Få nyheter i nya Iphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz

Vilka funktioner uppdaterades då?
Lade kanske till avancerade kartor eller liknande? Kanske en funktion liknande appstore?

Ahh, inget sånt?.. nähä. oki

Updaterate N95-8gb (för väldigt länge sen...)så fick jag bla.
Maps1=>Maps2(mer advancerat navigation program)
N-GAGE (spelshop/community)

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Sötast

Trevligt att annat har haft liknande uppdatering

Synd att det var till en spelkonsoll med mobilfunktion

Permalänk

både processor och gpu är ibland dubbelt så snabba. I princip en ny telefon om apps och speltillverkare hakar på. Blir lite sugen på en nu, kanske om ett par år.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Det verkar alltid bli en kamp så fort Iphone kommer på tal. Mest beror det nog på alla som köpt sig en smartphone som vill hävda att just deras telefon är bäst och i detta fall blir man nästan hängd, när man som jag tycker att Iphone är en leksak värdig en 10 eller kanske 12 åring, av en nästan enig kör av Applefans.

Men "fejs it" applekillar och appletjejer. Det är en leksak och den är jättekul och bra gjord. Den ser ut som en leksak. den låter som en leksak och den är rolig som en leksak och ger ett stort behov av att visa upp sig.

För oss med liiite STIL, lite distans, litet behov att att kunna använda telefonen till något användbart som tex jobbets exchange-server, snabbt installera program som inte tar hänsyn till någons(apples) regler, editera registret eller verkligen göra telefonen till sin egen genom att modifiera operativsystemet finns just nu XPERIAS senaste programvaruuppdatering tillgänglig (Asså, den e riktigt bra nu, till skillnad från i höstas). Även om den inte är riktigt lika kul att kladda på med allsköns ljudeffekter så börjar det dyka upp riktigt snygga spel med högre upplösning och fps än på Iphone.

Vad som är mycket tråkigt är att hela den tekniska journalistkåren, inklusive artikelskrivarna här på sweclockers, tycks ha anslutit sig till applefantasterna. Detta trots att denna sida till störst del täcker windows och linuxbaserade datorer(tester, artiklar). Jag vill ha mera nyheter om WM och recensioner om kommande WM-mobiltelefoner(pocket-pc). Jag vill ha guider och tips om hur man maximerar prestandan osv. SKÄRPNING SWECLOCKERS. Tips från coachen: xda-developers.com är ett jättebra forum för oss som tycker om att pilla på riktigt med mobilen.

Permalänk

Jag hör inget bra om Xperia. Tvärtom så pratade jag med några nätverkstekniker som hade fått Xperia via jobbet. Gick knappt att ringa på enligt dem. Startade om sig eller hängde sig då och då.

Jag har inte hört någon vara missnöjd med en Iphone förutom utebliven klipp/klistra-grej som folk stör sig på. Och nu är det ordnat.

Visst kan man se det som en leksak. Alla mobiler är ju leksaker. Nallar för vuxna och barn.

Permalänk
Medlem

Iphone är långt ifrån stabil. Men att den skulle vara en leksak är ju ett skämt. Det finns inget bättre granssnitt för handhållna enheter idag. Med en uppdatering så kommer det bli ännu smidigare. Att installera program går jättesmidigt och allt du behöver finns, även om du måste jailbreaka den än så länge.

Som sagt, den är knappast komplett, men det är ingen windowsmobil heller. Långt ifrån. Jag sitter själv på en HTC Diamond men skulle jag köpa en ppc i sommar skulle det bli en Iphone, tveklöst.

Den som säger att den är skit kan inte ha testat den eller är helt enkelt inte kompetent nog att anpassa den till sitt eget behov, lika är det med windowsmobiler. Det tar ett tag att gilla dom eftersom det finns så många personliga inställningar. Jag skulle vilja veta vad det är för nyttiga funktioner som inte finns i en iphone. Som det låter skulle det vara en hel uppsjö av fel i den. Bring it on! Vad är det för massa fel på en den Iphone du testade? Om du nu hittade fel, kunde inte en jailbreak fixa det?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd

Men ska man verkligen behöva jailbreaka den för att kunna använda den fullt ut? Visst blir den relativt jämbördig med resterande lurar efteråt men jag har svårt att se att man ska behöva göra det - flertalet av godsakerna som man låser upp borde vara standard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Men ska man verkligen behöva jailbreaka den för att kunna använda den fullt ut? Visst blir den relativt jämbördig med resterande lurar efteråt men jag har svårt att se att man ska behöva göra det - flertalet av godsakerna som man låser upp borde vara standard.

Det har du rätt i, man ska inte behöva göra det. Men det är priset man får betala för att Apple inte ska få kontrollera vad du vill ha i den och vad du kan göra med den. Ett väldigt billigt pris med tanke på vad du får, det bästa i PPC-väg idag. Det finns ingen Windowsmobil idag som kan mäta sig med den enligt mig. Både Windowsmobiler och Iphonen har ett jäkla brett programutbud och det är det som är styrkan med dessa två typer av PPCs. Behöver man inte all den funktionaliteten kan man köpa en vanlig mobil som också klarar det mesta idag.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Fan vad nice, blir lätt ett köp:)

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asus Z97-P | I5 4690K | Crucial Ballistix 8GB 1600MHz | Gigabyte 970 G1 Gaming | Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Iphone är långt ifrån stabil. Men att den skulle vara en leksak är ju ett skämt. Det finns inget bättre granssnitt för handhållna enheter idag. Med en uppdatering så kommer det bli ännu smidigare. Att installera program går jättesmidigt och allt du behöver finns, även om du måste jailbreaka den än så länge.

Som sagt, den är knappast komplett, men det är ingen windowsmobil heller. Långt ifrån. Jag sitter själv på en HTC Diamond men skulle jag köpa en ppc i sommar skulle det bli en Iphone, tveklöst.

Den som säger att den är skit kan inte ha testat den eller är helt enkelt inte kompetent nog att anpassa den till sitt eget behov, lika är det med windowsmobiler. Det tar ett tag att gilla dom eftersom det finns så många personliga inställningar. Jag skulle vilja veta vad det är för nyttiga funktioner som inte finns i en iphone. Som det låter skulle det vara en hel uppsjö av fel i den. Bring it on! Vad är det för massa fel på en den Iphone du testade? Om du nu hittade fel, kunde inte en jailbreak fixa det?

Sorry för dubbelpost men, finns det några nackdelar med att jailbreaka den? Du verkar rätt insatt.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asus Z97-P | I5 4690K | Crucial Ballistix 8GB 1600MHz | Gigabyte 970 G1 Gaming | Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Säkert en väldigt dum fråga men jag ställer den endå

Kommer köpa en Iphone 3gs sen när den släpps. Om det blir Telenor eller Telia vet jag inte än, men vilken det än blir så tar jag tillägget så man kan surfa mycket. Har för mig att jag läst att man ska kunna använda telefonen som ett modem till datorn. Så om jag kopplar den till min bärbara på jobbet ska jag kunna surfa genom den på samma abb?

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriNitro
Säkert en väldigt dum fråga men jag ställer den endå

Kommer köpa en Iphone 3gs sen när den släpps. Om det blir Telenor eller Telia vet jag inte än, men vilken det än blir så tar jag tillägget så man kan surfa mycket. Har för mig att jag läst att man ska kunna använda telefonen som ett modem till datorn. Så om jag kopplar den till min bärbara på jobbet ska jag kunna surfa genom den på samma abb?

Japp du kan surfa genom den. Jag gör det med min HTC. Funkar som smort.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halloojj
Sorry för dubbelpost men, finns det några nackdelar med att jailbreaka den? Du verkar rätt insatt.

Bara om det misslyckas Nä men ärligt, jag kan inte komma på något. Garantin klarar du dig med också, det är bar att flasha om den i sånt fall. Om den nu inte dör helt och hållet med Breakningen installerad. Men helt ärligt är jag inte rätt person att fråga det. Jag har bara varit med och jailbreakat två polares iphones och det har funkat fint. Det är jättelätt. Gick väl på 30 min. Det finns enligt mig ingen anledning att inte Jailbreaka den. Det bästa är att man inte blir begränsad av Apples restriktioner. Den blir friare och man kan installera 3e-partsprogram. Finns i princip allt du kan tänkas behöva oc en massa onödigt men roligt så klart

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jag skulle vilja veta vad det är för nyttiga funktioner som inte finns i en iphone. Som det låter skulle det vara en hel uppsjö av fel i den. Bring it on! Vad är det för massa fel på en den Iphone du testade? Om du nu hittade fel, kunde inte en jailbreak fixa det?

Upplösingen: För låg, 480x320 vs xperia 800x480
Processorn: För långsam(den e rejält nedklockad till 400 mhz, för att spara batteri)
Programhantering: Du kan bara köra ett program i taget (se även processorn)
"Standard-bristerna": inget/inga MMS, Videoinspelning, videosamtal, utbytbart minneskort,.
Film: Du måste konvertera för att se film. se processor.
Teckeninmatning: teckeninmatning, TECKENINMATNING
Byggkvalité: plast (som torkar och spricker)
Utseende: för stor för fickan, smaksak
Svår att arbeta(asså arbeta) med: se teckeninmatning, programhantering och upplösning. Det är roligare att leka med den.

OBS
Program: Opera mini (fungerar med jailbrake, apple har stoppat detta program). Att surfa går i snitt 6-7 ggr snabbare(det gör det), läs mer på opera.com
OBS

Det som är bra med Iphone:

Känslan i touchen: (ojämförbart bra)
Allt fungerar som det ska från början

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyleen
Upplösingen: För låg, 480x320 vs xperia 800x480
Processorn: För långsam(den e rejält nedklockad till 400 mhz, för att spara batteri)
Programhantering: Du kan bara köra ett program i taget (se även processorn)
"Standard-bristerna": inget/inga MMS, Videoinspelning, videosamtal, utbytbart minneskort,.
Film: Du måste konvertera för att se film. se processor.
Teckeninmatning: teckeninmatning, TECKENINMATNING
Byggkvalité: plast (som torkar och spricker)
Utseende: för stor för fickan, smaksak
Svår att arbeta(asså arbeta) med: se teckeninmatning, programhantering och upplösning. Det är roligare att leka med den.

OBS
Program: Opera mini (fungerar med jailbrake, apple har stoppat detta program). Att surfa går i snitt 6-7 ggr snabbare(det gör det), läs mer på opera.com
OBS

Det som är bra med Iphone:

Känslan i touchen: (ojämförbart bra)
Allt fungerar som det ska från början

Oki, penismätardags?

Vad är upplösningen för låg för? Ge exempel.
Processorn för långsam? för vad? jämfört med polarens xperia så är xperian som en gammal volvo 240

1 program åt gången för att spara batteri ja, men med push så att du inte behöver slösa ditt batteri. = bra

MMS om ett par veckor

videoinspelning om ett par veckor

videosamtal, ingen aning används det än? Jag trodde inte att vi pratade om leksaker, eller vad det nu var du sa.

Minneskort, varför? 32GB räcker för mig, har du ett minneskort som är större eller?

Film: sant
teckeninmatning? <- ingen aning vad du menar ens.
Snackar du om att skriva på skärmen?
Jag kan nog slå vad om att jag är snabbare på iphonen än vad du är på din xperia, då denna automatiskt rättar om jag gör fel, skriver riktigt snabbt ^^

Byggkvaliten på iphonen är ju hyffsat oslagbar.

Så ja.... Hatar man något från början så blir det väl bara fel antar jag

Permalänk
Medlem

Nej, jag hatar inte Iphone. Jag tycker bara att man skall få upp ögonen och är trött på att få lasersvärdsapplicationen upptryckt i ansiktet (primära användingsområdet, om man räknar antalet timmar, för en Iphone)

Jag vet "first hand" att xperia inte var klar när den släpptes till försäljning och jag kände mig lite som en sucker då. De hade mycket mjukvarubuggar kvar att åtgärda. Den både hängde sig och blåtanden krånglade som fn. Se till att din polare uppdaterar telefonen samt använder panelen pointui från pointui.com (gratis) och han kommer uppleva en stor förbättring.

Sedan måste jag få bita ifrån mig lite:

Upplösning: Jag gillar hög upplösning (minst dubbelt så lång penis där iaf)

Programhantering: Det är asbra att kunna kunna ha flera fönster uppe samtidigt. Microsoft och Apple har byggt upp sina företag på idén att ha flera fönster uppe samtidigt(Windows och MacOS). Man kan arbeta mycket effektivare. Och nej det drar generellt inte mer batteri, däremot kan ramminnet fyllas upp vilket äventyrar stabiliteten för systemet. Här har Apple valt den säkra begränsade vägen.

MMS, Videoinspelning, videosamtal om ett par veckor säger du? det har jag haft i flera år. Trodde det var standard Men skämt å sido, du har rätt. Videoinspelning är det enda man kan sakna.

Jag tar tillbaka minneskortet men det är inte alla som har 32GB i sin Iphone.

Du skriver inte snabbare på din Iphone! Jag har ordval!
http://www.youtube.com/watch?v=otnA3BA--NE

Vad baserar du kvalitén på? Har du tagit på en xperia? Ett så helgjutet yttre intryck hittar du inte någon annan stans.

Permalänk
Medlem

Ja inte är Xperian något att skryta över precis. Det är en Windowsmobil som är seg, det går itne att göra något åt. Som sagt, sitter själv med en Diamond och jag har också hög upplösning. Men till vilken nytta. Det är ju inte så att man saknar den på Iphoneen precis. Bara något att skryta med, inget annat. Hög upplösning är bra om man har något vettigt att använda den till. Ja några vettiga användningsområden finns det, helt klart. Men det är verkligen inget fel på Iphonens upplösning. Passar fint för 3.5" skärm.

Byggkvalité fattar inte jag heller vad du menar med. Det kanske är mer metall på Xperian men den är verkligen inte mer hållbar än Iphonen. Och plast som torkar och spricker, kom igen nu. Är det någon som sett en Iphone som torkat och spruckit av det?

Ja fel kan man leta på alla mobiler/PPCs. Jag är långt ifrån nöjd med min Diamond heller. Men man får kompromissa än så länge med handburna enheter. Men Iphonen är precis lagom för att kunna användas utan stylus, det är inte någon windowsmobil, bara lite tack vare alla påläggsgränssnitt och så även med nya windows mobile 6.5 då alla program i alla fall är för plottriga för att kunna användas utan stylus. Ja de går att använda fingrarna men inte går de bra alltid. Den nya Iphonen kommer att bli ännu grymmare och med den jailbreakad finns det knappt något som man inte kan göra med den. Snabbt och smidigt dessutom. Och handen på hjärtat det kan man verkligen inte säga om många PPCs idag.

Det här att man ska kunna få en bra telefon direkt ur förpackningen och att iphonen måste jailbreakas innan den är användbar är bara en utopi. Om man måste installera massa andra program och uppdatera Xperian innan den blir användbar så kan man så enkelt jailbreaka Iphonen också och få så mycket mer utav den.

"Jag tycker bara att man skall få upp ögonen och är trött på att få lasersvärdsapplicationen upptryckt i ansiktet" Vad har den med Iphonen att göra? Den finns ju att köra på alla windowsmobiler också. Så jag fattar inte varför du blandar in den. Helt ärligt tror jag inte att du gett Iphonen en riktig chans, om du ens har hållit i en mer än på en butik i någon minut

En sak jag håller med dig om dock är multitaskingen. Helt värdelöst att inte kunna köra flera saker samtidigt. EN sak till är att det inte är någon riktig blåtand i Iphonen.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyleen
]Nej, jag hatar inte Iphone. Jag tycker bara att man skall få upp ögonen och är trött på att få lasersvärdsapplicationen upptryckt i ansiktet (primära användingsområdet, om man räknar antalet timmar, för en Iphone)

Jag vet "first hand" att xperia inte var klar när den släpptes till försäljning och jag kände mig lite som en sucker då. De hade mycket mjukvarubuggar kvar att åtgärda. Den både hängde sig och blåtanden krånglade som fn. Se till att din polare uppdaterar telefonen samt använder panelen pointui från pointui.com (gratis) och han kommer uppleva en stor förbättring.

Sedan måste jag få bita ifrån mig lite:

Upplösning: Jag gillar hög upplösning (minst dubbelt så lång penis där iaf)

Programhantering: Det är asbra att kunna kunna ha flera fönster uppe samtidigt. Microsoft och Apple har byggt upp sina företag på idén att ha flera fönster uppe samtidigt(Windows och MacOS). Man kan arbeta mycket effektivare. Och nej det drar generellt inte mer batteri, däremot kan ramminnet fyllas upp vilket äventyrar stabiliteten för systemet. Här har Apple valt den säkra begränsade vägen.

MMS, Videoinspelning, videosamtal om ett par veckor säger du? det har jag haft i flera år. Trodde det var standard Men skämt å sido, du har rätt. Videoinspelning är det enda man kan sakna.

Jag tar tillbaka minneskortet men det är inte alla som har 32GB i sin Iphone.

Du skriver inte snabbare på din Iphone! Jag har ordval!

http://www.youtube.com/watch?v=otnA3BA--NE

Vad baserar du kvalitén på? Har du tagit på en xperia? Ett så helgjutet yttre intryck hittar du inte någon annan stans.

Haha, vem skriver med en tumme? Killen verkar använda telefonen för första gången.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
I övrigt, digital kompass i storstadsdjungeln.. haha, skön kommentar Själva kompassen är mer för att visa funktionen vad jag förstått det, ska användas för att vrida kartorna rätt efter verkligheten så man lättare hittar vars man ska med gps'en.

Du har förmodligen inte kört bil i USA antar jag.. en kompass där är verkligen guldvärt om man ska hitta rätt mellan gator och höghus.

I övrigt är GPS är för noobs, ska vara karta, kompass och bra lokalsinne

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Du har förmodligen inte kört bil i USA antar jag.. en kompass där är verkligen guldvärt om man ska hitta rätt mellan gator och höghus.

I övrigt är GPS är för noobs, ska vara karta, kompass och bra lokalsinne

Har inte varit utanför europa så nej, kan inte vara så många enkelriktade och dubbelvåningsvägar där då kompass hjälper mer än gps Det lilla jag kört i städer (50000+ invånare) här i sverige så hade inte kompass hjälp lika mycket som gps'en, brukar dock bara köra och lita på magkänslan och komma rätt

Visa signatur