SSD-lagring och headset med Fatal1ty

Permalänk
Melding Plague

SSD-lagring och headset med Fatal1ty

Johnathan "Fatal1ty" Wendel är en profil inom e-sporten som använder sitt alias för att marknadsföra en mängd olika produkter för datorspel. Nu utökas sortimentet Fatal1ty med SSD-lagring och hörlurar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

kul lite dyrt än bara runt 5-6k går nog men inte 9

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Yee måste köpa detta eftersom jag kommer döda så många mer i cs. Eller är det inte så?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Alldelles för dyrt, priset på en sådan enhet får nog sjunka ner till under 200€ eller dylikt för att sälja till entusiaster.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Hahaha.. 112,50/Gb.. Det är ju inte ens nästan aktuellt Hade den kostat 3000kr så kanske, men allvarligt talat, 9 papp är ju löjligt för 80Gb, nästan oavsett hur snabb disken är.. Har nyss inhandlat ett helt system (minus grafikkort och hdd) och kom undan med 12 700:-, plötsligt känns det ganska billigt..

Permalänk
Medlem

Äntligen en ny intressant produkt! Väntat sen i-RAM som dog ut

500€ skulle den nog sälja en hel del för med tanke på hur många som lyxar till med intelx25/vertex (och gjorde när dom var dyrare)

Mer PCI SSD åt folket! Mindre SATA SSD åt folket. FusionIO´s riktiga produkter gör 1.5GB/s tycker nog dom kunde krämat upp den här i 1GB för det här priset annars är det nästan fördelaktigt (billigare,mer lagring, nästan lika snabbt) att raida två intelx25

Permalänk
Medlem

problemet med den där är väl att det inte går att boota från den.. dvs helt meningslös om man inte kan köra systemet på den

Permalänk
Medlem

Fatta vad man fraggar mer med en ssd! man blir ju oslagbar, nästan fusk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Yee måste köpa detta eftersom jag kommer döda så många mer i cs. Eller är det inte så?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tehlily
Fatta vad man fraggar mer med en ssd! man blir ju oslagbar, nästan fusk

Har någon påstått detta?
Eller gör ni bara töntiga antaganden för att det är just Fatal1ty som marknadsför dem?

Permalänk
Medlem

9000 kr? Och dom riktar sig mot gamers? Dvs ungar som lever på studiebidrag. Tänk vad ett hypat märke kan ta sjuka överpriser, helt galet.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett mysigt headset, ser fram emot recensioner på det!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMan
Har någon påstått detta?
Eller gör ni bara töntiga antaganden för att det är just Fatal1ty som marknadsför dem?

Grafikkort, ljudkort, mus, tangentbord m.m. har ju alla varit för att man ska kunna spela "bättre".
En SSD hårddisk? "Ladda spelet supersnabbt! Inga laddtider mellan banorna längre! Kom först in i spelet!"

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Grafikkort, ljudkort, mus, tangentbord m.m. har ju alla varit för att man ska kunna spela "bättre".
En SSD hårddisk? "Ladda spelet supersnabbt! Inga laddtider mellan banorna längre! Kom först in i spelet!"

Läs nyheten igen. Wendel sitter i 3dstudio, rippar filmer från flera DVD-spelare och modifierar stora filer samtidigt som han spelar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fsvo
Äntligen en ny intressant produkt! Väntat sen i-RAM som dog ut

500€ skulle den nog sälja en hel del för med tanke på hur många som lyxar till med intelx25/vertex (och gjorde när dom var dyrare)

Mer PCI SSD åt folket! Mindre SATA SSD åt folket. FusionIO´s riktiga produkter gör 1.5GB/s tycker nog dom kunde krämat upp den här i 1GB för det här priset annars är det nästan fördelaktigt (billigare,mer lagring, nästan lika snabbt) att raida två intelx25

Håller med. Mer PCIE flash-SSD behövs!

Nog för att priset är alldeles för högt för mig så är egentligen inte priset speciellt dåligt satt om man jämför med alla andra flashdiskar som finns (om man räknar på prestanda per krona alltså).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
problemet med den där är väl att det inte går att boota från den.. dvs helt meningslös om man inte kan köra systemet på den

har dom inte löst det där än?
vad är det som gör att det inte funkar?

