Windows 7 med Pentium II

Permalänk

Haha, najs bildnamn ni har lagt på den; "segdator_stor001.gif"

Visa signatur

Quis Custodiet Ipsos Custodes!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
och jag har en Pentium 2 med ca 9gb och den ansågs som stor

Exakt min tanke, min PII med ATi Rage grafikkort och 64MB RAM hade 6 GB hårddisk och den var ungefär medelklass så 9 GB verkar rimligt för en värsting. Men då var 6 GB sjuukt stort, visste inte hur jag skulle göra för att fylla den.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Avstängd

Vad är det som är svårt :S? Att han orkade titta på de 4 dygn det tog att installera eller? Vilken bedrift.

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk
Hedersmedlem

Jag förstår inte vad bedriften ligger i. Pentium II är i686 och fungerar därför utmärkt för s k för nuvarande hårdvara optimerade operativ system.

Det enda det säger är väl att Windows 7 inte är mer modulärt än föregångaren och att möjligheterna till anpassning är begränsade.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg en kille som körde något projekt hur dålig dator han kunde installera och boota XP på.

Nu var det längesedan men har för mig det slutade på en processor på 8 mhz med 8 mb ram ;P

Har för mig han tom benchmarkade datorn

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Kommer ihåg en kille som körde något projekt hur dålig dator han kunde installera och boota XP på.

Nu var det längesedan men har för mig det slutade på en processor på 8 mhz med 8 mb ram ;P

Har för mig han tom benchmarkade datorn

http://winhistory.de/more/386/xpmini_eng.htm

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Hmm "Hackerman"

det är INTE min sida...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmork
Ser framför mig hur han ska försöka styla inför polarna och det tar 20+min att starta den...

Jaja, har man lite att göra så kör på.

hej !

jag har inte mätt exakt, men till min STORA förvåning så bootar "DINO" på ungefär 3 minuter.

Permalänk
Medlem

Såg inget om hur bra det gick att använda datorn vid en snabbtitt vilket känns betydligt mer intressant än att det "blivit installerat". Vet att jag kört winXP på en pentium 200 mmx fast antagligen före några servicepacks så kanske ingen bra referens som "stenålder" vs något som folk kan relatera till.

Hade windows XP SP3 på en celeron 333 till för inte så lång tid sedan, var rätt trevligt eftersom den var i princip knäpptyst och antagligen strömsnål på köpet.
Vad jag kommer ihåg kändes den inte slö som surf, musik, hemmaserver och allt i allo-dator, rätt sjukt att det fungerade med tanke på hur otroligt mycket snabbare tex den cd2 8400 baserade burken(som tyvärr mest används till samma saker) som den ersattes med är rent teoretiskt.