Gigabyte visar i5-moderkort med SLI och Crossfire

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Herr Andersson
Intels P45 krets stödjer max 16GB system minne och P55 kretsen stödjer också max 16GB system minne.

För mej verkar det som att utvecklingen står och stampar på samma ställe.

Dåligt av Intel.

Ehhh, vem bryr sig hur mycket RAM man kan använda? 4 GB skulle räcka.
16 GB är fullständigt onödigt, och då underdriver jag.

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar med spänning på de första riktiga i5-testerna då jag vill byta min gamla quad. En grej jag inte fattar med "turbo" eller vad de nu kommer att kalla det.. Kan man disabla den tro?. Man vill ju inte gärna sitta på en maxklockad processor där man stabilitets- och temp testat den på fyra kärnor om en eller två av kärnorna på eget bevåg ska ta ett skutt en eller två klockcykler till möjligen skadliga nivåer. Ska bli kul att se klockningsresultat!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Ehhh, vem bryr sig hur mycket RAM man kan använda? 4 GB skulle räcka.
16 GB är fullständigt onödigt, och då underdriver jag.

Bara för att just Du inte utnyttjar ditt minne speciellt mycket innebär det inte att andra gör detsamma. Sitter med 8GB sen ett tag tillbaka och skulle vilja ha några MB till snarare än tvärt om, tyvärr är dock 4GB-moduler rätt dyra.

Men 16GB är nog för de flesta idag...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Re: oo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Näbb
Är det nedersta kortet vattenkylt? Eller ser jag fel?

Nej, det stämmer bra.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Bara för att just Du inte utnyttjar ditt minne speciellt mycket innebär det inte att andra gör detsamma. Sitter med 8GB sen ett tag tillbaka och skulle vilja ha några MB till snarare än tvärt om, tyvärr är dock 4GB-moduler rätt dyra.

Men 16GB är nog för de flesta idag...

Haha det sätter jag pengar på att du inte gör.

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Gigabyte tycks veta hur man ska hantera ett utbud

Indeed, they do!!

Får nästan lite stå-päls, men även ångest.
Hur skall man hantera detta då, sälja nuvarande UD5 brädan och plocka upp en ny X58 bräda vid release, eller behålla nuvarande?

Är det någon som vet om EK-FB KIT GA X58 vatten block kommer passar på nya X58 brädan, istället för det inbyggda sk..en?
Det ser då ut som man kan flytta över hela paketet och få en direkt fit.

Vet inte hur dessa presterar, men kommer definitivt fortsätta med Giga-brädor om inget stort fel uppenbarar sig framöver.
Har gillat Gigabyte sen P35 tiden, dom blir bara bättre och bättre, bara en enkel sak som designen/färgschemat på brädan har helt klart ändrats till det bättre.
För att inte tala om hur dual bios räddat mig vid fler än ett tillfälle!

OK, skall inte plocka fram böne-altaret med något religiöst i blicken (som många andra gör här när man diskuterar favvo märket, gissa vilket??), men måste väl ändå säga att Gigabyte levererar duktigt med pris/prestanda.

Detta ser riktigt ljust ut, undrar när man får se hyfsat billiga P55 mATX på marknaden så man kan fundera på en ren media-maskin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Sitter och väntar med spänning på de första riktiga i5-testerna då jag vill byta min gamla quad. En grej jag inte fattar med "turbo" eller vad de nu kommer att kalla det.. Kan man disabla den tro?. Man vill ju inte gärna sitta på en maxklockad processor där man stabilitets- och temp testat den på fyra kärnor om en eller två av kärnorna på eget bevåg ska ta ett skutt en eller två klockcykler till möjligen skadliga nivåer. Ska bli kul att se klockningsresultat!

Ja, det kommer gå att disabla turbo i bios, kan inte tänka mig något annat.

Samma sak kan du göra på X58 redan idag.

Permalänk

i5 kommer väl typ någon gång Q4..?
Frågan är vem som köper ett moderkort Q4 som inte har USB 3.0, inte jag allafall..

Så nej jag tycker inte att Gigabyte vet hur man ska hantera ett utbud..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fark
Ja, det kommer gå att disabla turbo i bios, kan inte tänka mig något annat.

Samma sak kan du göra på X58 redan idag.

Tackar.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Vad ska man med 14 USB-portar till?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Vad ska man med 14 USB-portar till?

Stoppa in sina 3 webcams, 2 skrivare, 4 joysticks, usb högtalare, mus och tangentbord.

Då har man även 2 lediga xD

Nej men seriöst, jag:

Sitter själv med 10 på mitt och ser det inte som en nackdel direkt, hällre många än få!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
[B] i5 kommer väl typ någon gång Q4..?
Frågan är vem som köper ett moderkort Q4 som inte har USB 3.0, inte jag allafall..

Hur många produkter finns de som stödjer USB 3.0? Eller man kanske ska säga behöver. Möss? Tangentbord? Webkameror? Spelkontroller? Skrivare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Vad ska man med 14 USB-portar till?

Hm... tangentbord, mus, webkamera, xbox 360-kontroll, mobilen, usb-minne... blir några oanvända där. Men finns nog en hel del som har nytta av ännu fler portar. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Vad ska man med 14 USB-portar till?

Mus
Tangentbord
Webcam
USBminne
Extern hårrdisk
Dockning för mobil
Tablet
Joystick
Gamepad
Koppvärmare
Trådlöst headset
Dansmatta
Ratt
Bluetooth usbadapter
IR usbadapter
Ipod
Externt Ljudkort
Usb-hubb..?

Man behöver ett hyfsat skrivbord.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Hur många produkter finns de som stödjer USB 3.0? Eller man kanske ska säga behöver. Möss? Tangentbord? Webkameror? Spelkontroller? Skrivare?

Det stavas framtiden.
Om man har sin dator i sisådär 3 år så lär det komma en hel del prylar med USB 3.0

Angående mängden USB portar.. jag har redan använt upp alla mina portar, och jag har inte så speciellt mycket kringutrustning, så fler USB portar till folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeagan
Mus
Tangentbord
Webcam
USBminne
Extern hårrdisk
Dockning för mobil
Tablet
Joystick
Gamepad
Koppvärmare
Trådlöst headset
Dansmatta
Ratt
Bluetooth usbadapter
IR usbadapter
Ipod
Externt Ljudkort
Usb-hubb..?

Man behöver ett hyfsat skrivbord.

Ojdå, det blev 18, krävs ett PCI instickskort för USB utöver de 14 st USB på moderkortet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Det stavas framtiden.
Om man har sin dator i sisådär 3 år så lär det komma en hel del prylar med USB 3.0

Angående mängden USB portar.. jag har redan använt upp alla mina portar, och jag har inte så speciellt mycket kringutrustning, så fler USB portar till folket!

Tänk på att du behöver ett chassi med USB 3.0 stöd för att utnyttja USB 3.0 på fronten, USB-minne och andra "on the go" produkter kopplar man ju oftast in på fronten på ett chassi.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8