Fjärde generationen Kamariki från Scythe

Permalänk
Melding Plague

Fjärde generationen Kamariki från Scythe

En uppdaterad serie nätaggregat i två olika utföranden är på väg ut från Scythes fabriker.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser ju ut att vara kvalite och priset känns ju helt rätt.. men modulart är sjukt gott att ha kan jag medge.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

förvånar mej inte om fläktstyrningen på agget bara fungerar med Scythe's egna fläktar.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Ser ju ut att vara kvalite och priset känns ju helt rätt.. men modulart är sjukt gott att ha kan jag medge.

Hur ser du det? - Snygg lackering eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att Swec borde fixa upp något Nätaggs-test?

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NUW4
Är det bara jag som tycker att Swec borde fixa upp något Nätaggs-test?

håller med

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

100mm fläkt innebär att när den lägger av eller börjar väsnas kommer man bli tvungen att byta nätagg...

Inte så kul Scythe!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scottet
100mm fläkt innebär att när den lägger av eller börjar väsnas kommer man bli tvungen att byta nätagg...

Inte så kul Scythe!

Jag reagerade på det också. En mindre fläkt med högre RPM. Det kommer nog låta.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Eller så klarar den riktigt hög temp och har kvalitet komponenter, den ser då otroligt väl byggd ut.

Permalänk
Medlem

Skulle det vara så att fläkten lägger av ryker ju ändå garantin om man öppnar den och då kan man ju lika gärna modda den så man får in en 120mm-fläkt. Tycker de såg nice ut. Hyfsat trevligt pris också.

Visa signatur
Permalänk

Jag har en av deras 100mm fläktar, eller två tillochmed, och de fungerar klart bättre än en vilken 92mm som helst, de är faktiskt inte allt förlångt ifrån 120mm. De jag har har en annan design än vanligt, längre blad och mindre centrum...

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

Men varför inte bara sätta en 120mm som kan vara både tystare och driva mer luft?

Om de nu ska vara så jäkla bra.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
förvånar mej inte om fläktstyrningen på agget bara fungerar med Scythe's egna fläktar.

Varför skulle det göra det för? Deras fläktar följer samma standard för styrning som alla andra...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scottet
100mm fläkt innebär att när den lägger av eller börjar väsnas kommer man bli tvungen att byta nätagg...

Inte så kul Scythe!

Varför inte bara byta fläkten till en ny 100mm fläkt? Är inte så att de inte går att köpa löst direkt. Annars fnns ju något som kallas garanti.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafiel
Men varför inte bara sätta en 120mm som kan vara både tystare och driva mer luft?

Om de nu ska vara så jäkla bra.

Troligen är designen effektiv med deras 100mm fläkt och de slipper täcka stora delar av fläkten som många agg med 120mm fläktar gör. Större är inte alltid bättre. Så en 120mm behöver varken driva mer luft och låta mindre i designen de gjort.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Jag reagerade på det också. En mindre fläkt med högre RPM. Det kommer nog låta.

Inte nödvändigtvis, antec earthwatts kör med 80mms fläktar och de är bland de tystaste på marknaden.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk

Men inte 80-plus-certifierad?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Varför så liten fläkt!? Det bästa alternativet hade väl istället varit en Scythes egen SlipSteam 800 rpm. Har en själv, flyttar sjukt mycket luft per decibel!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NUW4
Är det bara jag som tycker att Swec borde fixa upp något Nätaggs-test?

+1

Skulle vara kul att se nån recension på dom hära aggen iaf

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

450W passar mig som smort.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.