Windows 7-kartonger på bild

Permalänk
Avstängd

Vistas minneshantering är grym, men tycker det är tungt/segt/otympligt vid fel. Väldigt ofta så hänger sig Utforskaren när man ska söka efter utdelade mappar, visst det släpper efter ett tag men hela datorn blir som en stel pinne under tiden. Windows 2003 är fortfarande det bästa, hade det bara haft Vistas minneshantering...

Tyckte också kartongerna såg lite tråkiga och WD- inspirerade. Men samtidigt, köper man det löst så är nog kartongen det första som hamnar i bokhyllan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagis2k
Skall nog faktiskt satsa på W7 pro om den inte blir SJUKT dyr, har alldrig fattat mig på ms och deras pris sättning om man låt säga säljer 100 miljoner licenser för 3000:- så blir ju det en ganska hissnande summa, men om man säljer 500 miljoner för 1500:- så blir det ju mer kapital.

Men nu är jag ingen marknads ekonom eller nåt sånt

Microsoft har förmodligen ett hyffsat antal anställda som kollar på vilka prisbilder som bör ge mest inkomster i slutändan på olika platser i världen, dom har nog koll på den där biten

Permalänk
Medlem

seriöst vem bryr sig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khanan
Då måste du gjort något fel. Vista gick bra mycket smidigare än XP i de flesta tillämpningar jag mätt.

Men det är efter en trillion fixar och servicepack och hårt arbete från MS dock.... Och sedan skapade dom förväntningar så man trodde att här har vi OS:et vi ska leva med........ inte minst för namnets skull.. Man fick ett bra OS men tungt och långt ifrån den superbild dom skapat. Nu har dom gjort tvärtom inte skapat förväntningar utan mycket förbättringar och förenklat gränsnittet så man känner att det gör ett bra jobb där det inte syns..