Permalänk
Medlem

Top Gear

Tjenare

Snart börjar Top Gear S13 (21 Juni) och eftersom det inte finns någon tråd där detta briljanta TV-program diskuteras så tänkte jag skapa en.

Lite funderingar då.

Varför är banan nästan alltid torr när Jeremy provkör/recenserar bilarna men nästan alltid blöt när The Stig provkör dem? Ska det vara så svårt att köra varvet samma dag?

Jag tycker det är lite tråkigt att de älskar allt som kommer från Storbritannien och alltid klankar ner på alla andra bilar, framför allt de från Tyskland. Det ligger givetvis massvis med humor i det (WW2, att britter är som de är osv osv) men det är lite irriterande när de tycker att den vinnande bilen (rent generellt då) är nått skräp från England när motståndaren från vilket annat land som helst är så uppenbart mycket bättre. Återigen, jag förstår det roliga i det, men det irriterar mig ändå

Budgeten är cirka 30% lägre i år. Jag hoppas verkligen inte att detta kommer påverka rent för mycket men det kommer antagligen bli mindre galenskaper då det är dessa som kostar väldigt mycket pengar.

Diskutera gärna vad jag har skrivit men ni får givetvis diskutera vad ni vill i tråden. Det är en tråd om allt var Top Gear har att göra med!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Re: Top Gear

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Varför är banan nästan alltid torr när Jeremy provkör/recenserar bilarna men nästan alltid blöt när The Stig provkör dem? Ska det vara så svårt att köra varvet samma dag?

Den gode Clarkson demonstrerar gärna åkdons "POWAAAH" med däckrök, mängder med däckrök. The Stig däremot kör fort. Om nu Jeremy inte kör sönder ngt så är det säkert möjligt att testen sker på samma dag, tänk på att programmet filmas i England...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk

Haha, så härligt program.
Hoppas ni sett när dom åker till nordpolen med bil

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Det är en underbar serie.
Skulle ha varit där i sommar och kollat på en inspelning. men det blev så att jag inte fick några biljetter.
Skulle vara trevligt att se lite fler riktiga program som i början av den nya serien.

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem

Allt är ju med glimten i ögat dessutom har/hade Jeremy en Lambo privat favoritbil och Hammond är trogen Porsche fantast.

Top Gear är det självklara valet för en biltokig sen gör dom nästan alltid saker som man minst kan ana tax bygga bilbåtar och åka över engelska kanalen haha vem fan får den idén?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Haha underbare serie, så mkt galenskap och humor

Var det inte Hammond själv som kraschade för nåt år sen ?

Permalänk
Medlem

Kul att de är tillbaka, det kanske är bra att budgeten sänkts lite, det blev lite för mkt av de fejkade tävlingarna mellan bil & annat transportsätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Haha underbare serie, så mkt galenskap och humor

Var det inte Hammond själv som kraschade för nåt år sen ?

Jo, han var riktigt nära att omkomma. Det sägs att han överlevde för han var så kort!

http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Hammond#Vampire_dragster...

Där finns mer info.

Jo, ibland är det ganska uppenbart att deras olika tävlingar är lite riggade. Fast jag har hört Jeremy nämna minst en gång att allting modifieras för att det ska bli lite mer spännande. Det är som sagt gjort för att det ska vara roligt och det lyckas de ju riktigt bra med

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Jo, han var riktigt nära att omkomma. Det sägs att han överlevde för han var så kort!

http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Hammond#Vampire_dragster...

Där finns mer info.

Jo, ibland är det ganska uppenbart att deras olika tävlingar är lite riggade. Fast jag har hört Jeremy nämna minst en gång att allting modifieras för att det ska bli lite mer spännande. Det är som sagt gjort för att det ska vara roligt och det lyckas de ju riktigt bra med

Tack för den info'n

Tragisk olycka som många andra, men tur han överlevde

Permalänk

Bästa avsnittet står nog mellan när dom kör bil till nordpolen eller när dom ska korsa nått land i Afrika med bilar för max 1500 pund styck

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Bästa avsnittet står nog mellan när dom kör bil till nordpolen eller när dom ska korsa nått land i Afrika med bilar för max 1500 pund styck

Haha ja, det är då Hamster blir kär i sin lilla bil och sen sjunker den

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Vauxhall är brittiska Opel och dom gillar Clarkson verkligen inte.

