FenrisWolf – tyst chassi från Scythe

Permalänk
Melding Plague

FenrisWolf – tyst chassi från Scythe

Att ta hjälp av kända PC-moddare för att göra reklam för företaget är något som blir mer och mer förekommande. Nästa företag i raden är Scythe, som tagit fram ett chassi i samarbete med den tyske moddaren Benjamin "benny" Franz.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snygg insida. Jag gillade inte fronten.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Stilrent, fler borde måla insidan svart

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

Fick en chans att pilla på en sån (exemplaret jag kollade var förserieex). Fin låda men på tok för dyr. Dessutom är sidoplåtar jäkligt tunna och flimsiga för en chassi i 1400kr klassen. Utseendet gillar jag skarpt dock. Ska bli roligt att läsa första recensioner. Hoppas att sidoplåtar är utbytta mot nånting vettigt i "riktiga" serien.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Snyggt och stilrent

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ser rent och enkelt ut, undrar hur kvaliteten är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Snyggt och stilrent

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Fick en chans att pilla på en sån (exemplaret jag kollade var förserieex). Fin låda men på tok för dyr. Dessutom är sidoplåtar jäkligt tunna och flimsiga för en chassi i 1400kr klassen. Utseendet gillar jag skarpt dock. Ska bli roligt att läsa första recensioner. Hoppas att sidoplåtar är utbytta mot nånting vettigt i "riktiga" serien.

För min del så är de nästan bara bra om sidoplåtarna är tunna och lätta då jag ändå brukar sätta dit en bit bitumen och ljud dämpande skumplast.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Inaktiv

Skippa aluminium och bygg i plåt i stället. Sänker kostnaderna och gör produkten stabilare.

Sedan idén med att hänga på en dörr med ett enormt perforerat hål i, känns inte helt genomtänkt. Det finns bättre alternativ om man tvunget vill öka lufttillförseln framtill.

Om nu inte chassit är för klent kan man nog få lådan relativt tyst, med tystgående komponenter, ljuddämpande mattor/skum, och gummi/silikon-upphängda hårddiskar. (Ge mig mer Antec Solo kopior i stället). Jag hade även pluggat igen lite lufthål, och slängt bort lite fläktgaller.

Bra design för övrigt. Snygg utsida, att insidan är lackad bryr jag mig inte om. Svart fungerar, rena linjer, ingen Julgran, och de två medföljande fläktarna bör vara av god kvalité.

Till rätt pris blir det köp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Skippa aluminium och bygg i plåt i stället. Sänker kostnaderna och gör produkten stabilare.

Sedan idén med att hänga på en dörr med ett enormt perforerat hål i, känns inte helt genomtänkt. Det finns bättre alternativ om man tvunget vill öka lufttillförseln framtill.

Om nu inte chassit är för klent kan man nog få lådan relativt tyst, med tystgående komponenter, ljuddämpande mattor/skum, och gummi/silikon-upphängda hårddiskar. (Ge mig mer Antec Solo kopior i stället). Jag hade också pluggat igen lite lufthål.

Bra design för övrigt. Snygg utsida, att insidan är lackad bryr jag mig inte om. Svart fungerar, rena linjer, ingen Julgran, och de två medföljande fläktarna bör vara av god kvalité.

Till rätt pris blir det köp.

Jaså vi har en ny person som recenserar.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matlo
Jaså vi har en ny person som recenserar.

At your service, sir.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Snygg insida. Jag gillade inte fronten.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Nice chassi, ser ut som ett bra val för dom som tycker att Lian Li;s Miditowers är dyra.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Nice! När ska ni testa det?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

jag har själv läst recensionen av chassit som kom i februari och jag hade inte köpt lådan då sidoplåtarna var så tunna, Solo är bättre.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Är inte alltför kär i alla rundade detaljer i fronten annars ser det ut som ett riktigt nice chassi.

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Nice chassi, ser ut som ett bra val för dom som tycker att Lian Li;s Miditowers är dyra.

Lian Li har en MASSA lådor som är billigare än FenrisWolf...

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s38704448&o=produkt_pri...

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
jag har själv läst recensionen av chassit som kom i februari och jag hade inte köpt lådan då sidoplåtarna var så tunna, Solo är bättre.

Solo är sjukt trångt och inte särskilt tyst. Tycker jag.

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dafydd
Solo är sjukt trångt och inte särskilt tyst. Tycker jag.

Beror helt på vad du har inanför skalet.

