Larrabee presterar som Geforce GTX 285

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
Ja t.ex. Sega Saturn lanserades för 599 dollar å Playstation för 299 vilket drog ner priserna på Saturn.

Vilket den också hade gjort om nintendo have varit snabbare med att släppa N64.
Att ha tre aktörer på konsolmarknaden har inte pressat ner priserna nämnvärt alls.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Vilket den också hade gjort om nintendo have varit snabbare med att släppa N64.
Att ha tre aktörer på konsolmarknaden har inte pressat ner priserna nämnvärt alls.

Klart det har pressat priserna. Du har ju bara inget att jämföra med. Om xbox360 varit ensam hade den varit dyrare. Å andra sidan kanske man inte kan jämföra konsolmarknaden med den expansiva hårdvarumarknaden för datorer.

Detta som blivit dyrare är väl den svenska elmarknaden efter avregleringen pga konkurrensen.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hansfilipelo
Så sant så sant. Netburst 10 GHz my ass.

8GHz+ är taget iaf

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade Intels i740 och den var riktigt bra men en del spel fungerade inte och där har vi ett problem som Intel har även idag med att deras chip inte har de drivrutiner som krävs Så jag kommer hålla mig från deras kort tills jag är säker på att de leverera på drivrutinssidan också.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus

GTX285 är ett mycket bra resultat, varför skulle det inte räcka?

För att kortet kommer bli dyrt som satan och komma ut först om ett bra tag.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Hah, jag har verkligen ingen koll. Jag trodde Larrabee var en grafikkrets som Intel ville integrera i sin atom-processor i netbooks för att de skulle få bättre 3d-prestanda. Måste ha förväxlat det med något helt annat...

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som får vibbar till Kyro-korten som dök upp för snart nio år sedan?

När de introducerades var de bland det snabbaste som fanns, förutsatt att programmen stödde flera "pipes", och dessutom till ett mycket konkurrenskraftigt pris. Tyvärr fanns det knappt några sådana program på marknaden, och när väl mjukvaran fanns på plats så hade nVidia och ATI sprungit ifrån...

I värsta fall blir det någonting liknande nu. Larrabee har kapaciteten, men programmen kan inte utnyttja den förrän konkurrenterna lanserat snabbare alternativ.

/Olle

Permalänk
Medlem

Om Intell inte försöker sig på ett spelinriktat kort kommer det med största sannolikhet bli rätt ointressant.

Antingen för långsamt, konkurrera med pris i segmentet för att få typ Aero i Vista.

Eller så kommer det bli så dyrt att den bara är användbar för professionell användning, blir för små volymer om man säljer till foldare och folk som vill koda om film.

Sen är ju en stor krets mycket dyrare att tillverka en liten så skulle inte tro på någon pris prestanda bomb.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
Eller så kommer det bli så dyrt att den bara är användbar för professionell användning, blir för små volymer om man säljer till foldare och folk som vill koda om film.

När det gäller GPGPU funktioner så tror jag inte NVidia eller ATI vill låta Intel ta den marknaden heller. Intel har fördelen av en x86-64 uppsättning vilket har fördelar för t.ex. filmkodning. Men NVidia eller ATI kommer inte ligga på latsidan när det gäller detta.

När grafikkorten blir så snabba att man når ett tak så måste de utveckla sig åt andra håll. Speciellt eftersom PC-spel nu och i framtiden kommer utvecklas gemensamt med konsollversioner och inte direkt pressa prestandan som tidigare. ATI demade t.ex. grupp-AI på GPU, och fysik är inte heller okänt med t.ex. PhysX.

När det gäller prestanda på Larrabee så vill jag se hands-on tester av oberoende sajter. Det någon läckt kan mycket väl vara siffror som Intel fått fram under specifika förhållanden och spel som inte alls ger en korrekt prestandabild.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
När grafikkorten blir så snabba att man når ett tak så måste de utveckla sig åt andra håll.

Jo, Nvidia 3D Vision är ju ett effektivt sätt att ge grafikkortet mer än dubbel arbetsbelastning...

/Olle