Sleepstreamer visar nytt bygge i galleriet

Permalänk
Melding Plague

Sleepstreamer visar nytt bygge i galleriet

Den kända moddaren Sleepstreamer har släppt de första bilderna på en ny kreation i SweClockers Galleri.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

GTX 2600 var ett nytt graffekort, eller är det bara en nolla för mycket

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Asus Geforce GTX 2600? Kanske deras vidareutveckling på GTX295 Mars kort?

Riktigt snyggt chassi. Förstår bara inte varför dessa chassin aldrig når ut handeln och massproduktion...

Permalänk
Medlem

GTX 2600 är nog något kort som främst är utvecklat för NASA som vi vanliga dödliga aldrig kommer få pilla med :p, skämt åsido tror det är en nolla för mycket! Ser f.ö mycket lovande ut detta, go sleepstreamer!

Visa signatur

Noctua har ju blivit lite av en mercedes eller bmw inom datorkylning. Men istället för att ha en karaktäristisk grill som bmw har man satsat på bajsbrun och laxrosa - olafett

Permalänk

Snyggt! Gillar dina byggen, mycket små detaljer men du lyckas ändå få till helheten

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Stiligt!

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk

fint!

Men blev ditt förra bygge 100% klart?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
fint!

Men blev ditt förra bygge 100% klart?

Ja, men byggloggen dog efter ett tag :/ (Dåligt av mig jag vet).
Finns artikel plus bilder Här.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Önskar man hade fått lite mer detaljerade bilder, speciellt rakt framifrån så man hade fått granska kabeldragning m.m. lite noggrannare. Hade gärna sett att sata kablarna till Raptor-diskarna varit svarta, "gömts" undan så att säga.

Kanske lätt för mig att säga härifrån sett, men ju mer man lägger ner på att få en snygg design som helhet (som detta bygge), ju lättare är det att se små detaljer som "sticker" ut. Förövrigt tycker jag att det var riktigt kul och se att konstruktören valt Raptors istället för små effektiva, tysta, snåla SSD´s.

Snygg enligt mig, nu önskar jag att man kunde få se någon göra ett extremt bygge baserat på annat märke som lite omväxling, helst Gigabyte men även DFI, MSI, EVGA, Foxconn m.f. (alltså även ATX) Även om jag personligen sitter på i7/X58 och tycker det är en spännande plattform så skulle jag ändå sett att folk på den här nivån började bygga på AM3/Phenom II också, som lite omväxling. Kanske bara är jag, men tycker jag sett "mest" ASUS i7 byggen på senare tid, omväxling förnöjer!!!

Måste säga dock, starkt jobbat, snyggt!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fark
Text.

Tackar för kommentaren!

Som alltid är det lite "man tar vad man har", hade helt enkelt inga svarta satakablar hemma och hade inte tid att beställa. Dock så tycker jag inte det är fel med röda kablar i detta fallet då detta ingår i färgtemat.

Grejen är den att detta chassi skulle skickas idag, så det var egenligen bara för att visa upp chassit för folket som jag gjorde detta galleriet, och tog ett gäng snabba bilder. Jag hade helt enkelt inte tid att plocka isär grejer för att ta lite bilder då det ska packas också (blev klar med det runt kl 02 idag). Jag har lite bilder som visar innehållet mer, men plexiglaset speglar så vansinningt så jag tyckte inte det var lönt att lägga upp dem.

Tackar!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Guuuh.. Ha begär.

Toksnyggt!

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
Tackar för kommentaren!

Som alltid är det lite "man tar vad man har", hade helt enkelt inga svarta satakablar hemma och hade inte tid att beställa. Dock så tycker jag inte det är fel med röda kablar i detta fallet då detta ingår i färgtemat.

Grejen är den att detta chassi skulle skickas idag, så det var egenligen bara för att visa upp chassit för folket som jag gjorde detta galleriet, och tog ett gäng snabba bilder. Jag hade helt enkelt inte tid att plocka isär grejer för att ta lite bilder då det ska packas också (blev klar med det runt kl 02 idag). Jag har lite bilder som visar innehållet mer, men plexiglaset speglar så vansinningt så jag tyckte inte det var lönt att lägga upp dem.

Tackar!

Jo, så blir det väl ofta antar jag (ang. sata kablar m.m.)

Förstår också att det blev tight med tid, svårt dessutom att fota med plexi såvida man inte har "fotostudio" liknande förhållanden, skulle dock gilla att framöver få se "up close" foton om/när du har tid att fota med bättre ljusförhållanden.

Vad jag personligen velat se ända sen jag såg Gigabyte X58 UD5 för första ggn är ett sånt här projekt i stil med UD5´s nord/syd kyl-anordning på moderlortet, om du förstår vad jag menar.
Alltså typ: egenbyggt chassi i (nästan metallic) blått (som UD5 kylningen) och stor Gigabyte text i borstad alu, sedan (om möjligt) ha moderkortet i blått med sata kontakter, pci slots m.m. i en enda färg (svart?) och naturligtvis plexi insyn någonstans på chassit el. liknande för att kunna se härligheten.

Sorry, rycktes med lite i drömmarna där, dessutom off topic kanske. Men med tanke på vad jag sett dig (och andra) åstakomma med era byggen så är det lätt hänt.

Hoppas innerligen att MÅNGA får en chans att "eyeballa" denna skapelse på nära håll, åter igen: snyggt jobbat!!

Permalänk

Otroligt snyggt, creds creds !

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Medlem

jäklar snyggt jobbat Sleepstreamer de här är ju toppen lycka till med moddet!!

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!