Windows 7 på svenska

Permalänk
Melding Plague

Windows 7 på svenska

Microsoft skriver i ett pressmeddelande att den svenska versionen av Windows 7 dyker upp i nära anslutning till den officiella introduktionen i oktober. Den som använder Release Candidate kan dock byta språk redan idag.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

hmm. låter bra

Edit: installerar.....

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Vad hade printscreenen med detta att göra?
Det var ju win7 på engelska.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Vad hade printscreenen med detta att göra?
Det var ju win7 på engelska.

Man tager vad man haver?

Permalänk
Medlem

japps isntallerar det nu, trevligt

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

I final, kommer det bara vara Ultimate som stödjer att byta språk, som i Vista?

Visa signatur

Har bytt dator, orkar inte skriva in allt här just nu.

Permalänk
Medlem

hur byter man språk om man har engelska windows 7 RC idag?
Installerade på en kompis dator igår sopm grinade lite illa över att det var på engelska.
Bra tajming

Permalänk
Medlem

Är skönare med engelska, allt är mycket enklare hitta när man kollar på guider och liknande från internet.

Ska dock tanka och se hur språkpaketet är.. Ser att det inte bara är svenska som kommit ut, utan även 30 andra språk ^^

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nvmuppen
hur byter man språk om man har engelska windows 7 RC idag?
Installerade på en kompis dator igår sopm grinade lite illa över att det var på engelska.
Bra tajming

Kolla på WU så hittar du Svenska! Om du inte redan kollat?

Permalänk
Medlem

Jag har laddat ner win7 när RC släpptes men inte installerat än eftersom jag är lite emot att köra på engelska, men nu kanske det blir av ändå!

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll för mig så länge som jag kan skriva och läsa svensk text som vanligt (tangentbords layout) så bryr jag mig inte om resten är på engelska.

Man bör kunna hantera både och.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Vad hade printscreenen med detta att göra?
Det var ju win7 på engelska.

För ett visa hur det ser ut innan

Permalänk
Medlem

hur byter man till svenska från engelska?

Har redan installerat och hämtat hem det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparvone
hur byter man till svenska från engelska?

Har redan installerat och hämtat hem det.

Control Panel\Clock, Language, and Region och sedan "Change Display Language", ganska logiskt

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Inaktiv

Varför heter post it lapparna "Fästisar"?

Permalänk
Medlem

hmm... det här tanka jag för nån vecka sen (05/28)... och i nyheten står det att det går att tanka idag?
men det blev lite förvirring när man hade haft engelska ett tag o bytte till svenska

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheHobo
Varför heter post it lapparna "Fästisar"?

haha, ja de undrar jag med, va tvungen att aktivera dem för att förstå va de va

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheHobo
Varför heter post it lapparna "Fästisar"?

Jag är en fästis;O)

Permalänk
Medlem

Körde på betan när den släpptes och har kört på RC sedan den släpptes.

För någon vecka sen lr ngt så kom svenska språkpaketet så testade att installera det å det verkar funka bra

Blev, som någon sa, lite förvirring när man vant sig vid det engelska

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag kan inte ändra språk, laddade ner Svenska paketet och startade om, men förstår inte hur jag ändrar. Var lägger sig språkpacken om jag måste browsa fram dem automatiskt?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Alltså, har man engelskakunskaper motsvarande det man får i mitten av grundskolan har man bara fördelar att köra ett engelskt OS och bara nackdelar att köra ett svenskt OS.

Betalar klart mer för ett engelskt OS än ett svenskt, riktigt trisst när man inte kunde få bärbara datorn med något annat än svenskt OS.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Jag kan inte ändra språk, laddade ner Svenska paketet och startade om, men förstår inte hur jag ändrar. Var lägger sig språkpacken om jag måste browsa fram dem automatiskt?

Neonxz har redan skrivit det: Control Panel\Clock, Language, and Region och sedan "Change Display Language",

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Alltså, har man engelskakunskaper motsvarande det man får i mitten av grundskolan har man bara fördelar att köra ett engelskt OS och bara nackdelar att köra ett svenskt OS.

Betalar klart mer för ett engelskt OS än ett svenskt, riktigt trisst när man inte kunde få bärbara datorn med något annat än svenskt OS.

Word. Även om det är självklart att båda möjligheterna bör finnas!

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

Läste nyheten och kollade på den bifogade bilden då jag upptäckte vilket snyggt Firefox-tema det är på bilden. Någon som vet vilket det är?