Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 - allmän diskussion

Info (uppdateras allt eftersom ny info kommer fram, det mesta taget från FZ):
* Plattformar: Windows, Xbox 360 och Playstation 3
* PC är huvudformatet, inget Windows XP eller DirectX-9 stöd
* Släpps 25 Oktober 2011
* Öppen Beta September 2011, multiplatform
* 64 spelare online och dedikerade servrar i PC-versionen, 24 på konsol
* Strider till fots, i fordon, i luften och vatten
* USMC, EU, Ryssland, och MEC (eller liknande fraktion)
* Utspelas i modern tid/nära framtid på landsbygden och i storstäder
* 4 klasser (Assault, Support, Engineer, Recon)
* Singleplayer-kampanj samt co-op spel-läge.
* Ny spelmotor Frostbite 2 där banförstörelsen blir mer trovärdig, avancerade karaktärs animationer, klarare och mer realistiska ljud etc.

Battlefield 3 Limited Edition (Bild):
* Gratis tillgång till DLC paketet, Battlefield 3: Return to Karkand
* Omfattar fyra kartor från BF2: Wake Island, Strike at Karkand, Gulf of Oman och Sharqi Peninsula, omgjorda i Frostbite 2.
* Innehåller klassiska Battlefield 2 vapen och fordon, unika belöningar och achievements mm.
* För dem som inte köper Limited Edition kommer innehållet vara tillgängliga för köp ungefär en månad efter spelets release.

Videos och Trailers:
Battlefield 3 - Teaser Trailer

Battlefield 3 Premiere Gameplay Trailer

Battlefield 3 - "My Life" Trailer

DICE Interview: Building Battlefield 3
War Tapes: The Sounds Of Battlefield 3
The Technology Behind Battlefield 3

Gametrailers: GDC 11: Next-Gen Experience Interview HD

Battlefield 3 - Full Length "Fault Line" Gameplay Trailer

Back To Karkand Pwned Special

E3 Frostbite 2 Features Trailer

Operation Metro Multiplayer Gameplay Trailer

Thunder Run Tank Gameplay Trailer

FZ videointervjuar Dice

Battlefield 3: Caspian Border Gameplay

Battlefield 3 Guillotine Gameplay Teaser

Artiklar, Bilder och Scans:
FZ - Förhandstitt Battlefield 3

FZ - Förhandstitt Battlefield 3 Multiplayer

(Klicka på bilden för full storlek)

Officiell hemsida: http://www.ea.com/battlefield3

Permalänk
Avstängd

:D:D YES!!!!11 kommer tokspela detta

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

äntligen!

Visa signatur
Permalänk

JAAAAAAA!!!!!!!!!!!! =D=D=D=D=D=D=D

BRAAAAAA

Permalänk

Trevligt! Undra vilken tidsera det blir.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

Nice! Börjar tröttna lite på BF2 nu så en 3a skulle ju inte vara helt fel. Får väl lira 1943 fram tills det släpps..

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

och med en upppiffad frostbite engine så kan detta bli hur kul som helst

Visa signatur
Permalänk

Äntligen! Som jag har väntat :).

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se hur dom kan överträffa BF2 i spelglädje, balans och beroende faktor. BF2 är det perfekta spelet nästan och jag kan inte se hur DICE skulle kunna läsa av mina tankar om vad BF2 saknar därför drar jag slutsattsen att det kommer floppa stort och vi BF2 hardcore fans kommer fortsätta jaga varann på shongua statelment kartan i APCs.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk

Hoppas det handlar om framtida krigen i rymden....
NOT

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att det blir en flopp då bf2 är så mainstream det kan bli. Blir bara naturligt för de som spelar bf2 att lira bf3 också

Visa signatur

smash?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
Jag har svårt att se hur dom kan överträffa BF2 i spelglädje, balans och beroende faktor. BF2 är det perfekta spelet nästan och jag kan inte se hur[B] DICE skulle kunna läsa av mina tankar[/B] om vad BF2 saknar därför drar jag slutsattsen att det kommer floppa stort och vi BF2 hardcore fans kommer fortsätta jaga varann på shongua statelment kartan i APCs.

Så det du säger är att om Dice inte gör spelet exakt som du vill så kommer det floppa? Verkar ju lagom trovärdigt, men du vet säkert bäst. (ironi)

Permalänk
Medlem

Det är EXAKT vad jag menar. )ironi(

Sluta läsa vad jag skriver på raderna och försök föreställa dig vad jag menar mellan raderna.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Avstängd

Detta ska inköpas men först förbokas!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
Jag har svårt att se hur dom kan överträffa BF2 i spelglädje, balans och beroende faktor. BF2 är det perfekta spelet nästan och jag kan inte se hur DICE skulle kunna läsa av mina tankar om vad BF2 saknar därför drar jag slutsattsen att det kommer floppa stort och vi BF2 hardcore fans kommer fortsätta jaga varann på shongua statelment kartan i APCs.

Lätt. Battlefield 2 är en orgie av glitchar och konstiga buggar trots ett tiotal större patcher. Vapenbalansen är konstig, klasserna obalanserade, commander-funktionen endast kosmetisk, konstig fordonsbalans, värdelöst utbud av spelbara banor då alla banor mer flygplan resulterar i ospelbara förhållanden för alla spelare förutom dem två-tre som kan flyga.

Battlefield 2 har så många "hardcore fans" så att dem absolut vägrar att se sig förbi den glitchiga miljö de bemästrat senaste fem åren att det nya spelet kommer floppa? Är du helt från vettet?

Ett nytt Battlefield-spel i sin "originaltappning" (/dvs. Battlefield 2-tappning, om man skall vara lustig) är förståss trevligt. Men själv, bara för att kasta sten i glashus, sitter Bad Company 2 strax ovanför Battlefield 3 på min hypeprioritering just nu - trots att jag har sexhundra timmar Battlefield 2 bakom mig.

Permalänk
Medlem

Bilden i första inlägget är från BF2

I BF3 vill jag ha:
Samma tidsera (dvs nutid)
Mer spelare
Större kartor med förstörbar omgivning
Körbar carrier + ubåtar
Livligare omgivning (djur i skogen, civila människor som rör sig på kartan och olika väder).
Kanske nån bana som utspelar sig i Norden

Vad tror ni?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Oj vad trevligt! Ska införskaffas när det kommer!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk

Oj vad trevligt! Ska införskaffas när det kommer!

Edit: Blev en dubbelpost...

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Bilden i första inlägget är från BF2

I BF3 vill jag ha:
Samma tidsera (dvs nutid)
Mer spelare
Större kartor med förstörbar omgivning
Körbar carrier + ubåtar
Livligare omgivning (djur i skogen, civila människor som rör sig på kartan och olika väder).
Kanske nån bana som utspelar sig i Norden

Vad tror ni?

Vad sägs om BFBC2? Ungefär vad du beskriver.

Personligen så hoppas jag att BF3 kommer att vara BF1942 2. Det är fan dags för det.

Jag tycker det är högst ironiskt att dom drar med en bull-shot bild av BF2 också, med tanke på att BF2 inte alls ser ut så som dom första bilderna dom släppte. BF3 kanske ser ut som BF2 skulle ha sett ut, haha!

Permalänk
Medlem

Det var *censur* på tiden!

Har väntat och väntat på Battlefield 3 nu hur länge som helst. ^^;

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Det låter najs, men jag är grymt tveksam om de kommer att kunna överträffa BF2, det kommer att behövas mycket. Jag bryr mig inte om grafiken i spel, så Frostbite är inte nödvändigt (med undantag av den förstörbara miljön förstås).

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Najs!

Bra Hitboxar <- största önskemålet.
Öppnare motor <- Allt är ju hårdkodat i BF2

Sedan kan modmakarna fixa resten.

Permalänk

Det kom inte direkt som en överraskning Men skönt att äntligen veta att dom redan jobbar på det, iom att dom har en hel del titlar redan på G. Tyvärr så kan jag inte hypa upp mig om detta än, med tanke på hur Dice mer och mer "konsollifierar" sina spel. Men i texten så verkar dom ha förstått att den riktiga BF-serien är till för PC-marknaden, så förhoppningsvis utvecklas spelet därefter.

BF1943 var ju lite av ett hån i min värld

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Lätt. Battlefield 2 är en orgie av glitchar och konstiga buggar trots ett tiotal större patcher. Vapenbalansen är konstig, klasserna obalanserade, commander-funktionen endast kosmetisk, konstig fordonsbalans, värdelöst utbud av spelbara banor då alla banor mer flygplan resulterar i ospelbara förhållanden för alla spelare förutom dem två-tre som kan flyga.

Battlefield 2 har så många "hardcore fans" så att dem absolut vägrar att se sig förbi den glitchiga miljö de bemästrat senaste fem åren att det nya spelet kommer floppa? Är du helt från vettet?

Ett nytt Battlefield-spel i sin "originaltappning" (/dvs. Battlefield 2-tappning, om man skall vara lustig) är förståss trevligt. Men själv, bara för att kasta sten i glashus, sitter Bad Company 2 strax ovanför Battlefield 3 på min hypeprioritering just nu - trots att jag har sexhundra timmar Battlefield 2 bakom mig.

What this dude said..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Bara detta inte blir nån skit portning från Xbox eller playstation som alla spel är idag så kommer detta bli fruktansvärt kul!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Vill hellre se en ny battlefield 1942 i samma tappning som orginalet, med moddar så som Desert Combat etc. Battlefield 3 ligger långt ned på min "vill ha" lista. Och självklart inte skitkonsolernas nedskurna spel portade till PC, det ska vara designat för PC och PC endast annars är det instant fail.

Permalänk
Medlem

Får lov att säga att det kan nog bli bra kul, gillade verkligen BF: BC till ps3an online. "jag avskyr fps online på console, lr fps för det mesta till console".

Men ser fram imot ett nytt Bad Company, men kan dom fixa ett bra BF 3 me, så blir det ett köp

Permalänk
Medlem

NAJSS!!!!
Börjar bli trött på road to jalalalalalabad nu.

Skönt att få bekräftat att dom jobbar på det

Permalänk
Medlem

Sweet, då kan man snart ge sig in i klanliret igen!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Anledningen till att spelutvecklare gör spelen först och främst till konsol och sedan portar till PC kan vi väl tacka alla jävla fildelare för.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM