Gigabyte på Computex

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte på Computex

Komponenttillverkaren Gigabyte passar på att visa upp flera nya moderkort för AMD och Intel på Computex. Dessutom talas det nu om SATA III på allvar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt Nice moderkort må jag säga. och har vi någon andvändning för SATA 3 nu ?:o eftersom det finns väll bara sata 2 diskar .

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

GA-MA785GPM-UD2H ser ju riktigt nice ut..

Permalänk

Instämmer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
GA-MA785GPM-UD2H ser ju riktigt nice ut..

1+

Perfekt för min åldersstigna HTPC, som kräver en uppgradering.
En Phenom x3, 785GPM-UD2H och 4Gb minne skulle vara mumma.

Edit. sign.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
Riktigt Nice moderkort må jag säga. och har vi någon andvändning för SATA 3 nu ?:o eftersom det finns väll bara sata 2 diskar .

Jo men det är ju SSD diskarna som kräver snabbare överföringshastigheter, och därfär har sata3 utvecklats.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Jo men det är ju SSD diskarna som kräver snabbare överföringshastigheter, och därfär har sata3 utvecklats.

Vi kan bara hoppas att utvecklingen inte springer ikapp SATA3 lika snabbt som den sprang ikapp SATA2.. Vilket jag tyvärr betvivlar att den skulle låta bli med..

Permalänk

Vad innebär fler faser till processorn?
Den matas väl ändå med likström?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Proffsmoddare

Varför kan inte gigabyte göra ett kort med vanligt färgschema bara? Fattar inte varför man måste göra massa fula färger? (enligt mig dvs)

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Varför kan inte gigabyte göra ett kort med vanligt färgschema bara? Fattar inte varför man måste göra massa fula färger? (enligt mig dvs)

Alla tycker olika. Ja tycker det inte är så fula färger, det finns en massa andra som inte häller tycker det

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Varför kan inte gigabyte göra ett kort med vanligt färgschema bara? Fattar inte varför man måste göra massa fula färger? (enligt mig dvs)

Är också rätt less på att de ska vara sån skum blå... Riktigt mörk nästan marinblå skulle ju passa men ljusblå? Jaja, man vet ju iaf att det är ett gigabytekort man tittar på...

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

O vad ha nu färgen för betydelse när det gäller prestanda och dessutom i en sluten låda utan fönster, för tönt fönster har man väl inte i dessa dagar?

Gigabyte fortsätter att äga inom alla delar, gott.

Permalänk
Medlem

Varför klaga på färgen :)?
Det är ju Gigabyte blå, känner igen deras moderkort direkt då ingen annan har just den färgen (vad jag vet)

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Vad innebär fler faser till processorn?
Den matas väl ändå med likström?

Googla. Vcore tas från +12v och konverteras ned till VID. Ju fler faser desto mindre rippel på spänningen.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ezakimak
Varför klaga på färgen :)?
Det är ju Gigabyte blå, känner igen deras moderkort direkt då ingen annan har just den färgen (vad jag vet)

Blir mest irriterad. Fönster kan vara trevligt om lådan är snygg och delarna är snygga och rätt färger osv. Dvs inte som 90% av fallen med fönster och komponenter...

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidzzon
O vad ha nu färgen för betydelse när det gäller prestanda och dessutom i en sluten låda utan fönster, för tönt fönster har man väl inte i dessa dagar?

Gigabyte fortsätter att äga inom alla delar, gott.

Vad baserar du "gigabyte fortsätter att äga inom alla delar" på? Och speciellt på en nyhet med endast bild och lite specifikationer...

färgen har ingen betydelse gällande prestanda? Vem har påstått det då?

Vad har utseende för betydelse när det gäller intelligens?

Det finns fler sidor än 1 att se saker ifrån...

EDIT: fy fan vad multi-quote fungerar dåligt för mig...

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad mellan OHCI och AHCI ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut, mATX kortet var ju riktigt smaskigt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Varför kan inte gigabyte göra ett kort med vanligt färgschema bara? Fattar inte varför man måste göra massa fula färger? (enligt mig dvs)

Ganska meningslöst att skriva det där, alla tycker olika och vill du verkligen veta så maila dom...

Permalänk
Medlem

24 fasers strömförsörjning, låter en smula överflödigt, har inget emot att utveckling och högre prestanda men hur nödvändigt det egentligen är kan ju ifrågasättas, har ju inte varit några större marginaler gällande stabilitet på kort med 6 jämfört med 12, 16 osv. Jaja, de får väl hållas, bara de inte innebär några större prispåslag

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Härligt med nya och intressanta kort för oss mATX-fans.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
Härligt med nya och intressanta kort för oss mATX-fans.

Så sant som det är sagt

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
Härligt med nya och intressanta kort för oss mATX-fans.

Vi kan också hoppas på att prestanda-mATX moderkort blir billigare i framtiden.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1