Permalänk
Medlem

skitsnyggt, synd att nätagget är där uppe dock..

Permalänk
Medlem

riktigt stilrent bortsett från loggan.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dafydd
Solo är sjukt trångt och inte särskilt tyst. Tycker jag.

Då har du misslyckats rätt illa med kylningen eller hårdvaran, Solo'n är en av de bästa förutsättningarna för en tyst medelnivå-dator. Men å andra sidan blir det inte tyst om du inte sätter vettiga saker i lådan. Och direkt trång? Njae, bero på vad man jämför med.

Mer On Topic: hade förväntat mig mer av fenris för de pengarna.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Hmm kan väl bara hålla med om att den verkar för dyr för vad man får... Och att frontluckan knappast gör något större nytta när den ändå bara är ett stort hål (de kunde väl gjort nått försök att få den ljuddämpande, men ändå hyfsat välventilerad?)

Synd om det som sägs om tunna sidodörrar stämmer - lite dåligt av Scythe att missa en sån sak på vad som ska vara ett "tyst" chassi.

Hårddiskupphängningen verkar dock lite finurlig, med gummiupphängd hårddiskvagga.. Undrar hur stor skillnad den gör?

Två 800 rpm slipstream är ju inte fel heller... De lär inte göra mycket väsen av sig

Utsidan lyckas på något konstigt vis bli så enkel att den blev rätt tråkig IMHO.

Insidan verkar väldigt basic. Ont om ställen att gömma kablar osv?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

mini-itx fungerar med m-atx fungerar med atx.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Ser framemot en "review" av Sweclockers!
Jag överväger köpa annars en Sonata III som också är ett tyst chassi.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Entusiast

Skapligt snygg front. Stilren!
Men inget jag skulle ha som altartavla precis.

Chassit i övrigt verkar vara medioker standard, dock svartlackerad på insidan, men det vägs ner då detta chassi levereras utan sidofönster i alla fall.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dafydd
Solo är sjukt trångt och inte särskilt tyst. Tycker jag.

Solo är det tystaste chassit jag någonsin upplevt med vettiga fläktbyten och passiv kylning. Alla andra chassin har värdelös dämpning av diskar, dessutom får man riktigt bra luftflöde och vettig kabeldragning. Tycker man Solo är trångt så tycker jag man ska lära sig att dra kablar.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Tycker man Solo är trångt så tycker jag man ska lära sig att dra kablar.

Men det är ju knappast bara kabeldragningen som bidrar till att Solo upplevs som trång: det är ju faktiskt en relativt liten midtower, med bland annat begränsat med utrymme för långa grafikkort, och den har även tex ett stag vid nätagget (som förvisso är rätt vanligt) som gör det bökigt att jobba där, och även kan vara ivägen för vissa CPUkylare.

Jag tycker ändå Solo är en riktigt trevlig låda, men den passar inte nödvändigt alla, och för vissa kan den säkert upplevas som lite trång.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Men det är ju knappast bara kabeldragningen som bidrar till att Solo upplevs som trång: det är ju faktiskt en relativt liten midtower, med bland annat begränsat med utrymme för långa grafikkort, och den har även tex ett stag vid nätagget (som förvisso är rätt vanligt) som gör det bökigt att jobba där, och även kan vara ivägen för vissa CPUkylare.

Jag tycker ändå Solo är en riktigt trevlig låda, men den passar inte nödvändigt alla, och för vissa kan den säkert upplevas som lite trång.

Det är bara för att hårddisk monterings enheten är så överdrivet stor i Solo chassit. Egentligen är det ett ganska stort chassi. Men eftersom man satsar på en vettig hårddisk montering med utrymme för dem så blir det också på bekostnad av utrymme till tex grafikkort.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Men det är ju knappast bara kabeldragningen som bidrar till att Solo upplevs som trång: det är ju faktiskt en relativt liten midtower, med bland annat begränsat med utrymme för långa grafikkort, och den har även tex ett stag vid nätagget (som förvisso är rätt vanligt) som gör det bökigt att jobba där, och även kan vara ivägen för vissa CPUkylare.

Jag tycker ändå Solo är en riktigt trevlig låda, men den passar inte nödvändigt alla, och för vissa kan den säkert upplevas som lite trång.

Jag hade ett helvete då jag köpte ett GTX260... Fick totaldemolera HDDburen som givetvis satt fastnitad, men med extremvåld och lite svett så löste det sig... Annars har jag varit nöjd med chassit...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE