Thermaltake och BMW blir verklighet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Uh, nej en fyra är tråkig.

Har ECO trimmad lagom pigg E32 735iA.. tyvärr nöja mig med 3.5L SEXa på 250HK.. eller var det 240, skit samma, teoretiska.. men piggare och mer ekonomiskt för bara 3000kr från it´s fun.

Dock plågad av en Volga 745 då BMWn står med knas i lådan efter oljebyte.. Inga kommentarer om att BMW gör skit lådor, googla efter zf22hp4 så ser ni vilka som har samma låda, VOLVO 760 bl a.

kunde du inte bara låtit den första meningen vara sagd och undvika resten av din livshistoria?

OnT: vet inte riktigt vad man ska säga om den, den e lite snygg o lite ful, men ja skulle aldrig köpa skiten

Visa signatur

Phenom II 940 BE 3,5GHz | NZXT Rogue Blue | Gigabyte GA-MA78GM-D2SH | Hyper Kingston pc6400 2GB | Coolermaster SilentPro 500w | ASUS Radeon EAH4850

Permalänk
Medlem

Inte snyggt, inte praktiskt och inte billigt. Samma grundidé skulle kunnat implementerats mycket bättre.

Permalänk
Medlem

it is so big, it will actually make your house look smaller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
Sedan är det lite lustigt att folk säger att bmw håller låg kvalité, jag tycker det är helt Ok kvalitet på en bil som vunnit Car of the year och engine of the year award, flera gånger.

Det är sant men det är inte nog det man syftar på när man menar låg kvalité.
Inge snack om saken att BMW är fina bilar att köra och att titta på men när dom fått några år på nacken börjar ett rackel likt citroën, dock finns det mycket trevligt med BMW som tex kamkedja(vilket alla bilar borde ha) vilket håller livet ut om man inte har otur. på många Audi bilar är inte kamremsbyte billigt ca 10000 bara bytet av remmen och 16000kr om du gör komplett service:), vissa japanska bilar är också dyra speciellt dom med V6:or.
Ska inte rabla så mycket mer men tjejens BMW var lagad för 35000kr sen rasade automatlådan då gav vi upp:)

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mharcus
kunde du inte bara låtit den första meningen vara sagd och undvika resten av din livshistoria?

OnT: vet inte riktigt vad man ska säga om den, den e lite snygg o lite ful, men ja skulle aldrig köpa skiten

Och din inlägg gav verkligen något intressant...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Och din inlägg gav verkligen något intressant...

tycker definitivt att det gav nåt, annat kan man säga om din intressanta tolkining av fyror, sexor och bakhjulsspinn

vad hade det med artikeln att göra?

Visa signatur

Phenom II 940 BE 3,5GHz | NZXT Rogue Blue | Gigabyte GA-MA78GM-D2SH | Hyper Kingston pc6400 2GB | Coolermaster SilentPro 500w | ASUS Radeon EAH4850

Permalänk
Avstängd

Bakhjulsspinn? vart då?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Bakhjulsspinn? vart då?

Jag drar den enda enkla parallellen till att du pratar så varmt om hur mycket du gillar sexcylindriga motorer och bmw.

bmws sexcylindriga motorer är de mer motorstarka och bmw har som vissa vet alltid kört bakhjulsdrivet

nvm kraftig offtopic

Visa signatur

Phenom II 940 BE 3,5GHz | NZXT Rogue Blue | Gigabyte GA-MA78GM-D2SH | Hyper Kingston pc6400 2GB | Coolermaster SilentPro 500w | ASUS Radeon EAH4850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
Det är sant men det är inte nog det man syftar på när man menar låg kvalité.
Inge snack om saken att BMW är fina bilar att köra och att titta på men när dom fått några år på nacken börjar ett rackel likt citroën, dock finns det mycket trevligt med BMW som tex kamkedja(vilket alla bilar borde ha) vilket håller livet ut om man inte har otur.

Suck, dessa grundlösa spekulationer som enbart bygger på egna fördomar. En bil, oavsett märke, är ju inte bättre än den service som tillhandahålls. Om den ägare skiter i sin bil så förfaller den till slut.
Är nästan säker på att det fortfarande rullar fler BMW från ´91 i Sverige än Volvo (Citroën har väl ingen marknad i sverige) vilket talar sitt tydliga språk.

För att tillföra tråden något av värde i dess ämne... Jag tycker BMWs datorchassi ser spännande ut. Spekulant blir jag nog inte pga prisklassen, men det finns alltid de med kapital som betalar för det där lilla extra.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Suck, dessa grundlösa spekulationer som enbart bygger på egna fördomar. En bil, oavsett märke, är ju inte bättre än den service som tillhandahålls. Om den ägare skiter i sin bil så förfaller den till slut.
Är nästan säker på att det fortfarande rullar fler BMW från ´91 i Sverige än Volvo (Citroën har väl ingen marknad i sverige) vilket talar sitt tydliga språk.

För att tillföra tråden något av värde i dess ämne... Jag tycker BMWs datorchassi ser spännande ut. Spekulant blir jag nog inte pga prisklassen, men det finns alltid de med kapital som betalar för det där lilla extra.

Det är nog jag som får dra en suck tror jag.
Finns en bra anledning varför toyota är störst i världen och det beror inte på deras finish, kvalitékänsla i kupén, att tex dörrar går igen med ett dovt fint ljud utan det beror på att deras bilar är väldigt driftsäkra..sen att det är möjligtvis en tråkigare att köra är en annan sak.(jag kör ej toyota själv)
Klart man servar sin bil, varför skulle man inte göra det?=)
Men jag ger mig för en sak jag lärt mig är att det aldrig går att resonera med en bmw-fantast om bilar:D
Förövrigt så är citroën hyfsat vanligt i sverige, eller de kanske var ironiskt menat.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
Klart man servar sin bil, varför skulle man inte göra det?=)

Men uppenbarligen så gör inte alla det, annars hade du väl inte sett så många skruttiga BMW? Att spekulera i orsakerna kan knappast vara specillt svårt heller; ekonomi, kunskap, intresse, lättja... välj själv.

Nöjd Golf V GTI åkare som inte alltid orkar tvätta bilen, åtgärda parkeringsskador och undvika höga trottoarkanter. Men inte lastar jag VW för det.

EOD

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Men uppenbarligen så gör inte alla det, annars hade du väl inte sett så många skruttiga BMW? Att spekulera i orsakerna kan knappast vara specillt svårt heller; ekonomi, kunskap, intresse, lättja... välj själv.

Nöjd Golf V GTI åkare som inte alltid orkar tvätta bilen, åtgärda parkeringsskador och undvika höga trottoarkanter. Men inte lastar jag VW för det.

EOD

Klart du inte kan lasta VW om du sabbar din egen bil..nåja jag ska inte fylla upp tråden mer med offtopic.
Din Golf är betydligt billigare att äga och serva ändå så håll kvar i den istället:)

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk

Ett givet köp när det kommer. Om jag sen inte trivs med chassit ja då kommer den väll upp på mina give aways tävlingar. Jag har alltid gillat udda verk och detta verkar udda. Givetvis blir det modding på detta med vatten kanske en Luxury Black 2 vem vet

http://www.youtube.com/watch?v=z9HGfGicpFk