Piratdomaren inte jävig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
officiella källor finns det inga, men skulle råda dig att kolla på filmen zietgeist
dom tar upp det mesta som kan bekräftas omkring den 11 september.

http://video.google.com/videoplay?docid=-594683847743189197

teroristerna kommer in i bilden efter 40 minuter, kan hoppa dit. Innan dess är det bara om religion. (har du tid så kolla på hela filmen)

Va? Nej, det finns sjukt mycket saker som kan bekräftas som dom inte tar upp.
Det är en löjligt vinklad film med väldigt lite förankring i verkligheten i mångt och mycket.
Det är en hel del bra saker i filmen också, men det överskuggas av alla tossigheter tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amp__
Ja men det låter ju toppen hörredu. Skulle du bestämma skulle du även vinna på lotto och leva resten av livet inne i playboy mansion kanske?

Sov du på samhällslektionerna eller? Du kan ju testa att googla lite så kanske du fattar hur demokratin sköts i sverige och att det inte är några få personer som styr.

Film, musik, spel som i stor utsträckning delas på bla TPB är intellektuellt utarbetade produkter. De krävs tid, energi och framförallt pengar för att utveckla detta. Kommer det inte in pengar så bromsas utvecklingen och flödet av dessa produkter avtar. Det är väll inte så konstigt att det handlar om pengar? Inget är gratis vettu...

först skulle det nog vara smart av dig att inte anta hur andra tänker och vad de önskar.
och jag har ingen som helst lust att bestämma för andra. men vad som märks är att det som händer runt denna rättegång inte går rätt till alls. FRA lagen hördes det ingenting om innan den blev "godkänd", med massa politiker bortresta och inte ens där för att kunna rösta. bland andra grejer. Det finns mycket i dagens politik som svarar för att det inte är så demokratiskt som det sägs det borde vara. dessutom är domen om piratebay upprörande för många. och inte för att vi är rädda att förlora tillgången på pirat kopierat material. men av andra lagliga skäl, där det faktiskt verkade finnas väldigt lite i "bevis" eller "fakta" för att få just den domen.

dessutom är det så att jag faktiskt tycker att piratkopierning av digitalt material är mindre viktigt och allvarligt än vad våld, inbrott, sexuella övergrepp, droger och annat liknande. men det verkar som att piratkopiering överskuggar detta.

sen finns det massa annat att skriva. men till ditt påstående om att jag inte ser hur det går till i samhället, verkar det mer som du uppenbart missar det skumma som pågår. kom ihåg att det fortfarande finns människor som inte bryr sig om mer än sig själva. och vill ha saker på ett visst sätt för att det är förmånligt till dem utan hänsyn till resten av samhället. beslut som görs med sådan inre motiveringar, kan försura livet för mängder av människor.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

Låt nazister vara domare för invandrare också då. Släng upp en bäver i domarstolen när ni ändå är igång, en bäver som börjar tugga möbel gör mer nytta än en sk. "inte jävig" domare som helt uppenbart är jävig.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har genom åren köpt mer än 3000 LP/CD. Då är inte VHS/DVD inräknat vilket plussar på med minst 1000st till. Lägg till ENORMA summor på kassettskatt för brännbara CD/DVD samt VHS-band och kassetterna själva.

När skivbolagen började kopieringsskydda skivor som jag BETALADE FULLT för, med tex Cactus datashield (som förstör CDns inbyggda felskyddsalgoritmer och förkortar livslängden vid minsta lilla problem, antingen vid pressningen eller repor), så försvann mina känslor för skivbolagen.

Innan dess propagerade jag ofta och mycket (vilket vänner kan intyga) att man inte ska spela in på kassett och kopiera från vänner. Artisterna är värda bättre. Tyvärr har de, genom att acceptera skivbolagens villkor (och deras pengar/kontrakt), förstört för sig själva och för de som verkligen handlade och gjorde rätt för sig.

Det är nya tider. Jag beundrar alla kreativa människor, men även de måste inse att det behövs alternativa distributionssätt inför framtiden. Eftersom jag är relativt gammal är Lundell en favorit och jag har alla hans skivor, boxar och böcker i minst tredubbla upplagor UTOM de med kopieringsskydd. Jag ringde till ansvariga på EMI ett flertal gånger när de införde kopieringsskydden utan att få någon som helst förståelse.