BMW och speciellt Mercedes gillar Clarkson, han fullkomligt älskar Mercedes CLK-AMG Black.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk

inte för att jag är särskillt bil intresserad med måste stämma in i hyllningskören. Top gear är ett riktigt underhållande program.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Haha ja, det är då Hamster blir kär i sin lilla bil och sen sjunker den

Lilla Oliver!!!

Permalänk
Medlem

Ett mycket bra program. Älskar de störra grejerna dom gör. De hela avsnitten om att korsa södra USA, Afrika, Nordpolen och Vietnam är så otroligt underhållande.

Racen dom gör mellan tåg/flyg/buss/båt och en superbil är också roliga att se på.

Ser mycket fram emot den nya serien, men med den lägre budgeten så räds jag för att de har dragit ner på mycket av det jag gillar.... Mend et är fortfarande samma grabbar som sitter och bråkar i studion, så jag kommer definitivt titta på det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

Läste på Top Gear´s hemsida att dem ska visa vem sitg är
http://transmission.blogs.topgear.com/2009/06/20/jc-stig-to-r...

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Läste på Top Gear´s hemsida att dem ska visa vem sitg är
http://transmission.blogs.topgear.com/2009/06/20/jc-stig-to-r...

Man har ju vetat ett tag att det är Ben Collins.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Man har ju vetat ett tag att det är Ben Collins.

jaha.....det visste inte jag.....:P

edit:

Det Var inte alls Ben Collins....

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Schumacher är alltså The Stig.

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt. nog den roligaste intervjun nånsin
Väldigt rolig tävling idag med

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem

Tror inte Schumacher är The Stig, utan han körde Ferrari FXX runt banan, inte många andra som skulle få göra det. BBC skulle aldrig ha råd och betala varje vecka lön till Schumacher med tanke på vad den mannen har annars i lön.
Sen om man tänker efter så hade Top Gear svårt och få tag på en en Enzo för att få köra runt banan då Ferrari inte ville leverera en bil till dem. En privatperson lät 'The Stig' ta Enzon runt banan.
Skulle Schumacher vara The stig skulle det garanterat aldrig varit något problem...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Så klart att Michael Schumacher inte är The Stig.

Och att det är Ben Collins är väl bara spekulationer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noodles^
Schumacher är alltså The Stig.

Det borde man fan nästa listat ut! Lovar att dom inte hade kunnat få dit den svarta Ferrarin utan honom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Det borde man fan nästa listat ut! Lovar att dom inte hade kunnat få dit den svarta Ferrarin utan honom

Speciellt då det verkar vara han själv som äger just det exemplaret som var i studion. Ferrari FXX verkar dessutom inte vara laglig att framföra på allmän väg och borde därför inte finnas med på tavlan med Power Laps.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_FXX

Jag tvivlar starkt på att Michael Schumacher är The Stig, även om det säkert var han som körde FXX runt banan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är väl inte säkert ens att dom bara har en The stig vad jag vet.
Många har väl spekulerat i att det är och har varit flera stycken under årens lopp med white stig.

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Rykten säger Ben Collins, skrevs ju om att det kunde vara honom som är the white stig i tidningarna.

The black stig är ju PerryMcCarthy

Permalänk
Proffsmoddare

Jag såg intervju med TopGear för ett tag sen, gjord av en tysk motortidning, och när de pratade med Stig (ja han kan tydligen prata), så pratade han perfekt engelska utan tysk brytning, dvs det var inte Schumacher.

Dock så kan de ju bytt under tidens gång, men personligen tror jag inte att Schumacher någonsin varit The Stig.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

har programet sänts ännu?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Sändes igår kväll.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |