Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Skrev "blåser in" men menade naturligtvis "suger in"
Tack för piken scrooge

Samma upplägg på denna låda som med min Antec Ninehundred

Det var faktiskt inte menat som en pik, men så kan det ju också tolkas

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem

Äh. det är Ok! Försökte bara skoja till det lite. He!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk

snygg låda..
men min twelve hundred är snyggare!

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Lite för "space:ad" för min smak.

Permalänk
Medlem

bra chassi att hälla ur makaronerna i ifall man har brist på ider.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Måste SweC envisas med den vita optiska läsaren?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jävla gnäll.

Permalänk
Medlem

Njaaa.. beställer hellre Twelvehundred och tar en till kopp kaffe

Gillar också det där hålet för CPU byte, meeen, det är ju fort fixat i vilket chassie som helst, ska nog göra det innan jag sätter ihop allting.. man lär väl tacka sig själv någon dag

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

Twelve Hundred ftw... lätt... 24/7/365

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem

Jag är precis i låd-köpartankar

Vet inte varför det gnälls så, smaken är ju som baken och jag tycker den är snygg, verkar ha bra funktioner, fläkthastighet går att ställa och LJUSET GÅR ATT STÄNGA AV på en knapp, som vissa här verkar ha missat...

Sen vad den heter spelar väl ingen roll? Är ni känsliga eller? Mig spelar det ingen roll om den så skulle heta RÖV. Bara den är bra.

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Trevliga funktioner, vettigaste placering på I/O grejerna med. Verkar vara trevliga kylegenskaper också. Frågan är bara hur mycket ljud det släpper ifrån sig. Svårt att fundera ut hur mycket tabellerna visar, ljud är lite av en smaksak

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Den är riktigt tyst (tycker jag) på lägsta fläkt hastigheten och för mig har det räckt med lägsta, för det flyttas en massa luft i chassit och det är lätt att jobba i. http://img201.imageshack.us/my.php?image=cmstorm.jpg

Permalänk
Medlem

Hur är hårddiskkylningen?

Permalänk
Medlem

Går det att montera i ett damm-/fläktfilter till nättagget?

Blir belastningen på moderkortet större pga av hålet i moderkortsplåten om man sätter i en tyngre CPU-kylare t.ex Thermalright Ultra-120 Extreme eller Cooler Master V10?
Får dom CPU-kylarna plats om man skaffar en 200mm fläkt till sidopanelen?

Permalänk

Har införskaffat detta chassi själv för ca 2 månar sedan. Måste erkänna att det första som slog mig var dess storlek, denna låda känns som ett midi-tower på väg i mot full, i alla fall höjden.

Installationen gick smidigt, har för nuvarande i7, P6Vt Delux moderkort, ett saphire hd 4870. På grafik-kortet så har man installerat T-rad v2 och på CPU:n så bytte jag kylningen mot ett Arctic Cooling Freezer XTREME. Inga problem alls. Det enda man skulle kunna klaga på är plast-fästena för I/o och PCI-express korten, verkar helt enkelt inte fungera till 100%, en av dessa bröts av för mig, men då endast själva "grepp-plattan" för tummen och inte "armen". Så inga större problem. Om man ändå är orolig så finns det redan hål för vanliga skruvar med.

Värt att nämna för de som tänkt att använda sig utav Crossfire eller SLI är att om du tänkt att byta ut standard kylningen mot ett större så kommer du få problem med att den lägre/under porten för PCI-express ligger så pass nära nätdelen (som ligger placerat underst i lådan) kommer krocka/ orsaka att du inte får bra eller inget luftflöde. Fast det beror givetvis också vilken vinkling grafik-kortet har (fläkten uppåt/nedåt) och hur portarna på moderkortet är placerat. Detta tror jag de tänkte på genom att göra det möjligt för användaren att placera extra (2x 80mm eller 1x 200mm) på sidan av burken (rakt ovanför grafik-korten).

Bygg kvaliteten är exceptionell och jag måste säga att allt känns otroligt genomtänkt med denna låda. Har aldrig haft en tystare låda, kör fläkt kontrollen (som fungerar perfekt) på lägsta oavsett om jag spelar eller inte. Tempereraturen på mitt överklockadde CPU (2,6 -> 3,7) ligger fortfarande på 65C. Skillnaden jag får utav mitt system (låg fläkt/hög fläkt) är ungefär lika med noll.
Lådan avger inga som helt ljud över huvud taget. Jag kan inte höra burken ens om den är på eller avstängd, har till och med hänt att jag glömt den på av denna anledning >.<.

Det medföljer även allt som man kan tänkas behöva: dämpningsfötter ( runda, ganska små,dock med fäst-tejpar), extra hål för vattenkylning, alla skruvar t.o.m skruvarna för i/o och Pci-express hållarna.

Rekommenderar grymt starkt till de som vill ha ett bra SUPER TYST chassi för godkänd summa pengar.

Permalänk

Glömde tillägga att placeringen av fläktarna kan inte ha varit smartare. I fronten längst ned så har man en 200mm för att ta in luft, även i botten av låndan så finns utrymme för extra 120mm för att ta in luft. Fläkten i fronten tar in den kalla luften utifrån rakt förbi hårddiskarna. Dessa är placerade i ett slags hyll system som gör att maximal yta kan ta imot maximal kylning åt gången. Detta skulle man kunna se som negativt. Då den kalla luften först passerar hårddiskarna som är varma som sedan värmen luften som fraktas vidare. Men detta stämmer inte alls då hårddiskarna aldrig hinner värma upp luften över huvud taget.

Högst uppe i lådan i taken så har de placerat ytterligare en 200mm för att ta ut värmen (smart med tanke på att all värme stiger). Inte bara de, på baksidan högst uppe har man en ytterligare 120mm som blåser ut. Denna vad jag har förstått är till för CPU kylningen. Har min CPU fläkt inställd på att dra luften i samma riktigt imot denna 120mm, det fungerar perfekt.

Permalänk

Angående hög ljudnivå tack vare stansade och myggnät beklädd sidodörr så kan jag säga att detta inte stämmer helt. Det som skapar ljud är ljudvågor. Dessa ljudvågor skulle annars studsa och skaka chassit om man hade en hel sidodörr i min mening. Det är det som brukar uppfattas som störande.

Men men jag kan ha fel... har i alla fall inte uppfattat någon som helst vibration utav denna dörr, inte heller orsakar den högre ljudnivå.

Permalänk
Medlem

Verkar som ett trevligt chassi. Tycker inte om alla lampor, men till skillnad från HAF och Twelve hundred kan man ju stänga av dom i detta chassi, och det är väl främst den typen av chassi som tanken är att konkurrera med. Sen tycker jag att durkslag/myggnät i vart fall är snyggare än plexi. Vill man ha mer instängt finns ju Antec p19x, cosmos, eller andra billigare alternativ.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario