Permalänk
Medlem

Har han rätt i något han påstår?

Satt på Youtube och hamnade i en konversation med en jänkare som jag tyckte var lite lustig och vill dela med mej av samt få svar på tal om det ligger någon sanning i det han snackar om och om jag har fel i mina påståenden?

Han: "2 CPU's running at 2.66ghz,3020mb ram- my 2 year old computer i would say is mid range for today."
Detta tycker jag låter väldigt konstigt, vem har 3020mb ram och två processorer? Så jag svarade:
"You've got two processors in your computer? 3020mb ram is a bit wierd?"
Hans svar: "Lol yeah most people have to processors in there computer, idk what world ur living in or if your new to the whole pc thing, and 3020mb ram is the max 32 bit vista can hold thats why its an odd number. "
Tyckte han var lite oförskämd: "Haha, damn you don't even know what your talking about. Almost all computers have ONE processor, although with two or more CORES!! And why the fuck would you state that you have 3020mb ram when you actually have more? 32bit os can adress 4gb ram, but ram sticks come last in order; your mobo use a small amount of ram, so does your cpu (cache) and all other devices such as card readers. . . "
Detta tyckte han var jättekorkat: "Epic fail of a reply, 90% modern computer used for games have 2 CPU'S. And no 32 bit vista cant have 4gb of ram PERIOD. Now spend some more time on google, figure out some big words you dont no an reply acting smart. "
Själv så tyckte jag mej veta så pass mkt att nästan inga datorer har två processorer (tror bara jag har hört talas om datorer med fler än en processor, har aldrig sett en): "Are you saying that people that build gaming riggs use eg TWO (2) i7-processors in their builds? That's just such a stupid thing to claim, then just the processors of a gaming computer would cost ~1.250$!!
Show me a picture of a normal gaming-motherboard with two processor sockets, please... "

Vet att jag skrev att jag skrev att mobo o annat använder ram, kanske hade varit bätre att skriva att det använder minne? Är lite osäker på den punkten men vet att 32bitars OS kan använda 4gb minne, dock ej 4gb RAM-minne.

Happy reading!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Haha, det är ju absolut du som har rätt, eller så har de kommit mycket längre i utvecklingen i USA. Isf har det gått så fort att inte ens Sweclockers har fått reda på det än.

Två processorer används bara i servrar vad jag vet...

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem

Det är ju möjligt att de har andra specifikationer i USA, men jag tror inte att det är såpass stor skillnad.
Antagligen är han ett retard som tror att två kärnor betyder två processorer, så som du påpekade.
De enda datorerna som jag känner till som har två processorer är väl server-versioner t.ex. Mac Pro som har två Intel Xeon Nehalem processorer.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Du har rätt. Den där snubben verkar rätt så korkad.

Är det en film som allt handlar om? Skicka länk isåfall.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dutchmen
... Två processorer används bara i servrar vad jag vet...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
... De enda datorerna som jag känner till som har två processorer är väl server-versioner t.ex. Mac Pro som har två Intel Xeon Nehalem processorer.

Hehe ja jag tänkte väl att jag inte yrade i mössan
Men visst är det väl så att 32bit OS kan adressera 4gb minne? Sen att det inte kan stå 4gb RAM under Systemegenskaper är en helt annan sak.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Jo, 2 processorer är väl för servar och vissa apple-datorer.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Du har rätt. Den där snubben verkar rätt så korkad.

Är det en film som allt handlar om? Skicka länk isåfall.

Jag satt bara och glodde på en gameplay-film av Saints Row2 då jag funderar på att skaffa det:http://www.youtube.com/watch?v=OGK51zm_a28

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

det finns ju detdär moderkortet Skullrail? (stavning) dom har ju dubbla XEON..

Fast du har rätt, men det finns gaming moderkort med dubbla processor platser!

http://hothardware.com/News/Intel_Skulltrail_Motherboard_Snea...

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
det finns ju detdär moderkortet Skullrail? (stavning) dom har ju dubbla XEON..
Fast du har rätt, men det finns gaming moderkort med dubbla processor platser!
http://hothardware.com/News/Intel_Skulltrail_Motherboard_Snea...

Jo det finns säkert, har inte påstått att det inte gör det, men han säger att 90% av alla spel-datorer är sådana

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Jo det finns säkert, har inte påstått att det inte gör det, men han säger att 90% av alla spel-datorer är sådana

haha ja jag såg det xD

låt honom bara vara annars får du HA efter dig

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Dubbla Xeons i min Mac Pro '06

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
låt honom bara vara annars får du HA efter dig

Hehe, ja det vill man ju inte, troligare att han skickar sina cholos dock xD men jag tycker det är så roligt med folk som påstår sej vara så jävla kunniga fast de egentligen knappt vet hur man startar en dator!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
/ignore
http://tancast.com/wp-content/uploads/2008/08/arguing_on_the_...