Som man bäddar får man ligga. Tyvärr kommer en del artister/skådespelare i kläm innan det blir acceptans för nya sätt att förmedla musik/film mm. Dock har även de ett eget ansvar för vad som händer. Att se till hur det ibland var, EN bra låt och miljonkontrakt från ett bolag, är svunnen tid.
Jag skulle också vilja ha full pension från staten, men totalt felaktiga beslut och önskedrömmande om ständig årlig tillväxt på 3% (tom folkomröstning i ärendet under 50-talet om jag minns rätt (56?)) gör att privata försäkringar krävs trots en av världens högsta skatter.

Det gäller att, som militären brukar säga, gilla läget.:)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Jag har genom åren köpt mer än 3000 LP/CD. Då är inte VHS/DVD inräknat vilket plussar på med minst 1000st till. Lägg till ENORMA summor på kassettskatt för brännbara CD/DVD samt VHS-band och kassetterna själva.

När skivbolagen började kopieringsskydda skivor som jag BETALADE FULLT för, med tex Cactus datashield (som förstör CDns inbyggda felskyddsalgoritmer och förkortar livslängden vid minsta lilla problem, antingen vid pressningen eller repor), så försvann mina känslor för skivbolagen.

Innan dess propagerade jag ofta och mycket (vilket vänner kan intyga) att man inte ska spela in på kassett och kopiera från vänner. Artisterna är värda bättre. Tyvärr har de, genom att acceptera skivbolagens villkor (och deras pengar/kontrakt), förstört för sig själva och för de som verkligen handlade och gjorde rätt för sig.

Det är nya tider. Jag beundrar alla kreativa människor, men även de måste inse att det behövs alternativa distributionssätt inför framtiden. Eftersom jag är relativt gammal är Lundell en favorit och jag har alla hans skivor, boxar och böcker i minst tredubbla upplagor UTOM de med kopieringsskydd. Jag ringde till ansvariga på EMI ett flertal gånger när de införde kopieringsskydden utan att få någon som helst förståelse.

Som man bäddar får man ligga. Tyvärr kommer en del artister/skådespelare i kläm innan det blir acceptans för nya sätt att förmedla musik/film mm. Dock har även de ett eget ansvar för vad som händer. Att se till hur det ibland var, EN bra låt och miljonkontrakt från ett bolag, är svunnen tid.
Jag skulle också vilja ha full pension från staten, men totalt felaktiga beslut och önskedrömmande om ständig årlig tillväxt på 3% (tom folkomröstning i ärendet under 50-talet om jag minns rätt (56?)) gör att privata försäkringar krävs trots en av världens högsta skatter.

Det gäller att, som militären brukar säga, gilla läget.:)

Amen.
Det komiska är, med en av världens högsta skatter, är det väldigt lite av de pengarna vi skattebetalare någonsin återser i någon form. Verkar ju vara vettigare att betala 20+ miljarder till EU än att skita i EU helt och använda pengarna inom landet till precis de saker EU ger oss bidrag tillbaka på.

Permalänk
Medlem

Gillar ditt tankesätt starkt Orfi, dock har vi ju dels generationskflyftan där de yngre generationerna hellre ser att musiken, filmerna, programmen, allt digitalt finns på datorn, inte på flyttbara medier. Sedan tycker jag det är befängt att de framgångsrika artister och skådespelare, framgångsrika mjukvaruföretag kan bada i pengar!, alternativa lösningar för försäljning ogillas för de genererar inte tillräckligt stora inkomster för att producera filmen, musiken.

Jag känner mig grundlurad när jag ser att priserna på en blueray film kostar 100:- mer än samma film fast på en dvd. Sedan hör man att stjärnskådespelaren fick 100 miljoner för att vara med i filmen?... En av skådespelarna i filmen.... skälig ersättning för sitt arbete....?
Hur kan specialeffekterna kosta otroligt gigantiska summor pengar? vad är det som kostar så otroligt mycket pengar? lönerna för programmerna? 100 miljoner till programmerarna också? okey, ja det låter ju helt rimligt......
Tycker det är befängt.

