Point of View planerar netbook med Ion

Permalänk
Melding Plague

Point of View planerar netbook med Ion

Nvidias styrkrets Ion börjar få upp farten bland netbooks. Senast ut är Point of View med en färgglad modell som bestyckats med Geforce 9400M.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Med Intel atom 330 då skulle jag köpt den

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Jag mår illa när jag ser dessa färger...annars verkar datorn ok...

Permalänk
Avstängd

Kommer skärmen vara bra för att det är LED belyst? Eller finns det dåliga LED skärmar också?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Med Intel atom 330 då skulle jag köpt den

Jo den vore betydligt intressantare då.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Håller med, varför i bövelens håriga arsle gör dom aldrig netbooks lr Ion burkar med DUAL core Atoms?!

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Avstängd

För de jag gör och har behov av så kommer en sådan här nästan vara overkill.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hobs0n
Håller med, varför i bövelens håriga arsle gör dom aldrig netbooks lr Ion burkar med DUAL core Atoms?!

Det är Intel som styr tillgången på dc Atom. Monopolsituation helt enkelt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

När det kmr dualcore atom 2.0gHz (de nya) med ion så är det ett direkt köp för
mig. För det måste klara av photoshop vilket det inte har en chans att göra nu.

Permalänk
Medlem

Dubbelt så mycket CPU, dubbelt så mycket batteritid och snyggare färg så kanske...

Permalänk
Medlem

det var första gången jag såg en 230 under huven på en bärbar men jag kan ju ha missat något

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hobs0n
Håller med, varför i bövelens håriga arsle gör dom aldrig netbooks lr Ion burkar med DUAL core Atoms?!

Intel Atom n270 som normalt sitter i netbooks drar 2.5watt medans 330 drar 8watt. för en burk som totalt sett drar ~20watt blir det en ganska stor förändring på batteriförbrukning.

lite snabbt räknat på min bärbara med ett 5200mAh batteri betyder det 30 minuter mindre batteritid.

Permalänk
Medlem

Borde klara WoW utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Kommer skärmen vara bra för att det är LED belyst? Eller finns det dåliga LED skärmar också?

LED är ingen garanti för att skärmen ska vara bra. Men generellt leder det till en tunnare, strömsnålare och ev. ljusstarkare skärm.

Permalänk
Sötast

Synd på batteritiden och den långsamma processorn, den är verkligen..... "ute" vid detta laget.

Gillade den gröna! Typisk nVidia grön

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petabyte.se

Intel Atom n270 som normalt sitter i netbooks drar 2.5watt medans 330 drar 8watt. för en burk som totalt sett drar ~20watt blir det en ganska stor förändring på batteriförbrukning.

lite snabbt räknat på min bärbara med ett 5200mAh batteri betyder det 30 minuter mindre batteritid.

Snabbare processor kan ofta resultera i bättre batteritid då processorn snabbare slutför en uppgift och på så sätt spenderar mer tid i bästa strömsparläge.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

"Styrkretsen har som vanligt parats ihop med processorn Intel Atom 230 1,6 GHz."

Ska väl ändå vara N270?

De hade ju iaf kunnat ta N280 med snabbare FSB och 60MHz snabbare för att den är strömsnålare.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Väldigt kort batteritid för att vara 6 cell... Drar ion verkligen så mycket? Jag som hade fått för mig att den var strömsnål..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Väldigt kort batteritid för att vara 6 cell... Drar ion verkligen så mycket? Jag som hade fått för mig att den var strömsnål..

Den drar mycket, jag var orolig att den aldrig skulle komma till netbooks p.g.a. sin höga TDP. Jag tycker iaf att 4h är acceptabelt och det kan ju bara bli bättre, det är trots allt den första med Ion.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Whoa, det är ju en Atom 230! Versionen för stationära :/ Konstigt val, presterar den bättre?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u