Hehe, ja så kan man ju också resonera.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Nu skrev han: "A modern normal motherboard can have 4 processors in it..... The only limit is they have to be the thing. You're confused with the cores. Duel Core is 2 processors in one chip not just 2 cores. "

Hilarious stuff xD

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Hedersmedlem

Han skriver lite så att han kan dra sig ur utan att stå där med svansen i vädret. Han har ju rätt att egentligen är ju C2D just uppbyggd av två enkelprollar, iaf de första som kom 6xxx serien tex. Går du däremot till AMD så har han INTE rätt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Han skriver lite så att han kan dra sig ur utan att stå där med svansen i vädret. Han har ju rätt att egentligen är ju C2D just uppbyggd av två enkelprollar, iaf de första som kom 6xxx serien tex. Går du däremot till AMD så har han INTE rätt.

Okej det visste jag faktiskt inte.
Men jag syftar på fysiska processorer, något han borde förstå..

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

well, nu tycker jag faktiskt att ni är lite fåniga rent allmänt, det här påminner mig genast om "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics...even if you win, your still retarded"

Inte sant?
Sandlåda, sänk er till hans nivå istället och försök ha lite mer förståelse att det faktiskt finns lite rent allmänt klantiga personer med dåliga formuleringar, och det här handlar mer om en formulering än om något annat faktiskt.

Sedan att ha 3gb i ram är inte det minsta ovanligt alls, jag säljer ofta sådana system och ser dem också ofta därute säljas av diverse tillverkare som hp och dell osv, sålde senast idag en Hp med just 3gb i ram och det var inget jag modifierade utan datorn kom så originalkonfad.

Killen menar således självklart (!) C2D och X2, han formulerar sig bara lite klantigt, inget annat, så rent fel har han inte heller, bara det att fjollbolla fram och tillbaka angående en sådan sak, är precis som det klassiska citatet ovan.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Du har rätt till din åsikt, godspeed, och jag kan väl hålla med om att det är larvigt att bråka på nätet, skyller på att jag var uttråkad

Tycker inte det är nåt konstigt med 3gb ram, men 3020mb ram är väl lite underligt?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Vilken pajas du råkat ut för

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Vilken pajas du råkat ut för

Hehe, ja det tycker jag också
Men det var rätt kul att försöka resonera med honom.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Hehe, ja det tycker jag också
Men det var rätt kul att försöka resonera med honom.

Det blir u drygt i längden när han inte fattar vad du säger men han kanske lever i apple världen där dom har två prollar i varje burk Eller så är han bara helt retarded.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

"Argumentera aldrig med idioter, de kommer dra ner dig till deras nivå och slå dig med erfarenhet."
jag vet inte vem som sa det men det är årets sanning.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
"Argumentera aldrig med idioter, de kommer dra ner dig till deras nivå och slå dig med erfarenhet."
jag vet inte vem som sa det men det är årets sanning.

haha

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Känns som typisk internetdebatt...

Snubben har dock inte helt fel. Datorn räknar det ju som 2st CPUer och det är 2st CPU-kärnor bara att de sitter båda i en och samma hölje dock är det bäst att kalla det för kärnor (cores) precis som du gör för att inte förväxla det.

Sen det där med XP bara tar 3GB, verkar vara olika för hört många säga den tar det men när jag hade 32-bit XP och 4GB minne stod det 3,5GB.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Det blir u drygt i längden när han inte fattar vad du säger men han kanske lever i apple världen där dom har två prollar i varje burk Eller så är han bara helt retarded.

"90% modern computer used for games have 2 CPU'S"

Han skrev ju det, och jag skulle inte kalla en Mac för "Computer used for games" så...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaffekopp9393
"90% modern computer used for games have 2 CPU'S"

Han skrev ju det, och jag skulle inte kalla en Mac för "Computer used for games" så...

Observera min smiley... Jag fattar att han inte menar en mac nör han snackar speldatorer men amerikanen eller vad han är verkar lite envis på något sätt.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Arguing over the internet is like the special olympics, even if you win, you're still retarded.

Visa signatur

Derp

Permalänk

Angående CPUer har du ju rätt, men hur är det nu med 32-bit Windows - dom klarar av att använda drygt 3.2GB, eller hur? Så även om det finns 4GB eller mer kommer inte mer att kunna användas av datorn så länge den använder Windows 32-bit..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Angående CPUer har du ju rätt, men hur är det nu med 32-bit Windows - dom klarar av att använda drygt 3.2GB, eller hur? Så även om det finns 4GB eller mer kommer inte mer att kunna användas av datorn så länge den använder Windows 32-bit..

Precis, jag sitter på 4gb men kan bara använda 3,25gb även om det är w7 32bit men det var samma med xp 32bit.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed