Nya högpresterande DDR3-minnen från Kingston

Permalänk
Melding Plague

Nya högpresterande DDR3-minnen från Kingston

Den välkända minnestillverkaren Kingston släpper ytterligare ett paket HyperX för Intel Core i7.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Cl 9 var ju mycket.. fast det kanske kompenseras upp och kasnke inte har lika stor betydelse längre?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag tycker inte det var mycket att komma med, mina Corsair är också 3x2GB 1600MHz samt CL8 och de har funnits på marknaden läääääääääänge...

Permalänk

Jag vill se 2 stickor, inte 3, men jaja man får väl vänta på i5 för det...

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

1600mhz CL9 är ju inget, speciellt inte för den prislappen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

de enda som va nått att hänga i julgranen va väll designen... ser riktigt snygga ut..

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

De minnena skulle sitta perffa på ett gigabyte-mobo

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

OCZs Platinumminnen pallar ju lätt CL7 vid 1600 (kör mina 6 stickor i 1666), och de kostar ju runt en 1250 spänn eller så, en bra bit under 1500 pix med andra ord.

Så söligare latenser och dyrare pris... Inget direkt superklipp om man säger så! De måste tycka att deras gigantiska extruderade aluminiumprofil till kylfläns tillför extremt mycket mervärde. Pläh säger jag om det!

Permalänk

Man kan undra om det är en köpt annons... Jag kanske har missat något men de här minnena är väll varken de första, de snabbaste, de billigaste, de dyraste eller på något sätt utmärkande. Vad är nyhetsvärdet?

EDIT: Rubriken är också intressant. Kingston säljer ju sen tidigare HyperX med samma frekvens och spänning fast med lägre latenser. Rubriken borde snarare varit "Nya något lägre presterande DDR3-minnen från Kingston"

Permalänk
Medlem

dominator ripp ;S rätt snygga då men gillar inte deras klarblåa färg..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Odessy
dominator ripp ;S rätt snygga då men gillar inte deras klarblåa färg..

För att dem har en kylare?

Ser inte ens likadan ut. Dessutom tror jag kingston har haft denna design längre än dominator har funnits.

Permalänk
Avstängd

Vafan. vem bryr sig? 3x2 GB @ 1600 mhz? Ok... Coolt. För det fanns inte såna Dominatorminnen för 4,5 år sen?

Förövrigt är ju både röda o blåa Dominator snyggare än dom där :/ Fail

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D