Permalänk
Medlem

Nu börjar SSD bli SSD på riktigt dvs snabb och inget slöt s-ata och lagom Gb något lägre pris är ända som saknas nu

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
problemet med den där är väl att det inte går att boota från den.. dvs helt meningslös om man inte kan köra systemet på den

Har du källa till det eller?
Kan inte tänka mig att det är nå svårigheter att få datorn att tro att det är ett kontrollerkort man stoppat i.

Permalänk
Medlem

Ja säga vad man vill om priset men snygg var den ju iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
problemet med den där är väl att det inte går att boota från den.. dvs helt meningslös om man inte kan köra systemet på den

Om man kör boten på lagrings disken men systemet på den då borde det väll inte uppstå problem

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Avstängd

Kontrollerkort som kontrollerkort?
Sen kvittar det väl om det går på pci express eller standard pci?
Trodde jag iafall eftersom mitt ljudkort till mitt commandokort som är ett soundmax åtminstone funkar som vilket ljudkort som helst på pci express x1.
MvH albanen:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Avstängd

e det bara jag som inte har en susning om vem Fatal1ty är?? Har bara sett han på reklamposters, där dom berättar hur känd han e.

Permalänk
Medlem

Jag vet bara att han marknadsför massa dyra gaming tillbehör. Och antagligen är en bra spelare i något spel

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
e det bara jag som inte har en susning om vem Fatal1ty är?? Har bara sett han på reklamposters, där dom berättar hur känd han e.

Han var ett av de största namnen i Quake 3 som i sin tur kanske var det första spel som var med och gjorde tävlingsgaming online riktigt stort. Därför har han väl blivit något av en legend. Sveriges motsvarighet är väl LakermaN som bla vann World Cyber Games år 2000.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är konstigt att det inte finns några andra SSD som kommer i närheten av samma hastigheter med SATA. De ligger som bäst på runt 200MB/s. SATAII ska ju ändå klara nära 400MB/s, är det inte så?

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dafydd
Jag tycker det är konstigt att det inte finns några andra SSD som kommer i närheten av samma hastigheter med SATA. De ligger som bäst på runt 200MB/s. SATAII ska ju ändå klara nära 400MB/s, är det inte så?

Inte så konstigt, S-ata interfacet maxar ut nära 300MB/s.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dafydd
Jag tycker det är konstigt att det inte finns några andra SSD som kommer i närheten av samma hastigheter med SATA. De ligger som bäst på runt 200MB/s. SATAII ska ju ändå klara nära 400MB/s, är det inte så?

SATA1=150MB/s
SATA2=300MB/s
SATA3=600MB/s

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Har du källa till det eller?
Kan inte tänka mig att det är nå svårigheter att få datorn att tro att det är ett kontrollerkort man stoppat i.

http://www.nordichardware.se/index.php?news=1&action=more&id=...

Den enda pcie ssd som "verkar" kunna boota är ocz z-drive, men även där lyckas jag ej hitta något entydligt svar.. ett mysterium detta.. nån får gärna hjälpa mig att hitta källor

Permalänk
Medlem

skickade ett meddelande till fusionio nu och frågade, väntar på svar.

Permalänk
Medlem

Om nu SSD-enheter börjar bli vanligt inom ett års tid så borde det utvecklas en bättre standard för "diskar" än SATA3. Det känns som om den börjar bli för gammal innan den ens har hunnit släppas.
Men visst, det är inte vilka diskar som helst som klarar av att pressa SATA3 till max, men inom en inte allt för snar framtid så är standarden redan för gammal. Jag vill helst inte koppla in mina diskar i var sin PCI-Express port år 2010-2011.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K w/ Scythe Shuriken | 8GB Corsair Vengeance LP PC3-12800 CL9 | ASUS Radeon HD7770 DirectCu 1GB V2 | ASUS Maximus V Gene Z77 | OCZ Vertex 4 128GB | Silverstone GD04B USB 3.0 M-ATX | Corsair CX 430W V2