Trådlöst SD-minne från Eye-Fi

Permalänk
Melding Plague

Trådlöst SD-minne från Eye-Fi

En fotografs värsta mardröm kan vara att få slut på lagringsutrymme precis när Bilden med stort b ska knäppas. Eye-Fi erbjuder en trådlös lösning på problemet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Moget pris

Permalänk
Medlem

Riktigt gammal "nyhet" runt 1-2 år?

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Riktigt gammal "nyhet" runt 1-2 år?

Om du vill kalla två dagar för två år är det upp till dig, själv håller jag mig till den Gregorianska kalendern.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enorus
Moget pris

Moget att säga moget när du menar omoget

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Hörde att man skulle kunna använda sin iPhone som gateway till webben om man är ute i det gröna, någon som kan bekräfta det? Då kan jag fundera på att köpa ett kort faktiskt

edit: står inte exakt hur det ska funka men låter förhoppningsfullt http://news.cnet.com/8301-17938_105-10187005-1.html

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Dem borde ju bygga en batteridriven extern hdd med wifi som sjunger bra med detta minnet

Permalänk
Medlem

Detta var för mig något nytt. Hade denna nyhet dykt upp för 4 - 5 år sedan så skulle jag ha trott att det var ett 1:a april skämt!

Permalänk
Medlem

Det är helt sjukt Hur fan får de plats med wifi-kretsarna OCH lagringen i det lilla? Förvisso är själva chipen rätt små men det är ju kontaktytor och en antenn också

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Riktigt gammal "nyhet" runt 1-2 år?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Om du vill kalla två dagar för två år är det upp till dig, själv håller jag mig till den Gregorianska kalendern.

faktum är att SD-kort med Wifi-funktion faktiskt funnits sedan åtminstone 6 år tillbaka, först som rent Wifi-kort sedan även med lagringsutrymme som gradvis ökat till nyhetens användbara 4GB.
En test från 2003: http://www.davespda.com/reviews/other/sdsdiowifi.htm

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Korsordsguru

Vet att nyhetsfotografer använt sig av liknande teknik men den kanske har vart trådbundna CF->dator-kort, vilket dock vore rätt så rörigt. Direkt överföring från kamera till laptop, sedan uppladning av bilden till bildbyråns bildbank med mobilt bredband och nyhetssidor får tillgång till bilder bara några minuter efter de knäpptes.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag minnas att jag hade tankar på att köpa ett sådant till min qtek 7070 typ 2002 lr något. Det var också 256 mb inbyggt i den så någon revolution är väl detta knappast?