Alltså rotar sig problemen egentligen hos producenterna själva.
Inte konstigt om film- och musik- tillverkningen hämmas (ifall den nu alls gör det pga pirakopiering? isf. källor tack, media räknas ej) om de är villiga att betala absurda summor för stjärnskådespelarna, allt för att de ska kunna uppehålla sin vardag, du vet, den med cornflakes paketerade av gucci, för annars vill han/hon inte äta dem.
Och nej, jag är inte avundsjuk. Inte mer än alla andra. De ska tjäna pengar givetvis, men i rimliga summor!

När alternativa distributionssätt visar sig vara mycket mer populära får faktiskt skiv- och filmindustin skylla sig själva lite. De hade i god tid kunnat utveckla bra metoder för att digitalt distribuera allt material men! gjorde man det?

Sedan tycker våra politiker att en hel generation ca 1/9 del av befolkningen ska bli brottslingar över en natt för att de använder alternativa sätt att sprida digitalt material.
Och sedan stämmer lobbyorganisationer en möjliggörande del av detta alternativa sätt.
Inte nog med att man skickar budskapet "att sprida digitalt material på internet utan att betala skaparna är värre än att vålda, stjäla/råna, mörda" när sedan domaren som tycker domen är fruktansvärt rättvisande och korrekt är så skyldig till jäv som överhuvudtaget går att bli helt och hållet nekar till jävanklagelser är ju även det helt befängt!

Ja! domaren Är jävig, svart på vitt. som Nilsie skrev:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie

Om en domare ska betraktas som jävig så ska det finnas någonting som KAN påverka hans beslut/agerande i en rättssal. Att domaren varit aktiv i upphovsrättslobbyism KAN påverka hans beslut/agerande (Har antagligen gjort

Visa signatur

me computa be good

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amp__
Ja men det låter ju toppen hörredu. Skulle du bestämma skulle du även vinna på lotto och leva resten av livet inne i playboy mansion kanske?

Sov du på samhällslektionerna eller? Du kan ju testa att googla lite så kanske du fattar hur demokratin sköts i sverige och att det inte är några få personer som styr.

Film, musik, spel som i stor utsträckning delas på bla TPB är intellektuellt utarbetade produkter. De krävs tid, energi och framförallt pengar för att utveckla detta. Kommer det inte in pengar så bromsas utvecklingen och flödet av dessa produkter avtar. Det är väll inte så konstigt att det handlar om pengar? Inget är gratis vettu...

Jag har en fråga till dig, vad tycker du om mona sahlin??

Ja jag gillar hene inte i alla fall, hon drar ner socialdemokraterna i smutsen och borde ersättas. Hon har begått för många misstag för att få sitta kvar.

hon har... erhm.. dålig politik och så....chocklad??

Min poäng är att dom flesta idag vet att mona är en mycket dålig partiledare, men har inte en susning om vad hon gör dåligt. Jag liksom alla andra svenskar tycker är hon är dålig eftersom media har berättat för mig att så är fallet.

Orolig för svininfluensan?? en ny panademi vetu. regeringar har spenderat massvis med pengar på ett vacsin världen över och slacktat massvis med grisar i skräck för denna hemska pest som orsakat så mycket lidande. Den har ju symtom som är lite värre än vanlig influensa. vo och fasa.

Låt oss fantisera vad som skulle hända om de personer med makt över media gick ihop och började kontrollera vad som kom ut. Denna elit skulle kunna välja vem som skulle vinna val, skapa ekonomiska kolapser, försätta länder i konkurs.
Media är vår tids mäktigaste vapen.

Permalänk
Inaktiv

Dags att tillämpa Socker-Connys devis:

"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad!"

Som någon sa tidigare "Det är inte folket som ska frukta sina regeringar, det är regeringarna som ska frukta folket!"

Bring it on!

Mvh / Z

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr att hovrätten kommer att komma fram till att han inte var jävig. Vilket är en katastrof eftersom oavsett detta beslut isf är i enlighet med lag eller ej, och oavsett var man står i den bakomliggande upphovsrättsfrågan, så kommer ett sådant beslut att ytterligare underminera det redan dåliga förtroendet för rättsväsendet. Det tycker iaf jag är det riktigt tråkiga med den här soppan.

Sen är det rätt dåligt att inte domaren med flera kunde förutse detta debakel och låta lagmannen lotta målet på en annan domare. Hade besparat oss alla en massa jämmer och ve.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario