Permalänk
Medlem

MMMmmmm.

Detta såg riktigt smarrigt ut, detaljer, detaljer. Tycker 80 fläktarna som skriker lågbudget rakt ut på chieftec chassin här faktiskt ser bra ut, stilrent. Vidare tycker jag att bara en sån sak som 8 platser för expansions kort är bra tänkt (hade gärna sett fler), är less på att "offra" någon pci plats på moderkortet för installation av divers olika brackets, e-sata, usb, firewire, audio, osv.

Klagar definitivt inte på 80 fläktarna så länge dom inte för ett riktigt oväsen, min första tanke när jag såg 80 fläktarna längs upp var att de kunde hjälpa att dra in extra kall luft till radiatorn i taket, inte helt fel. Men kanske fungerar den där sim enheten felfritt? I så fall har man ju bra styrning på fläktarna.

Kanske lite överpris men om chassit i sig känns stabilt och har riktigt gedigen kvalitet när man tar i det så skulle jag ha tittat närmare på det, kanske inte går att motivera än på några månader riktigt då man nyligen inskaffade ett atcs 840. Tycker i alla fall att ett chassi ska riktigt osa om kvalitet, mycket viktigt, har personligen svårt att förstå mig på folk som kastar sina "sista" pengar på ett fett X58/i7 system och sedan införskaffar ett Antec 300 till detta system.

Permalänk
Medlem

Jag gillade iaf att hela io panelen samt on-knappen satt på främre ovansida, har inte sett det på annat chassi förut. Bör sägas att jag inte är spec. bevandrad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av One.84
Jag gillade iaf att hela io panelen samt on-knappen satt på främre ovansida, har inte sett det på annat chassi förut. Bör sägas att jag inte är spec. bevandrad.

Coolermaster Cosmos har funnits ett tag...

On topic om chassit.. Det hade varit värt pengarna om fläktraderna hade varit utbytta mot 120mm fläktar för enkel installation av interna radiatorer. 80mm känns lite lågkvalitet.

Visa signatur

Antec 300. e8400. Scythe Ninja. 8800gts 512mb. OCZ pc600 4gb. Corsair 650tx. Seagate 500gb.

Permalänk
Avstängd

Snyggt och många nya idér, gilar det!
Men för dyrt för min smak, ett chassi för inte överstiga 1300.

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Medlem

Testet är säkert bra, men sluta läsa när jag såg 10st 80mm fläktar
helt ointressant chassi för mig, begriper inte vilken kundgrupp som skulle kunna tänkas vara intresserad av en sån skapelse heller
Chassin ska ha minst 120mm fläktar!

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Testet är säkert bra, men sluta läsa när jag såg 10st 80mm fläktar
helt ointressant chassi för mig, begriper inte vilken kundgrupp som skulle kunna tänkas vara intresserad av en sån skapelse heller
Chassin ska ha minst 120mm fläktar!

Håller med, men för många "ungar" mest så är det roligt med
många små fläktar som lyser.

Skulle själv hellre köpa ett chassi som är:
- Tyst
- Okej temp
- Stilrent utan trash
- Inge lysande
- Utan ruta (/fönster)
- mindre > större storlek

En sak som chassi tillverkare borde tänka på är att lägga startknappen+/eller usb portar m.m långt ner.
Det gillar jag själv iaf, mitt på som mitt sonata III har känns inge bra
överhuvudtaget.

Ontopic:
Priset är alldeles för högt för mig, själv betalar jag något mellan 1-2000sek vilket känns helt och hållet rimligt. Chassit skall inte
vara något som är överdrivet dyrt jämfört med komponenterna.

Permalänk
Medlem

Summering: Dyr och ful. Opraktiskt med 10!? 80mm fläktar o_O

Permalänk
Medlem

Bah, ett Antec Twelvehundred kostar ju för fan mig hälften så mycket men ger bättre kylning >: (.
Och Twelvehundred är sexigare också

Permalänk
Medlem

10*80mm fläktar?!

Någon som vet om det går att köpa den där sim-modulen(eller liknande) löst?

Permalänk
Medlem

"Ikonik Ra X10 är ett stilrent chassi i svart aluminium med plastdetaljer."

Eh, just ordet stilrent klingade inte helt rätt i mina öron (nåväl, ögon).

Visa signatur

Jag sover bäst under bord

Permalänk
Medlem

Vad betyder ordet stilren/stilrent?

När någonting är stilrent då har man en viss stil, man blandar inte mellan olika stilar, utan håller sig till en ren stil, vilken som helst.

Stilrent tror jag ibland används när man egentligen menar sparsmakat, enkelt eller minimalistiskt.

För övrigt gillar jag chassin som inte liknar de "stilrena" Antec ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Intressant chassi! men inte magneter kring hårddiskar fast de är iofs ganska långt ifrån diskarna ändå.

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk

Förstår inte varför folk whinear om att chassin inte får vara dyra, smakar det så kostar det och dom extra slantarna kan i många fall vara värt att.

Inte i detta fallet dock, vem vill ha 12 80mm fläktar, och ett chassi som ser ut som "kom och hjälp mig och dö"?

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Avstängd

Uh

Ett entusiast (stavning?) chassi borde väl ändå vara helt tomt från allt vad det heter hjälp och istället förlita sig på sin kunniga kund? Som det där tangentbordet utan markeringar på tangenterna.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sepok
Bah, ett Antec Twelvehundred kostar ju för fan mig hälften så mycket men ger bättre kylning >: (.
Och Twelvehundred är sexigare också

Sorry dubbelpost

Antec 900 - 1200 hundred är dom fulaste chassina på jorden.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Sorry dubbelpost

Antec 900 - 1200 hundred är dom fulaste chassina på jorden.

håller me dom e värkligen as fula!