Kvinnligt USB-minne från Elecom

Permalänk
Medlem

Nyhetstorka skulle jag nog inte kalla detta. Det finns brutalt många trångsynta människor på denna jord som inte förstår att kvinnor också kan ha intresse utöver "att städa och hänga i köket". Jag skulle se detta som ett genialiskt drag att få upp frågan om jämställdhet bland unga datornördar.

(Nörd är en komplimang och titel man måste kämpa för att förtjäna!)

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Nyhetstorka skulle jag nog inte kalla detta. Det finns brutalt många trångsynta människor på denna jord som inte förstår att kvinnor också kan ha intresse utöver "att städa och hänga i köket". Jag skulle se detta som ett genialiskt drag att få upp frågan om jämställdhet bland unga datornördar.

(Nörd är en komplimang och titel man måste kämpa för att förtjäna!)

det åtminstone jag syftar på med den frågan är det faktum att dom skapar minnen tänkt till kvinnor. många usb-minnen är ju helt enkelt fula som stryk satt det egentligen inte spelar ngn roll om det är för killar eller tjejer. och alla använder ju redan usb-minnen ändå. kille som tjej

Visa signatur

Lian Li O11 XL | Asus Crosshair VII Dark Hero | AMD 5950x, Watercool IV Pro| 32gb G-skill trident-z neo @ 3600 Mhz | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | Asus ROG Swift PG348q

Permalänk
Medlem

Fan jag som trodde det var en kvinna med minne och USB kontakt.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Det finns tjejer, eller kvinnor kanske vi ska kalla dom som faktiskt köper ett visst märke cigaretter för att färgen på cigarettasken är rätt och matchar deras väskor etc. faktiskt jävligt vanligt - löjligt? JA SOM FAN!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Oh...you foxy litle thing ! ... kommer den med massage funktion som strömförsörjes av usb med ? I så fall hamnar den nog i en och annan handväska, annars.....NÄ !! Det här var en otymplig grej som inte ens tilltalar kvinnor tror jag. Men den som lever får se...........

Permalänk
Medlem

Om det skall vara ett kvinnligt minne så borde det ha en hon-USB-kontakt. Det här har ju en hankontakt som alla andra. Det är kanske ett transvestitminne.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Om man vill ha ett jämnställt samhälle så bör man nog börja med att sluta dela upp allt i manligt och kvinnligt.

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Fan jag som trodde det var en kvinna med minne och USB kontakt.

det har de väl redan...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Min fru vill ha ett USB-minne i nått gummiliknande material (pubertetsskämt, hahahaha) för att det inte ska repa allt annat som ligger i handväskan.

Dessutom ska det vara titan innanför, ihopgjutet med kontakten så det inte går sönder som all annan plastskit om ungarna får tag på det, speciellt om de börjar bryta i det när det sitter i datorn.

Det ska ha en livslängd på 100 år och aldrig krasha. (Hon hatar det hon kallar manliga teknikprylar, där det går åt mer tid att få dem att fungera än att använda dem).

Och! det ska sitta en liten ficklampa i det, på kontaktsidan, så man kan se var man ska stoppa in det (haha igen), precis som på bilnyckeln.

På frågan om vilken färg det ska vara.. skit samma, men lila hade varit fint.

EDIT: Riktigt coola och "kvinnliga" usbminnen i bemärkelsen snygga, smidiga och "aha"-iga är väl dessa

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Min fru vill ha ett USB-minne i nått gummiliknande material (pubertetsskämt, hahahaha) för att det inte ska repa allt annat som ligger i handväskan.

Dessutom ska det vara titan innanför, ihopgjutet med kontakten så det inte går sönder som all annan plastskit om ungarna får tag på det, speciellt om de börjar bryta i det när det sitter i datorn.

Det ska ha en livslängd på 100 år och aldrig krasha. (Hon hatar det hon kallar manliga teknikprylar, där det går åt mer tid att få dem att fungera än att använda dem).

Och! det ska sitta en liten ficklampa i det, på kontaktsidan, så man kan se var man ska stoppa in det (haha igen), precis som på bilnyckeln.

På frågan om vilken färg det ska vara.. skit samma, men lila hade varit fint.

Kan isf rekommendera Corsair Flash Voyager. Gummihölje, omöjligt att förstöra, bra pris per GB, skapligt snabba och för att knyta an till "nyheten" så är de unisex. Håller säkert lika länge som vi har USB på våra datorer. Köp ett sånt och tejpa ihop det med en liten ficklampa Enda nackdelen är att det är tjockt så det inte går att använda USB-porten brevid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Om man vill ha ett jämnställt samhälle så bör man nog börja med att sluta dela upp allt i manligt och kvinnligt.

Eller kanske sluta med att börja dela upp allt i manligt och kvinnligt?

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Medlem

Vad ska tjejen med ett USB minne till när hon inte förstår hur man ska använda det?

Det är därför de inte köper egna USB minnen, de säger åt pojkvännen att fixa det där tekniska de inte förstår sig på.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Vad ska tjejen med ett USB minne till när hon inte förstår hur man ska använda det?

Vad heter din flickvän, Paris Hilton?

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
EDIT: Riktigt coola och "kvinnliga" usbminnen i bemärkelsen snygga, smidiga och "aha"-iga är väl dessa

Jaa, de var kvinnliga. Går att få i egen PMS-färg

Visa signatur

Antec Three Hundred | Asus M4A78T-E | AMD PII X3 720 BE @ 3.5 GHz | OCZ DDR3 2x2GB @ 1600 7-7-7-21 | XFX GTX 260 @ 720/1170/1520 | Noctua NH-U12P | Corsair 620W | Hitachi Deskstar P7K500 500GB | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Huj, det finns inte många tjejer i dessa forum eller hur? Klart som fan att vi köper matchande saker, varför måste saker vara fula och missmatchande bara för att det är tekniska/nytto/tråkiga saker? Tjejer är väl i sådana fall ungefär lika löjliga som killar som köper grafikort för flera tusentals kr bara för att...det är det senaste? Nåväl!
Inte direkt tilltalande USBminne, trots att man är brud. De borde ha satsat på en schysst design istället. Och sedan rosa. Men USB-minne som USB-minne liksom... Jag har ett svart/grått litet fult ett, funkar fint. Sedan att min externa hårddisk matchar mac'en som i sin tur matchar mitt tangentbord som matchar min tv snyggt som är grymt läcker ihop med min senaste handväska, vad gör det? ;)Men jag hade ju lätt köpt ett snyggare om det funnits. Bara för att.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Det finns tjejer, eller kvinnor kanske vi ska kalla dom som faktiskt köper ett visst märke cigaretter för att färgen på cigarettasken är rätt och matchar deras väskor etc. faktiskt jävligt vanligt - löjligt? JA SOM FAN!

Permalänk
Medlem

Nu vet jag vad jag ska köpa i förlovningspresent - tack!

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem
Skrivet av minimaiser:

Det är väl ingen som bestämmer att tjejer ska gilla "tjejfärger"? En tjej som inte gillar rosa lär ju inte köpa ett rosa USB-minne.

OnT: Såg väl OK ut, men känns onödigt att rikta in sig till bara kvinnor.

OT: Media/designers bestämmer vilka färger som leksaker ska ha, rosa för tjejer och blått/svart för killar (granska tex lekbitens reklamutskick:P)

anyway: Jag tyckte minnet var mycket stilrenare än den andra modellen. Dessutom ser det ut som detta är lite mindre i storlek, vilket alltid är bra.