenkylning?
Då behöver man bara ett nätagg på 2400W också. Sen kan man ju snacka prestanda. 12Tflop i ett chassi, inte tråkigt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Kan man få ner ett HD4870 X2 till 1 slot om man använder vattenkylning?
Då behöver man bara ett nätagg på 2400W också. Sen kan man ju snacka prestanda. 12Tflop i ett chassi, inte tråkigt.

Finns single-slot blocks så det kan fungera.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Finns single-slot blocks så det kan fungera.

Så, är det ett projekt för sweclockers folding-lag nu då? Världens snabbaste foldingmaskin i ett ATX-chassi?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Så, är det ett projekt för sweclockers folding-lag nu då? Världens snabbaste foldingmaskin i ett ATX-chassi?

Något som kan kunkurera mot Tesla-stationerna är det ju helt klart, de var ju något vassa i folding, men så kostar de som de gör också.

Kom att tänka på ett tips jag mailade in nu, att ATI's kort från 3- och 4-serien accelerar minst lika bra och bättre än Nvida's Quadro i CS4

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Varför inte?

För att det kostar mycket pengar och ger inte mycket mer än 1st!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mando84
Vad är det för mening med SAS på entusiast-moderkort? Intels SSD är väl bättre än SAS-diskar på allt utom rena serverapplikationer? Borde vara bättre att investera i SSD än SAS nu för tiden...

Förstår inte riktigt hur du resonerar? SAS är väl ett gränssnitt, och SSD en lagringstyp. Finns väl inget som hindrar att det kommer SSD:er med SAS gränssnitt framöver? (om det inte finns redan)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

hehe, riktigt maffigt!!