Windows 7-kartonger på bild

Permalänk
Melding Plague

Windows 7-kartonger på bild

Nu släpper Microsoft de första bilderna som visar hur Windows 7 kommer att presenteras på butikshyllorna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ultimate innehåller alltid en massa extra "onödigt" lulul
Men den har ju snyggast kartong

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Ultimate innehåller alltid en massa extra "onödigt" lulul
Men den har ju snyggast kartong

Jag tycker den blå är snyggast. Men det är väl för att jag gillar blått.

Men jag kommer nog ändå skaffa Ultimate-versionen... ifall jag lyckas få tag i den för samma pris som Premium. Det gick ju o fixa det när jag skaffade Vista iallafall. =D

Permalänk
Medlem

Jag undrar om de försöker sig på en vista-dx10-rövare http://digg.com/pc_games/Microsoft_are_you_serious_DirectX_10... och försöker sälja Windows 7 pga DX11 stöd

Permalänk
Medlem

Brukar alltid gilla värstingversionerna men har nog fått ångra mig ang Vista Ultimate (tar massa plats och med usla tillbehör) - ska undersöka noga om jag verkligen ska ha Win 7 Ultimate...

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem

Håller med Alopex,kan inte komma på någon extra funktion jag vill ha med W7 Ultimate.....lika lite som att jag kan nämna någon extra funktion jag har haft nytta av i Vista Ultimate.....

Visa signatur

Har datorer nog så jag klarar mej.....eller?

Permalänk
Medlem

Kan någon berätta vad Enterprise innehåller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naikon
Kan någon berätta vad Enterprise innehåller?

Det är samma som Ultimate men avsedd för företagslicenser.

Permalänk
Medlem

Vista Ultimate har ju "Complete-PC-Backup" dvs man kan göra en skivavbild av hela systemdisken för att kunna återställa till vid allvarliga fel som inte "system-restore" klarar att återställa. (HDD-krash o.s.v) De övriga Vista varianterna (utom Enterprise) saknar denna funktion och det blir nog samma med Windows 7. Dock motsvarar det kanske inte alltid priset för en HDD att klona till med HDclone t.ex..
Hur som helst gjorde jag en liten partition för systemet senast jag lade in Vista Ultimate för att vara SSD-ready och kunna skapa en lagringsbar skivavbild när allt fungerar perfekt att ha vid framtida missöden.. någon som provat?

Permalänk
Avstängd

Vista ultimate har inget speciellt som dem andra inte har eller?

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Medlem

Ser ut som nån på M$ gillar WD My Book

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Blir ingen ultimate för min del om jag ska skaffa Win7. Vista ultimate hade inte mycket att erbjuda som man använder. Bit-locker var rätt onödigt, backup grejen är väl hyfsad användbar dock. Sen alla ultimate extras var ju skit, kom lite i början sen stendött fast ms sa att det skulle komma saker hela tiden. Blir billigaste / näst billigaste Win7 för min del om jag ska byta.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
Jag undrar om de försöker sig på en vista-dx10-rövare http://digg.com/pc_games/Microsoft_are_you_serious_DirectX_10... och försöker sälja Windows 7 pga DX11 stöd

Skillnaden mellan XP och Vista var att directX byggdes in i kärnan på Vista.
WIndows 7 är en fortsättning på Vista och använder därmed samma teknik.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
Jag undrar om de försöker sig på en vista-dx10-rövare http://digg.com/pc_games/Microsoft_are_you_serious_DirectX_10... och försöker sälja Windows 7 pga DX11 stöd

Vista kommer också kunna köra DX11.

Permalänk
Medlem

Längtar som fasen efter detta os, ska bli så nice att se hur det beter sig sen när tillverkarna fått tid på sig att fixa drivrutinerna

Permalänk

rätt fattig förpackning ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
rätt fattig förpackning ^^

+1

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
rätt fattig förpackning ^^

Bra det ...
så länge innehållet inte är det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Morrex-
Vista ultimate har inget speciellt som dem andra inte har eller?

Officiellt stöd för språkpaket via Windows Update... är väl den enda Ultimate-specifika saken jag kommer på som är nyttigt för de flesta användarna. Men vill/behöver man inte byta språk så är ju också den funktionen onödig.

Windows Ultimate Extras som innehåller t.ex. Texas Hold Em Poker, Tinker, Windows Dreamscene och lite andra ljudscheman är än mer onödigt. ^^

Permalänk

Kändes som en rätt meningslös artikel egentligen vad ska man säga ..
Ja det var väl inte fula ^^

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk

Nån som vet vad ultimate kommer kosta

Permalänk

Ge oss innehållet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
rätt fattig förpackning ^^

Ja, det är så det ska vara. Är så jävla trött på alla töntiga överarbetade förpackningar. Titta bara på grafikkortsförpackningarna, ser ju ut som att man låtit en 10åring leka i photoshop med 150 bilder och bara fade'at in allt. Bara massa text med COOLA FONTER och COOLA EFFEKTER och renderade bilder på animetjejer eller drakar.

Stilrent och snyggt, en färg, ingen onödig text, bra skit.

Permalänk

Windows 7 i all ära, men jag längtar mer efter Snöleoparden!

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Jag tycker faktiskt inte dom var för hemska, såg stilrena och bra ut. För mej blir det ett stycke W7-Professional.

Permalänk
Medlem

Bra att de inte slösar energi på förpackningens utseende !

Det är liksom innehållet som är det intressanta, så gör man en bra produkt
då behöver man inte skyffla in miljarder på en reklam kampanj.

Den bästa reklamen man kan få är igenom "folkmun"

Skall nog faktiskt satsa på W7 pro om den inte blir SJUKT dyr, har alldrig fattat mig på ms och deras pris sättning om man låt säga säljer 100 miljoner licenser för 3000:- så blir ju det en ganska hissnande summa, men om man säljer 500 miljoner för 1500:- så blir det ju mer kapital.

Men nu är jag ingen marknads ekonom eller nåt sånt

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Vill bara lägga till:

Att det är sjukt när man inser att kartongen nästan är mer värd än produkten

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Vista kommer också kunna köra DX11.

Skillnaden här är ju då att windows7 påstås vara inte värdelöst.

Fattar inte, ett forum med dator entusiaster som pressar procent ur burkarna, kör dom sen vista och drar ner burken 40%?

Permalänk
Medlem

Snygga förpackningar!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osborn
Skillnaden här är ju då att windows7 påstås vara inte värdelöst.

Fattar inte, ett forum med dator entusiaster som pressar procent ur burkarna, kör dom sen vista och drar ner burken 40%?

Då måste du gjort något fel. Vista gick bra mycket smidigare än XP i de flesta tillämpningar jag mätt.

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.