Asus introducerar ytterligare moderkort i P5Q-serien

Permalänk
Melding Plague

Asus introducerar ytterligare moderkort i P5Q-serien

Den enorma serien moderkort med styrkretsen Intel P45 fortsätter att växa. Nu är det dags för P5Q Pro Turbo att göra entré på marknaden.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förstår faktiskt inte varför man tar bruna brädor? Lix Det borde bara finnas Svart, Rött och grönt i vissa fall.

Permalänk

ushh fy fan. har vi kommit till lekskolan nu igen?

på tok för mycket färger och att ha Raka Sata Anslutningar är ju inte så smart.. dumt placerade förövrigt bar aför att nämna något

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Förstår faktiskt inte varför man tar bruna brädor? Lix Det borde bara finnas Svart, Rött och grönt i vissa fall.

blå är ju inte så fult heller

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
ushh fy fan. har vi kommit till lekskolan nu igen?

på tok för mycket färger och att ha Raka Sata Anslutningar är ju inte så smart.. dumt placerade förövrigt bar aför att nämna något

Nej exakt. Jag försöker köpa brädor så det blir ungefär en enda färg i hela datorn. Alltså Svart bräda svarta kort o svart chassi.

Permalänk

vad har detta som inte p5q-pro lr p5q-e har :S:S. konstig lansering..lr?:S

Permalänk
Hedersmedlem

Känns som att P5Q är lite förlegat nu med i7 och snart också i5...

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

och vad är skillnaden mellan detta kort och vanliga P5Q PRO?

Ser ut som att det inte är någon skillnad jue !!

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk

detta får nog många att tänka om och fundera på ett seriöst 775 system

Visa signatur

q9550 + True | p5q premium | 2x2gb Dominator | 4870 1gb CF | Intel X25-M 80gb

Permalänk

Tycker 775 ska få vila i frid nu jag...

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Tycker att jag borde köpa ett sånt här och köra crossgire nu jag..

Permalänk
Medlem

Beställde nyss ett p5q-e, för någon timme sen istället, var det ett bra val?

Är det bättre eller sämre än detta?

Permalänk

Jag tar nog hellre p5q-e än detta. Så du kan vara lugn.

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dutchmen
och vad är skillnaden mellan detta kort och vanliga P5Q PRO?

Ser ut som att det inte är någon skillnad jue !!

jag har kollat upp detta och skillnaden är att Detta kortet väger 0.52 kilo medans p5q pro och dom andra väger ett kilo mer... alltså datorn blir lite kallare;) samt att du kan ha en mer sata disk i dessa!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kikade runt en hel del bland alla P5Q. vissa hade 2st rj45. En del hade optisk S/P-diff. De hade olika konfigurationer av PCIexpress plattserna.

Skilnaden mellan PRO och PRO turbo är kylningen och att den nyare även har optisk s/p-diff. nyare har även stöd för högre hastighet på minne och är byggd med bättre komponenter enligt beskrivningen. nyare har en mindre intern sata men istället en eSATA. det var några skillnader

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace